Inloggen Toon App lukt niet.. | Eneco Community
vraag

Inloggen Toon App lukt niet..

Gisteren heb ik een abonnement op Toon aangevraagd, deze is vandaag geactiveerd dus ik heb de Toon (die hier al hing van de vorige bewoner) opnieuw ingesteld met behulp van de klantenservice, want blijkbaar zat er nog een account op van de oude bewoner.
Nadat dit gelukt was de app geïnstalleerd en ik wilde inloggen met mijn eneco gegevens. Vervolgens krijg ik de melding in de app: het wordt niet zonder jou.. neem contact op met de klantenservice zodat je weer in kan loggen.

Vervolgens dus weer de klantenservice gebeld, na ±30 minuten in de wacht eindelijk iemand gekregen die vertelde dat er een storing was in het gehele bedrijf.. Dus uiteindelijk stel ik mijn vraag maar hier want het zou niet zo moeilijk moeten zijn om 2 uur te doen over het installeren van een thermostaat.

In ieder geval, is dit een bekend probleem en zo ja, hoe valt dit op te lossen?

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
@ClaudiaLvd

Wij hebben inderdaad op dit moment last van een storing. Excuses voor het ongemak en het lange wachten. Wil je de app volledig afsluiten en Toon herstarten via Menu > Instellingen > Software > Toon herstarten.

Ik hoor graag of dit het probleem oplost.

Groet,

Tina
Ik heb al een nieuw Eneco account aangemaakt, die dan aan het toon abonnement zit gekoppeld, maar daar kan ik (door de storing waarschijnlijk) ook niet mee inloggen. Ik ben hier wel best chagrijnig over...

Het opstarten heeft dan ook geen zin, want ook met de nieuwe inloggegevens kan ik niet inloggen omdat ik daar ook via de website niet mee kan inloggen.

Bestaat hier niet iets van compensatie voor of zo? Het hoort mijn inziens namelijk gewoon niet zo lang te duren en de klantenservice aan de telefoon was om te huilen.. Hartstikke vervelend dat jullie een storing hebben, maar of ik dan zelf op een later moment weer even een kwartier in de wacht wil gaan staan? Nee bedankt..

Tot nu toe is mijn ervaring met Toon dus echt om te janken..
Reputatie 5
Badge +1
@ClaudiaLvD

Heb je ook een energiecontract bij Eneco? Zonder contract kan je inderdaad niet inloggen in het Mijn Eneco account maar de inloggevens kan je wel gebruiken voor de Toon app. Het opstarten van Toon geeft heel vaak resultaat zodat het Toon abonnement achter de schermen gekoppeld en de app deze herkent.
Ja ik heb een energiecontract bij julie, al 7 jaar... maar aangezien ik 2 klantnummers heb (1 van Eneco en 1 van Toon)had ik bedacht om een nieuw account aan te maken met het Toon klantnummer in de hoop dat het dan misschien werkt. Helaas werkt het nog steeds niet, ook niet na het herstarten van Toon en na het herstarten van de app.

Overigens kan ik niet eens in het account want met het Toon klantnummer verbonden zit, aangezien ik nog geen activatie mail heb gekregen. Dus bij het opnieuw inloggen met de Toon app, heb ik mijn oorspronkelijke gegevens gebruikt, die ik al 7 jaar heb.
Reputatie 5
Badge +1
Bedankt voor de info. Dat verklaart waarom de app niet werkt. Het Toon abonnement moet gekoppeld worden aan het bestaande klantnummer. Omdat het systeem nu op dit moment in storing staat kan ik dit nu niet voor je oplossen. Ik laat een bericht achter voor mijn collega die dit weekend dienst heeft. In de hoop dat het systeem het dan doet zodat we dit voor je kunnen oplossen. Nogmaals excuses voor het ongemak.
Reputatie 5
Badge +1
@ClaudiaLvD

Zou je het nog een keer kunnen proberen? Het systeem kwam net weer in de lucht en heb ik wat aanpassingen gedaan.

Is het gelukt?
Na al vanaf half 4 bezig te zijn geweest vanmiddag is het nu dan eindelijk gelukt om in te loggen

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen