Inloggen Toon app en Toon op Tablet app werkt niet | Eneco Community
vraag

Inloggen Toon app en Toon op Tablet app werkt niet

• 11 februari 2019
  • 128 reacties
  • 2920 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Hallo,

Sinds de nieuwe toon app op mijn telefoon staat kan ik niet meer inloggen met mijn Eneco account in de toon app. Ik krijg dan de melding dat er iets mis is gegaan. In een ander forum zag ik iets vergelijkbaars dat het Eneco account niet geactiveerd was. Is dat bij mij ook zo?

128 Reacties

Werkte de oude App op je telefoon wel?
Wellicht kan jouw telefoon de nieuwere versie niet aan?
Welke smartphone heb je?
Geef svp merk en type even door.
Halo Brandje,

De oude app werkte goed. Nadat deze werd verwijderd om plaats te maken voor de nieuwe, werkte de nieuwe meteen niet. Ik gebruik een Motorola g5
Dat vermoedde ik al.
Ik ben bang dat jouw smartphone de nieuwe specs niet aan kan.
Wacht even op een moderator die dat morgen voor je kan beoordelen.
Reputatie 3
Badge
@Breevink

Welkom op de Eneco Community. Ik ben ook benieuwd naar de reden waarom je geen gebruik kan maken van de Toon app. Welke softwareversie heb je op je smartphone?

Groet, Emel
Reputatie 1
Badge
Sinds vanavond geeft toon op tablet aan dat er geen verbinding is met het service center maar de App voor de telefoon doet het gewoon. Werkt toon op tablet niet meer, dat zou ik erg jammer vinden. Vanmorgen werkte het gewoon. Heb de app verwijderd en weer geïnstalleerd en geeft het aan er is een onbekend probleem opgetreden. Probeer het later nog eens. Excuses voor het ongemak.
@Brandje mijn zwager heeft exact dezelfde telefoon waar het wel op werkt.
Ik ben vrij overtuigd dat het niet aan mijn telefoon ligt maar aan iets met mijn account zoals ik aangaf bij het plaatsen van dit item.
@Emel mijn telefoon heeft android versie 8.1.0
Nog wat extra info:
Mijn toon heeft internet verbinding is diverse malen herstart zo ook router en modem. toon op afstand staat aan en de software versie van mijn toon is 5.0.4
Ik heb geprobeerd in te loggen met gebruikersnaam, e-mailadres, eerst wachtwoord daarna gebruikersmaam, eerst wachtwoord daarna e-mailadres, wachtwoord resetten. Helpt allemaal niet. Eneco app werkt wel koppelen met toon in de app niet en de toon app werkt niet...

Iemand nog suggesties, ik weet het niet echt meer, is het handiger dat ik met iets van een support afdeling bel om mijn account te laten controleren?
Kijk als je vergelijkingsmateriaal hebt dan is het simpel en zal er ongetwijfeld net als (helaas) bij veel anderen een inlog probleem zijn.
Dan is het wachten op een moderator die dat voor je kan oppakken.
Reputatie 7
Badge +6
@Breevink

Ik zie geen problemen met je Eneco account, daar kan het niet aan liggen. Wat voor melding krijg je wanneer je probeert in te loggen? Is het mogelijk om hier een screenshot van te plaatsen? Heb je ook de cache geleegd op je mobiele apparaat? Ook wil ik je vragen om op Toon te controleren of de ''Toegang tot Toon op afstand'' aan staat, via Menu > Instellingen > Internet. Mocht dit allemaal niet geholpen hebben dan wil ik je vragen op Toon de externe toegang klantenservice aan te zetten via Menu > Toon Support.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb ook het probleem met inloggen. Ik krijg de melding dat er geen verbinding is met het Servicecenter, maar op de Toon zelf heb ik geen problemen. Daar is gewoon verbinding met het Servicecenter. App al opnieuw geïnstalleerd maar was niet de oplossing. Wel vervelend dat ik Toon nu niet op afstand kan bedienen.
Ik heb ook het probleem met inloggen. Ik krijg de melding dat er geen verbinding is met het Servicecenter, maar op de Toon zelf heb ik geen problemen. Daar is gewoon verbinding met het Servicecenter. App al opnieuw geïnstalleerd maar was niet de oplossing. Wel vervelend dat ik Toon nu niet op afstand kan bedienen.

