Internet | Eneco Community
beantwoord

Internet

• 11 september 2018
  • 15 reacties
  • 412 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Heb net een nieuw modem geinstalleerd. Internetverbinding is in orde maar Toon pakt hem niet op. Wat kan ik er aan doen om Toaon weer aan de praat te krijgen?
icon

Beste antwoord door thehognl 11 september 2018, 21:55

De toon kan niet overweg met een 5Ghz-only wifi. Dus kijk even in je router of je wel 2.4ghz gebruikt en niet alleen maar 5Ghz.

Welke router heb je nu?
Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Probleem opgelost. Bij internetverbinding gaf Toon al mij router aan. Alleen nog het wachtwoord ingeven en ... hoepla... Toon werkt weer. Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan...toch.

Heel mooi! Stond je router dus allang goed 🙂 Fijne avond en slaap lekker alvast.
Probleem opgelost. Bij internetverbinding gaf Toon al mij router aan. Alleen nog het wachtwoord ingeven en ... hoepla... Toon werkt weer. Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan...toch.

Kijk goed om te horen.☺
Alleen vermoed ik dat je WiFi met Toon®️ niet stabiel zal zijn.
We horen het anders vanzelf wel weer??
Reputatie 1
Badge
Reputatie 6
Badge +3

Ook het splitsen van de 2,4 en 5.0

Nergens voor nodig, en hou een keer op met het verspreiden van dit soort foute informatie, dat zaait alleen maar verwarring. Een wifi ontvanger die alleen 2.4GHz aan kan ziet die hele 5GHz band niet, dus ook niet de SSID's die daarin actief zijn. Splitsen heeft dan ook geen enkel effect.
Reputatie 6
Badge +2
THENOGNL als het voor mij zou willen uitzoeken heel graag want ik wil geen problemen met Toon en eneco hebben.

Ik stuur je wel ff een private message
Reputatie 1
Badge
THENOGNL als het voor mij zou willen uitzoeken heel graag want ik wil geen problemen met Toon en eneco hebben.
Er zat bij het modem geen instructie boekje. Wel hoe het modem moet installeren.

Oke, maar de meeste info staat op de Ziggo site.
Ook het splitsen van de 2,4 en 5.0
Heb je de link nog bekeken?
Reputatie 6
Badge +2
Er zat bij het modem geen instructie boekje. Wel hoe het modem moet installeren.

Zoek even op internet. Ik kom op https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/geavanceerde-handleiding-connect-box-19359
Reputatie 1
Badge
Reputatie 6
Badge +2
Moderators, kunnen jullie aub een ziggo lijn met een connectbox bij mij thuis aanvragen voor proef? Blijkbaar lukt het Eneco/Quby niet om dit probleem op te lossen. Nu ik zelf toegang heb op de toon 2 (en natuurlijk allang op de toon 1) wil ik graag voor julile uitzoeken of het nu waar is wat er elke keer geroepen wordt over de 2.4 Ghz vs 5Ghz 'same SSID' verhaal. En wat dan het probleem is en hoe het opgelost dient te worden. En blijkbaar, aldus @Brandje, treedt dit probleem bij de ConnectBox van Ziggo altijd op.

Noem het een vriendendienstje.
Hoi @kajoe64,

Ik heb het even voor je opgezocht.
Het wordt hier besproken:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connect-box-2-4-ghz-5-ghz-netwerk-namen-splitsen-23108
Reputatie 6
Badge +2
En heb je in die modem de optie om 2.4 ghz aan te zetten? In de handleiding die ik even snel heb gezocht lijkt het wel te kunnen.

EDIT: luister aub niet naar @Brandje die wil altijd dat mensen hun 2.4 ghz en 5ghz gaan scheiden op losse SSID's maar dat is nooit het echte probleem
Hoi @kajoe64,

Je hebt dus een Connectbox van Ziggo.
Toon®️ heeft daar problemen mee, als je de 2.4 en 5.0 even scheidt is het over.
Je kan in de instellingen de keuze maken om voor de 2.4 GHz een aparte SSID te maken.
Daarna zal Toon®️ je modem prima kunnen vinden.

In een eerder topic heb ik al eens een schermafdruk geplaatst van de plek waar je dat kan instellen.

Maar kijk even of het lukt anders zoek ik het even voor je op.
Reputatie 1
Badge
Een Arris, model TG2492LG-ZG heb een contract bij ziggo en zij stuurde mij vanmiddag een vervangende modem daar de vorige kuren kreeg.
Reputatie 6
Badge +2
De toon kan niet overweg met een 5Ghz-only wifi. Dus kijk even in je router of je wel 2.4ghz gebruikt en niet alleen maar 5Ghz.

Welke router heb je nu?

Reageer