Is het wéér zover?! | Eneco Community

Is het wéér zover?!

• 18 november 2016
  • 69 reacties
  • 2659 Bekeken

Voor de zoveelste keer geen verbinding vanuit de app...

Ik kijk naar de data van gisteren (?), de temperatuurstand staat vast en ik heb geen idee wat de terminal, thermostaat en cv-unit op dit moment doet.

Echt he... wat een troep! Al zou 't gratis zijn, zou ik die zooi nog niet willen gebruiken. Prutswerk, en de support is ook van een bijzonder laag niveau. Spijt, spijt, spijt!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

69 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Dat je niet tevreden bent, is duidelijk..

Alleen geef je niet aan of je zelf al enige acties heb ondernomen om het op te lossen?

- Toon al is een hard reset gegeven? (Dit doe je door de stekker bij de CV 1 min stroomloos maken.)

- Modem al is gereset? Doe dit gelijktijdig met een hard reset.. Hierdoor zal Toon een nieuwe schone verbinding opzetten met de Service Center.

- App al is verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Badge
@mAiden

Deze (inmiddels wel bekende) "oplossingen" verhelpen het probleem maar tijdelijk.
Het wordt hoog tijd dat Eneco openheid van zaken geeft waardoor de uitval van de verbindingen vanuit de app zich telkens weer opnieuw voordoen.
Overigens is, zo is althans mijn ervaring, resetten niet e.d. niet altijd noodzakelijk zoals vandaag bij mij ook weer bleek. Gisterenavond voor de zoveelste keer geen verbinding via de app. Zo ook nog vanochtend vroeg en nu werkt het wel weer "ineens" zonder de acties die jij aangeeft te hebben uitgevoerd.

Echt he... wat een troep! Al zou 't gratis zijn, zou ik die zooi nog niet willen gebruiken. Prutswerk, en de support is ook van een bijzonder laag niveau. Spijt, spijt, spijt!

Dat riep je een maand geleden ook al.
Gewoon Toon®️ van de muur halen en je oude thermostaat weer ophangen, scheelt een boel ergernis.
Badge +5
Dat je niet tevreden bent, is duidelijk..

Alleen geef je niet aan of je zelf al enige acties heb ondernomen om het op te lossen?

- Toon al is een hard reset gegeven? (Dit doe je door de stekker bij de CV 1 min stroomloos maken.)

- Modem al is gereset? Doe dit gelijktijdig met een hard reset.. Hierdoor zal Toon een nieuwe schone verbinding opzetten met de Service Center.

- App al is verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Negen van de tien keer: nieuw topic maken, schelden en verfoeien, roeptoeteren en niet vertellen wat er al gedaan is.
Dat maakt de ergernis voor de overige leden alleen maar groter en dan nog krijgt de TS hulp van jou.
Je verdient een duimpje!
Badge +5

Gewoon Toon®️ van de muur halen en je oude thermostaat weer ophangen, scheelt een boel ergernis.

Ook jij een duimpje en een pluim!
Badge
Badge +5

Dat zegt ook niet veel zo'n lege quote!
Badge
'T is net de Toon app, ook soms zo leeg.

Ook jij een duimpje en een pluim!

Dank je Theo!
Het is zo zinloos allemaal.
In het andere topic werd nog verhaald over diverse andere aangesloten randapparatuur.
Misschien is hier poortsplitsing de boosdoener.
Maar er op in gaan is zinloos gezien het roeptoeter gehalte.
Harde resets, modem reset, app opnieuw installeren, oude thermostaat ophangen...

Ja, zeer kwalitatieve feedback. :(

Men lijkt het OP AFSTAND te vergeten.
Grote kans dat de gebruiker niet naast de terminal staat dan he.
En... er is geen 'oude' thermostaat. Nooit geweest.

Wel leuk hoor, een stel gepensioneerde hobbyisten met een liefde voor hun Toon en kennelijk zeeën van tijd om thuis als verzetje de hele boel even los te trekken als de boel wéér op z'n gat ligt, maar op deze bezigheidstherapie zitten we niet allemaal te wachten natuurlijk. Dus... de dienstverlener heeft maar z'n zaakjes te regelen. En dat gaat heel erg mis. Helaas.

We betalen - direct en/of indirect - royaal voor een product én de bijbehorende diensten. Door het geleverde prutswerk functioneert dit niet naar behoren. Met regelmaat de hele bende resetten, lostrekken en her-installeren, mag natuurlijk nooit de normale gang van zaken zijn.

