Is er op dit moment storing bij Toon op afstand? | Eneco Community
beantwoord

Is er op dit moment storing bij Toon op afstand?

• 14 januari 2016
  • 44 reacties
  • 1032 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 16 reacties
Ik kan op dit moment geen TOON op afstand gebruiken, omdat mijn TOON niet online is?
Toevallig kunnen mijn collega's ook geen connectie maken via de app met hun TOON.
Is dit toevallig bekend bij jullie? Ik vraag dit omdat ik vanmorgen mijn TOON een update heb gegeven, maar misschien is het toeval?
icon

Beste antwoord door Danielle 14 januari 2016, 13:13

@Allen,

Er is op dit moment een storing met het Service Centre waardoor het kan zijn dat de Toon apps niet te benaderen zijn.
Er wordt hard gewerkt om de storing te verhelpen. Sorry voor het ongemak!
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

44 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hier in Amsterdam ook problemen met de verbinding. Dit gebeurt de laatste dagen vaker.
Vanmorgen bij de installatie van mijn Toon waren er ook problemen om te activeren, uurtje later werkte het wel. Nu heb ik ook de melding dat er geen internetverbinding is en toonopafstand zegt dat mijn toon niet online is. Internetverbinding werkt gewoon wel, maar blijkbaar is er een storing bij eneco zelf blijkbaar.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen,

Er is op dit moment een storing met het Service Centre waardoor het kan zijn dat de Toon apps niet te benaderen zijn.
Er wordt hard gewerkt om de storing te verhelpen. Sorry voor het ongemak!
Sinds een kwartier is de storing over!
Overigens is het melden van je woonplaats zinloos, omdat dat geen enkel invloed heeft op het wel of geen storing hebben.

Op de server zijn volledig willekeurige groepen gemaakt, vandaar dat soms de een wel één storing heeft en de andere nergens last van heeft.
Het is niet helemaal over, het lijkt een beetje te klapperen, ene moment heb ik wel verbinding, andere weer niet. We wachten het gewoon even af!
Storing is niet over.
Storing is niet over.

Kan kloppen, zoals ik ook hiervoor schreef!!
Het is niet helemaal over, het lijkt een beetje te klapperen, ene moment heb ik wel verbinding, andere weer niet. We wachten het gewoon even af!

Lees m'n bericht nog eens door............
Het zit 'm in groepen op de server.

Hier is er niets aan de hand; Toon verbinding SC!
Hier ook al heel de dag offline. Veel storingen met dat ding zeg.
Hier ook al heel de dag offline. Veel storingen met dat ding zeg.

Wat is de melding op je Toon dan?
Heb je storing met je App misschien?
Heb je je modem al eens opnieuw opgestart, omdat je dat de vorige keer ook had......

Met dat ding, hij heet Toon:P, is niets mis mee.....
@danielle
Het klopt dus dat er storingen zijn, dat is het enige dat ik wilde weten.
Bedankt!
Reputatie 3
Badge +1
Vanavond opnieuw de bekende storing, geen verbinding met service center. Wel internet.
Blijkbaar toch veel werk aan het service center
Hier niets aan de hand.
De App werkt prima en Toon is verbonden met het SC.
Hier ook geen verbinding
Vanavond opnieuw de bekende storing, geen verbinding met service center. Wel internet.
Blijkbaar toch veel werk aan het service center

Hoi Ruud,

Ik ken de situatie bij jou niet.
Heb je statisch IPadres in je router voor Toon?
Ook hier geen verbinding met MijnEneco om de Toon op afstand te bedienen.
Volgens Eneco (Whatsapp) is er op het service center een storing aan de gang helaas.
Had nu Toon op afstand nodig om de verwarming aan te zetten.
Klopt het dan ook dat toon niet met mijn WiFi netwerk wil verbinden?
Dus is het kennelijk weer eens een groepsgebeuren op de server, want hier nog steeds niets aan de hand.
Klopt het dan ook dat toon niet met mijn WiFi netwerk wil verbinden?

Dan heb je een WiFi probleem en dien je eerst je Toon een statisch IP-adres te geven in je router.
Start je modem/router maar eens opnieuw op.
Als Toon het dan weer doet dan, klopt het vorengaande.
Heb ik al 2x gedaan maar wil niet verbinden, alle andere apparaten doen het wel gewoon op de WiFi
Pfffffffff, gewoon eerst wachten totdat de storing in het service center is opgelost. En nog niet je thuisnetwerk overhoop gooien.
Heb ik al 2x gedaan maar wil niet verbinden, alle andere apparaten doen het wel gewoon op de WiFi

Je had het over dat Toon niet met je WiFi kon verbinden.
Dat mag niet.
Er hoort in Toon te staan: verbonden met Internet

En dan kan je gewoon wachten tot de storing op de server bij Eneco voorbij is.
Thuis dus niet gaan sleutelen.
Mijn toon heeft een antenne met 3 strepen ernaast en is verbonden met internet en toch kan ik niet verbinden met de app Hoe kan dit heb een uitroepteken staan na de router
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb tegenwoordig statisch Ip om zeker te zijn dat het niet aan de wifi ligt. Hier werkt alles weer, storing voorbij?
Hoi Ruud,

Oke, dat is perfect.
De storing kan best voorbij zijn; bij mij is ook alles oké