Kan Hue bridge niet koppelen met Toon | Eneco Community
beantwoord

Kan Hue bridge niet koppelen met Toon

• 19 december 2016
  • 12 reacties
  • 835 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 177 reacties
Heb een nieuw WiFi netwerk met een nieuwe router. Alles werkt. Behalve de hue via Toon. Hue via de app van Philips werkt prima. Zowel via WiFi als via 4G. Het koppelen van de bridge op de Toon lukt maar half. Na het koppelen verschijnt er in beeld: Toon heeft een Bridge gevonden. Druk op de knop van de Bridge om de verbinding te bevestigen. Maar hoe vaak ik ook op de knop op de Bridge druk, er gebeurt niks en er blijft staan: Nog geen verbinding gemaakt. Mac-adres in beeld is correct. Deze bridge is al eerder succesvol gekoppeld op deze Toon. Wat is er aan de hand? Heb Toon al 2 keer een reset gegeven. Heb dus een nieuwe router en een nieuw WiFi netwerk. Toon communiceert verder prima via dit netwerk en ik kan de Toon ook via de app op afstand gebruiken. Weet iemand wat er mis gaat?
icon

Beste antwoord door A. Bonte 19 december 2016, 19:33

Dacht dat ik in mijn eerdere post had vermeld hoe ik het probleem heb opgelost, maar zie dar niet (meer) staan in mijn post. Ik heb de de nieuwe router toch nog maar eens een reset gegeven. Dat lijkt het probleem te hebben opgelost.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

12 Reacties

Heb je ook op Toon®️ al geprobeerd eerst te ontkoppelen en daarna opnieuw te koppelen?
Reputatie 4
Badge +4
Jazeker. Dat heb ik als eerste gedaan.
Oké heb je de bridge voor je ging koppelen ook een reset gegeven?
Dan zou Toon®️ hem toch als nieuw kunnen zien.
Wacht anders even op @Yobotje, die heeft vast nog goeie tips!
Reputatie 4
Badge +4
Nee, dat niet. Als ik nu naar Toon ga dan zie ik het maagdelijke scherm waar ik de Bridge kan koppelen. Daar kan ik vervolgens op "Koppel Bridge" klikken. Vervolgens op "zoeken" klikken waarna de juiste Bridge gevonden wordt. Maar in het volgende scherm kan ik de koppeling niet bevestigen omdat er niks gebeurt als ik op de knop op de Bridge druk. Er blijft maar een rondje spinnen met de melding "Nog geen verbinding gemaakt". Ik wacht op reactie van @Yobotje. Of anderen die tips hebben.
Reputatie 4
Badge +4
Opgelost. De aanhouder wint.
Opgelost. De aanhouder wint.

Goed om te horen!
Hier soortgelijk iets. Onlangs overgegaan van oud naar nieuw model. Toon herkende de bridge maar kon hem niet koppelen. Uiteindelijk is het gelukt maar geen lampen zichtbaar.

Ontkoppelen en opnieuw aanmelden gaf ook hier het probleem van de ts

Bij wederom het opnieuw koppelen kreeg ik op het scherm zowel de oude als de nieuwe bridge waaruit ik kon kiezen. Koppelen wederom een probleem uiteindelijk wel gelukt en werkt het weer.

Overigens gebruik ik toon niet voor de bediening lampen. Evenals de app. Hier spraakgestuurd via de Amazon echo 🙂 (kado voor mijzelf voor de kerst)

Ideaal maar voorals nog alleen in het Engels
Badge +5
Hoef hier niets meer aan toe te voegen. Mooi opgelost toch.
Reputatie 4
Badge +4
Dacht dat ik in mijn eerdere post had vermeld hoe ik het probleem heb opgelost, maar zie dar niet (meer) staan in mijn post. Ik heb de de nieuwe router toch nog maar eens een reset gegeven. Dat lijkt het probleem te hebben opgelost.
Badge +5
Goed dat je het op deze manier nog terugkoppelt.
Inheb hetzelfde probleem, toon ziet een nieuwebridge maar koppeld
niet. Ik heb de oplossing gemist.
Inheb hetzelfde probleem, toon ziet een nieuwebridge maar koppelt niet. Ik heb de oplossing gemist.

De koppeling loopt via je router/modem maak die even stroomloos.
En koppel dan opnieuw.
Geef de bridge voor de zekerheid een reset.