Het daar niet mee eens zijn, zet kennelijk kwaad bloed.
Mja... indoctrinatie he... it's a bitch!
Ik denk dat ik mijn Toon al 1,5 jaar niet van de muur heb gehad.
Nergens voor nodig; het werkt gewoon; inclusief de App.
Er wordt te vaak geroepen dat het allemaal maar aan Eneco ligt; jij dus ook, terwijl bij menigeen de configuratie thuis soms ook verbetering/aanpassing behoeft.
Juist als er eens wat minder geroeptoeterd wordt, zoals jij nu ook weer doet, is het zaak dat eerst eens onder de loep te nemen.
Folkert heeft reeds meermalen aangegeven dat 2 maal harde reset en modem stroomloos maken voldoende is, daarna moet er onderzocht worden wat er loos is.

Verder is je eindzin belachelijk; boos worden of het er niet mee eens zijn is hier op het forum geen enkel probleem, zolang dat respectvol gebeurt is er niets aan de hand.
Dus het "neerzetten" van mede forumleden die hulp proberen te verlenen is nergens voor nodig!
Dat zijn benoemingen die niet ter zake doende zijn en de discussie alleen maar naar een lager peil brengen.

Dus zet je frustratie eens van je af en probeer met feiten te komen en doe anders wat je een maand geleden al wilde en haal Toon van de muur, ja toch.............

Ik heb in de loop der tijd hier zat mede forumleden geholpen, waar de stress hoog zat, maar immer werd er een zuivere dialoog gehouden zonder allerlei geroeptoeter, dus alleen met feiten en kwamen we tot een oplossing, soms met behulp van de moderator als er SC-problemen speelde.
Maar zoals gezegd ook vele keren lag het aan de configuratie thuis.
Zonder vooringenomen te zijn en open de discussie in te gaan waren daarbij een goede start!
Ondanks dat de terminal aangaf dat alle verbindingen OK waren, toch de terminal opnieuw opgestart via z'n eigen gui. En jawel; Toon op Afstand lijkt 't weer te doen, op afstand ook nog! :)

Gelijk de eventlogs van het netwerk erbij gepakt, maar er is helemaal niets veranderd in vergelijking met de verbinding van vóór de reboot. Voor zover ik het kan nagaan, is de verbinding met het servicecenter - door een niet LAN-gerelateerde reden - onbruikbaar geworden, heeft de terminal geen regelmatige zelftest en herstelt deze fout niet zonder reboot. Wat ik her-en-der op dit forum lees, bevestigd dit.

Tuurlijk, kleine moeite, zo'n reboot, maar... je moet dan wel fysiek naast de terminal staan. En dáár wringt 't, want OP AFSTAND moet natuurlijk wel praktisch én betrouwbaar zijn. En dat is 't niet, als je keer-op-keer fysiek moet handelen, want dat komt natuurlijk altijd op een slecht moment.

Het duurt hier vele uren alvorens de boel op temperatuur is, dus als bij afwezigheid de 'slimme' thermostaat aan het uitrusten is, is het bij thuiskomst bijzonder onaangenaam fris.

Hopen dat Toon het nog heel even zonder issues weet uit te zingen... want hij gaat de deur uit, hoe dan ook. Als ik de boel niet vertrouw, wil ik er niets mee te maken hebben.
Ondanks dat de terminal aangaf dat alle verbindingen OK waren, toch de Toon®️ opnieuw opgestart via z'n eigen gui. En jawel; Toon op Afstand lijkt 't weer te doen, op afstand ook nog! :)

Dat je de eerder gegeven "kwalitatieve feedback", zomaar durfde uit te voeren.
Goed zeg en dat het werkte ook nog.....

Tja investeren in een blijvende oplossing is verder niet noodzakelijk.

Nou nog even dan en hopelijk is de stress met Toon voorbij.
Ook bij mij na gisteren ook vandaag een vastloper met de app.
Gisteren toon herstart met de stekker, routers herstart en app op nieuw geïnstalleerd.

Vandaag toon herstart met optie onder systeem. Nu wel weer verbinding.