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem, opeens sinds gisteravond geen verbinding met het Service center, toen uitgelogd en nu bij het inloggen 'Er heeft een onbekend probleem plaatsgevonden'. Op de toon zelf werkt alles prima.
Reputatie 2
Ik kan sinds vanmorgen niet meer inloggen met Toon op tablet. Ik krijg de melding 'Geen verbinding met service center'. De gewone toon-app werkt wel.
Reputatie 7
Badge +6
@W. Kramer & @geoffvdouden

Gebruiken jullie de nieuwe app? We zien wel dat veel klanten in de ochtend tijdelijk de verbinding hebben verloren vanwege een storing bij ziggo.
Reputatie 3
Badge +4
Hier ook geen toon op IPad. Geen verbinding service center
Ik ook niet heb gebeld met eneco en die zeggen doodleuk dat ze gestopt zijn met toon op tablet
Reputatie 2
Wat een onzin is dat. Toon op tablet is veel overzichtelijker dan de toon-app.
Ik ook niet heb gebeld met eneco en die zeggen doodleuk dat ze gestopt zijn met toon op tablet
Helaas dat is een gegeven in de steeds weer terugkerende discussie hierover.
Eneco heeft simpelweg gekozen voor de smartphone en zet daar vol op in!
Het onderhoud mbt de tablet is (helaas) gewoon gestopt.
Reputatie 2
Badge +1
Ik kan via een omweg wel kontakt maken met Toon. Ik ga naar de appstore, zoek de Toon app die ik geïnstalleerd heb en klik op openen. Nu kan ik Toon op afstand bedienen. Beetje omslachtig maar beter als niets.
Reputatie 7
Badge +6
Allen,

Samen met de oude smartphone app is ook Toon op Tablet sinds gisteren niet meer te gebruiken. Je kunt nu alleen nog gebruik maken van de nieuwe Toon app.
Dit is niet goed gecommuniceerd met jullie, ik heb dit intern aangekaart.
Nou dat laatste is zeker waar.
Dat het ooit ging gebeuren was wel bekend, maar als het dan echt zo ver is, dan is een berichtje idd wel zo netjes.
Allen,

Samen met de oude smartphone app is ook Toon op Tablet sinds gisteren niet meer te gebruiken. Je kunt nu alleen nog gebruik maken van de nieuwe Toon app.
Dit is niet goed gecommuniceerd met jullie, ik heb dit intern aangekaart.

Dit verklaart waarschijnlijk ook waarom de gegevens van Toon op Domoticz niet meer binnen komen... Knap waardeloos dit Eneco !
De koppeling met Domoticz was voor mij de aanleiding om Toon aan te schaffen met een abonnement.
Moet ik nou echt gaan rooten ?
Dit verklaart waarschijnlijk ook waarom de gegevens van Toon op Domoticz niet meer binnen komen... Knap waardeloos dit Eneco !
De koppeling met Domoticz was voor mij de aanleiding om Toon aan te schaffen met een abonnement.
Moet ik nou echt gaan rooten ?

Kijk hier en volgend ook even:

https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-en-verbeterpunten-113/toon-met-homekit-19139#post212902
Reputatie 2
Badge
Dat dan jammer. De App op tablet overzichtelijker dan de smartphone app. Grafiek duidelijker dan de kolommen grafiek. Ook het gemiddelde gebruik niet in de smartphone app te vinden. Een paar toeters en bellen waar je niets aan hebt.
Reputatie 2
Behoorlijk arrogant en asociaal van Eneco!
Dat dan jammer. De App op tablet overzichtelijker dan de smartphone app. Grafiek duidelijker dan de kolommen grafiek. Ook het gemiddelde gebruik niet in de smartphone app te vinden. Een paar toeters en bellen waar je niets aan hebt.
Nou daar heb je helemaal gelijk in.
Ik zelf ben ook tablet gebruiker.
Helaas is deze keuze om vol in te zetten op de smartphone al veel eerder gemaakt en zal Eneco dan ook de ingezette weg niet wijzigen.
Een berichtje hierover zou wel op z'n plaats geweest zijn. Tot ziens Toon dan in mijn geval 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen