Kachel start niet op | Eneco Community
vraag

Kachel start niet op

• 30 december 2018
  • 33 reacties
  • 476 Bekeken

Toon eerste bericht

33 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
@Leon73
zal vandaag ook wel niet worden denk ik
Morgen zal er wel een moderator klaar staan om je te helpen. En waarschijnlijk ook klantenservice wel.
Reputatie 7
Badge +8
Zet Toon en CV eens uit.
Sluit de thermostaat draden eens aan op het groene blokje op je CV Ketel.
Start daarna eens je CV op. Na 5min start je Toon op.
Probeer het nu nog eens?
Is er een speciale reden om na 5 min Toon op te starten bij de Nefits @mAiden?
Werken die op Win95?😂
Reputatie 7
Badge +8
Is er een speciale reden om na 5 min Toon op te starten bij de Nefits @mAiden?
Werken die op Win95?😂

UBA van de Nefit ketels hebben die tijd nodig om op te starten.
Reputatie 5
Badge +3
Zet Toon en CV eens uit.
Probeer het nu nog eens?

Het heeft natuurlijk gewerkt op de huidige aansluiting @mAiden dus heeft het weinig zin om nog van alles te proberen. Gezien de relais niet hoorbaar klikt/schakelt bij het weer op stroom-zetten van de ketelmodule is het zeer aannemelijk dat deze ketelmodule (cq de relais in de ketelmodule) stuk is.
Reputatie 7
Badge +8

Zet Toon en CV eens uit.
Probeer het nu nog eens?
Het heeft natuurlijk gewerkt op de huidige aansluiting @mAiden dus heeft het weinig zin om nog van alles te proberen. Gezien de relais niet hoorbaar klikt/schakelt bij het weer op stroom-zetten van de ketelmodule is het zeer aannemelijk dat deze ketelmodule (cq de relais in de ketelmodule) stuk is.

Aangezien het wel werkt met een Nefit Moduline thermostaat, gok ik dat de aansluiting zit op het oranje blokje van de ketel, bij Nefit is het oranje blokje alleen geschikt voor Nefit moduline thermostaten. Nefit moduline thermostaat werkt namelijk niet op het groene blokje.
Reputatie 5
Badge +3
@mAiden hij heeft de toon al op de twee meest linker aansluitingen (waarsch. dus het groene blok) en dus op aan/uit zoals ook de screenshot aangeeft
Ook heeft hij die situatie nooit veranderd. De storing is plots ontstaan. Dan kan dus alleen liggen aan een kabel die los is geraakt (bijv. door knaagdieren, los contact e.d.) of de toonmodule die defect is. Dit laatst is al aangetoond doordat TS niet de relais in de ketelmodule van de Toon heeft kunnen horen die je duidelijk hoort als je er stroom op zet na een aantal seconden.
De nefit thermostaat heeft ie 'rechtstreeks' op de cv ketel aangesloten en daarmee vermoed ik dat hij daarmee bedoelt op de oranje blokje.
Reputatie 7
Badge +6
@Leon73

Kun je je klantnummer aanvullen in je profiel? Dan kijk ik voor je wat er met de collega besproken is.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen