Internetverbinding van Toon | Eneco Community

Internetverbinding van Toon

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

69 Reacties

Reputatie 6
Badge +1

Oke, duidelijke samenvatting.
Toon zal ongetwijfeld de sterkste pakken. En als de andere SSID dan op OFF gaat dan zou het moeten lukken. Dat voorkomt pendelen van Toon, want uit eerdere berichten zou Toon daar wel gevoelig voor zijn.

Voor de update deed Toon graag pendelen. Na de nieuwe update ging Toon bij mij steeds naar het zwakste signaal. Ik wilde dat niet, met het oog op eventuele updates dus heb ik er een wifi extender tussen gezet en nu is bij mij het probleem voorbij.
Daarbij heb ik wel gemerkt dat na de nieuwe update Toon niet meer pendelt tussen 2 signalen. Als hij 1 signaal heeft, ook al is deze erg zwak, blijft hij daar op staan. Het lijkt wel, als hij verbinding heeft, dat hij dan alleen nog naar het MAC adres blijft kijken, ipv naár het SSID. Zodra het MAC adres uit de lucht is gaat hij weer kijken naar de SSID.
Ik zit met een probleem dat regelmatig de wifi verbinding weg valt op mijn Toon, het vreemde is dat dit ook gebeurd op alle andere wifi apparaten in mijn huis. Ik heb een experiabox van KPN en op hun advies verschillende kanalen uitgeprobeerd. Ook verschillende resets op de experiabox en Toon uitgevoerd. Maar iedere keer valt na ca. twee tot vijf dagen de wifi weer weg. Voordat ik Toon heb gekregen heb ik nooit last gehad van wegvallende wifi. Kan het zijn dat het door Toon komt?
Reputatie 3
Badge
Had je die problemen ook al voor Toon? Ik kan me niet voorstellen da Toon de boosdoener is.

Had je die problemen ook al voor Toon? Ik kan me niet voorstellen da Toon de boosdoener is.

Die problemen had ik niet voor Toon. Zijn er misschien nog andere opties om dit probleem te tackelen?
Ik moet er nog bij vermelden dat wanneer de wifi weer weggevallen is er na enige tijd weer even verbinding is en na een half uur weer wegvalt, dit gaat zo de hele dag door totdat ik weer eens de experiabox van een ander kanaal voorzie.
Reputatie 3
Badge
IP adressen statisch maken?m fabrieksreset doen? Zou zelf gewoon een nieuw modem vragen. Zelf ben ik blij met de witte ZTE die nu uitgegeven wordt. Ook gekregen nadat ik klachten kreeg over mijn oude.
Reputatie 6
Badge +1

Ik zit met een probleem dat regelmatig de wifi verbinding weg valt op mijn Toon, het vreemde is dat dit ook gebeurd op alle andere wifi apparaten in mijn huis. Ik heb een experiabox van KPN en op hun advies verschillende kanalen uitgeprobeerd. Ook verschillende resets op de experiabox en Toon uitgevoerd. Maar iedere keer valt na ca. twee tot vijf dagen de wifi weer weg. Voordat ik Toon heb gekregen heb ik nooit last gehad van wegvallende wifi. Kan het zijn dat het door Toon komt?

Heb je ook al dit topic bekeken?
https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/workaround-voor-vgv7519-experiabox-icm-toon-5675/

Daarin wordt te probleem met de KPN experiabox en mogelijke oplossing aangedragen. Misschien werkt het ook voor André Huig

Heb je ook al dit topic bekeken?
https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/workaround-voor-vgv7519-experiabox-icm-toon-5675/

Daarin wordt te probleem met de KPN experiabox en mogelijke oplossing aangedragen. Misschien werkt het ook voor André Huig

Het IP adres van TOON had ik al statisch gemaakt. Trouwens ik heb een modem van Thomson TG789vn. En ECO vind ik niet in het menu van mijn modem.
Ik heb een Thomson 787 en heb los ban heg statisch maken ook de leasetime op oneindig staan. 
Reputatie 7
Badge +7

Toevallig net voordat Toon geinstalleerd is slimme meter gekregen ?
hier n.l. ook  problemen gekregen na installatie van de slimme meter.
maar bij mij hielp het door Toon een vast ip adres te geven en mijn modem op het beste kanaal.
te zetten en niet op automatisch.
dus waar zo min mogelijk andere wifi signalen op zaten.
Reputatie 3
Badge
Andre Huig wrote:

Het IP adres van TOON had ik al statisch gemaakt. Trouwens ik heb een modem van Thomson TG789vn. En ECO vind ik niet in het menu van mijn modem.

vraag het witte ZTE modem die kpn nu uitgeeft. Gewoon zeggen dat je problemen hebt en dan lieg je niet eens.

Ik heb een Thomson 787 en heb los ban heg statisch maken ook de leasetime op oneindig staan. 

De leasetime stond bij mij ook al op oneindig.
Heb nog steeds het probleem.

Andre Huig wrote:

vraag het witte ZTE modem die kpn nu uitgeeft. Gewoon zeggen dat je problemen hebt en dan lieg je niet eens.

Ik zal het gaan proberen. Maar eerst ga ik op vakantie dus daarna zal ik een poging gaan doen

maar bij mij hielp het door Toon een vast ip adres te geven en mijn modem op het beste kanaal.

Ik heb inderdaad voordat TOON werd geinstalleerd een slimme meter gekregen.
Het IP-adres van Toon heb ik ook al vast staan en inderdaad een 'rustig' kanaal opgezocht via inSSIDer.
Heeft geen resultaat.
Wat kan de slimme meter nu veroorzaken?
tussen stroom- en gasmeter is er een draadloze verbinding. ik heb het vermoeden dat de combinatie van verschillende apparaten in mijn meterkast voor een verstoring zorgde. na herinrichting was bij mij het probleem over..
test je modem/router eens buiten je meterkast door vanuit het isra punt met een verlengkabel te werken
Andre Huig wrote:

Het IP-adres van Toon heb ik ook al vast staan en inderdaad een 'rustig' kanaal opgezocht via inSSIDer.
Heeft geen resultaat.

Je hebt nog niet vermeld hier hoeveel de afstand is tussen modem/router en Toon.
Is wellicht een repeater noodzakelijk?
Reputatie 7
Badge +7

Heeft geen resultaat.

Niet alleen de slimme gas meter zend een signaaltje naar de slimme elektro meter .
Ook de electro meter zelf heeft weer een zender aan boord die een signaal in de lucht zet.
Dan het wifi gebeuren nog is ook een zender met een bepaalde frequentie.
Dan zitten er meerdere frequenties op een kluitje of vlak bij elkaar.
En dat kan wel eens problemen op leveren.

Andre Huig wrote:

Heeft geen resultaat.

Je hebt nog niet vermeld hier hoeveel de afstand is tussen modem/router en Toon.
Is wellicht een repeater noodzakelijk?

De afstand tussen de router en Toon is ca.3 meter. (router/modem staat in mijn huiskamer)
De afstand tussen router en de meterkast is ook 3meter maar gescheiden door een muur en meterkastdeur.
Alle gangbare oplossingen hebben we je al geboden. 
Je Experiabox WLAN gedeelte zou storing kunnen ondervinden van iets. 
Heb je al geprobeerd het modem enkele meters te verplaatsen?
Reputatie 4
Badge

De afstand tussen de router en Toon is ca.3 meter. (router/modem staat in mijn huiskamer)
De afstand tussen router en de meterkast is ook 3meter maar gescheiden door een muur en meterkastdeur.

Staan er dingen zoals een tv of magnetron in de buurt? Dit kan ook storen.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen