Internetverbinding met Toon valt weg | Eneco Community

Internetverbinding met Toon valt weg

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

238 Reacties

In het kort doorgenomen wat de problemen zijn, en de volgende stap is dat we het modem om gaan ruilen. Vanavond komt de koerier al. Ben benieuwd Wordt vervolgd.

@Erreen, zoals Jeroen vroeg, welk modem van KPN heb je nu gekregen en nog veeeel belangrijker, kan toon nu wel goed verbinding krijgen met het modem en is daarnee je problleem opgelost, of is het nog steeds niet afdoende. We horen graag van je.

Ik heb express even niet op dit forum gereageerd.
Is weer een hoop contact heen en weer geweest met KPN en heb nu voor de derde keer hetzelfde Chineese troep modem gekregen welke het uiteraard ook niet goed doet.
Ik heb het ff helemaal gehad met KPN

Van het weekend naar een andere provider op zoek

In het kort doorgenomen wat de problemen zijn, en de volgende stap is dat we het modem om gaan ruilen. Vanavond komt de koerier al. Ben benieuwd Wordt vervolgd.

@Erreen, zoals Jeroen vroeg, welk modem van KPN heb je nu gekregen en nog veeeel belangrijker, kan toon nu wel goed verbinding krijgen met het modem en is daarnee je problleem opgelost, of is het nog steeds niet afdoende. We horen graag van je.

Ik heb express even niet op dit forum gereageerd. Is weer een hoop contact heen en weer geweest met KPN en heb nu voor de derde keer hetzelfde Chineese troep modem gekregen welke het uiteraard ook niet goed doet. Ik heb het ff helemaal gehad met KPN Van het weekend naar een andere provider op zoek

Weer twee keer gebeld door KPN, sturen nu binnen enkele dagen een ZTE modem op. zucht. 
Reputatie 6
Badge +1
:pHeel vervelend allemaal, maar als ik zie wat het je aan tijd en telefoonkosten nu al heeft gekost, en laten we eerlijk zijn, je hebt de ZTE modem nog niet, had je beter een losse router kunnen aanschaffen. Was minder frustratie geweest en de oplossing het zelfde. 
Reputatie 4
Badge

en laten we eerlijk zijn, je hebt de ZTE modem nog niet, had je beter een losse router kunnen aanschaffen. Was minder frustratie geweest en de oplossing het zelfde. 

En dit hoort toch eigenlijk niet. Maar KPN doet het gewoon.
En waarvoor nu ineens wel en eerder niet, konden ze dat niet gelijk doen.
Geld over de balk?
jvp wrote:

:pHeel vervelend allemaal, maar als ik zie wat het je aan tijd en telefoonkosten nu al heeft gekost, en laten we eerlijk zijn, je hebt de ZTE modem nog niet, had je beter een losse router kunnen aanschaffen. Was minder frustratie geweest en de oplossing het zelfde. 

Helemaal mee eens en je had bij aanschaf van een dual router meteen de 5,8 GHz erbij gehad. 
Steeds meer apparatuur maakt daar gebruik van en je kan thuis de zaak een beetje splitsen. 
Of de Zte wel dat heeft weet ik eigenlijk niet, daar kan Jeroen wel antwoord op geven. 

Sinds twee weken heb ik een nieuwe router Experiabox v8 van KPN en verliest Toon dagelijks z'n internetverbinding. In het display blijft echter het icoon voor de internetverbinding staan en geeft hij ook een weerbeeld aan alsof hij nog steeds via internet info binnenkrijgt. Dit weerbeeld klopt echter niet en verandert ook niet.
Resetten van Toon heeft geen effect, behalve dat dan ook zichtbaar wordt dat er geen internetverbinding is (geen weerbeeld meer en het icoon voor verbroken verbinding). Door de Experiabox te resetten pikt Toon de Wifi weer op. Eneco zegt dat het aan de Experiabox ligt en dat KPN op de hoogte Is. Bij KPN weten ze echter van niets en geven ze Toon de schuld. Bekende kastje naar de muur effect..
Probeer nu via de ECO stand van de Experiabox 's nachts de Wifi even uit en aan te zetten. Weet nog niet of dit helpt.
Blijft het feit dat er in Toon een bug moet zitten omdat op het hoofd display niet zichtbaar wordt dat de internetverbinding is verbroken.