Je hoeft toch niet dagelijks de app te installeren en je dochter te herstarten.
Badge
En WEER geen waardes en aansturing in/vanuit de App!
Badge
Blijkbaar kan dit forum geen emoticons aan want de rest van de tekst is bij het vorige bericht verdwenen.
Wat ik nog wilde vermelden is dat ik de app opnieuw heb geïnstalleerd en Toon zelf een harde reset gegeven heb (de derde al binnen een week).
Statussen in Toon zijn ok, zo ook de WiFi verbinding en het contact met het servicecenter.
Wat een gedoe toch steeds weer!
Badge
Ik ervaar ook weer problemen dat de app niet update.
We zijn nu een maand verder en nog last van de naweeen van de oktoberstoring .
Het zou fijn zijn als er is een goede oplossing komt.
Reputatie 6
Badge +2
Hier ook weer pffff wordt er moedeloos van
Nog ff en ik die app er helemaal af
Toon zelf doet het wel goed gelukkig dus daar heb ik wel vertrouwen in
Badge
Ook hier weer niet. Toon houd weekend denk ik
@allen,

Voor een ieder die nog steeds problemen met de app ervaren ff een tip die wellicht kan helpen.

Ook hier ervaar ik af en toe problemen, maar los dit op door de app op te starten en vervolgens naaar het tapblad gas te gaan. Normaal gesproken zal deze wel zichtbaar zijn zij het met enige vertraging. Door nu ff te spelen met de optie uren en verbruik resulteerde hier weer dat de app weer hersteld.

Het lijkt er op dat de connectie vertraging oploopt.

Zal zeggen niet geschoten is altijd mis
Ook bij mij na gisteren ook vandaag een vastloper met de app.
Gisteren toon herstart met de stekker, routers herstart en app op nieuw geïnstalleerd.

Vandaag toon herstart met optie onder systeem. Nu wel weer verbinding.

Je hoeft toch niet dagelijks de app te installeren en je dochter te herstarten.

Overigens bijzonder. De temperatuur kan wel gemanaged worden en ook het week programma kan aan en uit gezet worden. Dit betekent dat er dus wel communicatie mogelijk is tussen app en Toon
Reputatie 1
Badge
Hier ook weer problemen. App lijkt te werken maar geeft incorrecte waarden. Domoticz kan vanaf ongeveer 17:00 geen verbinding meer maken.
Helaas... de reboot was toch geen fix.

De data loopt wel op, maar komt niet overeen met elkaar.

Terminal lijkt ook niet te reageren op de commando's vanuit de app.
Badge
@allen,

Voor een ieder die nog steeds problemen met de app ervaren ff een tip die wellicht kan helpen.

Ook hier ervaar ik af en toe problemen, maar los dit op door de app op te starten en vervolgens naaar het tapblad gas te gaan. Normaal gesproken zal deze wel zichtbaar zijn zij het met enige vertraging. Door nu ff te spelen met de optie uren en verbruik resulteerde hier weer dat de app weer hersteld.

@mpleizr
Apart dat jij dit net meldt. Ik zag dit net ook gebeuren!
Een paar keer in de app de tegel 'Gas vandaag' geopend waarbij ik wel de verbruikgrafiek zag, en daarna weer terug naar het startscherm. Na de eerste keer kwamen waren ineens de waardes van 'Stroom nu' en 'Stroom vandaag' daar weer gevuld. Na een tweede keer kon ik de temperatuur weer via de app instellen!
Het enige wat op het startscherm leeg blijft is 'Gas vandaag'.
Raar maar waar.
Geeft m.i. toch aan dat er een bug in de app zit, althans daar lijkt het nu sterk op.

Nb.: na nog een paar keer proberen is nu ook de tegel 'Gas vandaag' weer gevuld.
Fijn te horen dat het voor meerdere een oplossing kan bieden.

Hopelijk blijft het bij u weer stabiel

@allen,

@mpleizr
Apart dat jij dit net meldt. Ik zag dit net ook gebeuren!
Een paar keer in de app de tegel 'Gas vandaag' geopend waarbij ik wel de verbruikgrafiek zag, en daarna weer terug naar het startscherm. Na de eerste keer kwamen waren ineens de waardes van 'Stroom nu' en 'Stroom vandaag' daar weer gevuld. Na een tweede keer kon ik de temperatuur weer via de app instellen!
Het enige wat op het startscherm leeg blijft is 'Gas vandaag'.
Raar maar waar.
Geeft m.i. toch aan dat er een bug in de app zit, althans daar lijkt het nu sterk op.

Nb.: na nog een paar keer proberen is nu ook de tegel 'Gas vandaag' weer gevuld.