Heb de ECO functie ingeschakeld zodat 's nachts de Wifi even onderbroken wordt en een vast kanaal (in mijn geval 12) ingesteld i.p.v. automatisch.
Toon is vanaf die tijd (al 4 dagen) niet meer uitgevallen.

Ik heb express even niet op dit forum gereageerd. Is weer een hoop contact heen en weer geweest met KPN en heb nu voor de derde keer hetzelfde Chineese troep modem gekregen welke het uiteraard ook niet goed doet. Ik heb het ff helemaal gehad met KPN Van het weekend naar een andere provider op zoek

Weer twee keer gebeld door KPN, sturen nu binnen enkele dagen een ZTE modem op. zucht.

Verleden week zaterdag weer een nieuw Experiabox ontvangen, ditmaal een Thomson TG789
Deze Experiabox werkt erg goed, al m'n apparatuur werkt er veel beter mee over wifi en het belangrijkste, Toon blijft continu verbinding houden met het internet.
Maarr ..................... mijn vaste telefoonlijn krijgt geen verbinding, het lampje voice op de Experiabox wil maar niet gaan branden. Niet dat het zo'n ramp is, want ik bel altijd mobiel en er zijn er maar een paar mensen die mij vast bellen. Maar toch, ik betaal KPN ervoor dus moet het werken ook.
Hetzelfde geldt voor een aantal Forumleden, die roepen dat wifi extra wordt geleverd bij een internet aansluiting die volgens hen niet volstaat en maar een router extra moeten aanschaffen en plaatsen. Onzin. Er bestaat nog zoiets als standaard en gecertificeerd enzo.
Maar voor diegene die de gemakkelijkste weg zoeken en extra euro's willen uitgeven, be my guest.
Afijn, woensdag weer contact gehad met KPN (overigens wordt ik altijd keurig terug gebeld en contact met hun is altijd via een gratis nummer) en er komt donderdag een monteur langs.
Donderdag komt de monteur aanzetten met een Experiabox V8 Je blijft lachen bij de communicatie van KPN. De v8 geinstalleerd, vaste telefoon doet het weer, alleen verliest Toon de verbinding uiteraard weer met internet.
Vandaag ga ik switchen van provider. Adios KPN
Heb nu de melding op me telefoon iphone toon niet online.
hij heeft gewoon,internet verbinding, heb al geprobeerd opnieuw verbinding te maken en heeft weer internet maar kan hem niet vinden.
misschein storing hebben meer mensen er last van?

Heb nu de melding op me telefoon iphone toon niet online.
hij heeft gewoon,internet verbinding, heb al geprobeerd opnieuw verbinding te maken en heeft weer internet maar kan hem niet vinden.
misschein storing hebben meer mensen er last van?

Heb je bij sysyteeminstellingen gecontroleerd of je wel internet hebt op Toon? Heb het bij mij meegemaakt dat het internet icoon aangaf dat er internet was maar dat bleek er toch niet te zijn als je bij systeem/internet ging kijken.
Reputatie 4
Badge
Dit schijnt nog een bug te zijn in toon WRT.
Ja want ik heb hem opnieuw verbinding laten makenmmet me wifi internet en geeft ook aan verbonden met internet.
klinkt allemaal niet erg positief dat wegvallen van de internetverbinding !!!!!
heb sinds vrijdag ook een Toon van Eneco en heb nu ook al  2 keer de router kunnen resetten .
als ik dit zo allemaal lees gaat het bij mij waarschijnlijk ook een hele heisa worden .
ik hoop dat dit toch opgelost kan worden door Eneco met een of ander update van Toon .
Hoi Toon uit Weert,

Ik zou niet weten waarom het een hele heisa zou worden.
Je begint helaas al te weinig info te geven.
  • welke versie draait op je Toon?
  • heb je slimme of domme meters?
  • heb je IP-adres van Toon in je router statisch gemaakt?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen