Inloggen (Android) App | Eneco Community
vraag

Inloggen (Android) App


  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 8 reacties
Beste,

Ik heb voorheen altijd kunnen inloggen in de app. Totdat ik een nieuwe router heb aangeschaft. Ik heb meteen een nieuw SID aangemaakt en de Toon verbonden ermee (Static IP). Hij zegt dat hij is verbonden met het internet.

Ik kan inloggen op mijn Eneco, maar niet met dezelfde gegevens in de app; Inloggen mislukt. Gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist.

Wat heb ikzelf gedaan:

Hard reset Toon
Wifi reset
App herinstalleert (paar keer)
DMZ aan de Toon gekoppeld.
(Een DMZ is feitelijk een andere naam voor een extranet, een gedeelte van het netwerk dat voor de buitenwereld volledig toegankelijk is. https://nl.wikipedia.org/wiki/Demilitarized_zone_(informatica) )

/Edit: Ik heb ook het wachtwoord gereset van het account. Misschien zit hier een vertraging in (web vs app)?

Niets van dit helpt..

Iemand nog een idee?

Thanks,

Big-R

18 Reacties

Hoe staat de beveiliging ingesteld?
Zolang Toon meldt dat hij verbinden is met het internet gaat het niet goed.
De melding moet zijn: verbonden met het Service Center.
DMZ is zinloos voor Toon.
Heb je ook Toon geprobeerd via de hotspot van je smartphone te verbinden?
Komt er dan wel verbinding met het SC?
Je kan ook Toon via een netwerkkabel even tijdelijk aan je modem koppelen.

Heb je ook je modem even geheel gereset?
Hoi Brandje,

Als ik kijk in de instellingen staat er geen storing. Ook geeft hij aan 'Goed verbonden te zijn met het internet en Eneco.'

Hij is momenteel aan het updaten. ik zat nog op een oudere versie; 3.9.7 als ik me niet vergis.. Misschien is het straks opgelost hierdoor..
Verbonden met Eneco?
Ik mag toch hopen met het Service Center?
Een update kan zeer zeker helpen.
Ik hoor het wel weer!
Zojuist geüpdatet. Jeej nieuwe UI. :-)

Nee, er stond 100% Eneco. Oude versie he ;-)

Ik heb nu een D03 code.

Al het andere heb ik nog niet geprobeerd..

Moeten er nog speciale poorten open staan voor Toon?

/Edit: wellicht dat toon de 'SPI firewall' in m'n router niet leuk vindt..

/Edit2: Via hotspot van m'n telefoon ook de D03 code.
Reputatie 7
Badge +9
Geef Toon is een hard reset door de stekker bij de CV ketel 1 min stroomloos te maken. Geef je modem ook een hard reset dan. Dit wil nog wel eens helpen.
Zojuist geüpdatet. Jeej nieuwe UI. :-)

Nee, er stond 100% Eneco. Oude versie he ;-)

Ik heb nu een D03 code.

Al het andere heb ik nog niet geprobeerd..

Moeten er nog speciale poorten open staan voor Toon?

/Edit: wellicht dat toon de 'SPI firewall' in m'n router niet leuk vindt..

/Edit2: Via hotspot van m'n telefoon ook de D03 code.


Nee, er moeten zeker geen speciale poorten openstaan.
Heb je al een reset van je modem gedaan?
Ga als dat niet werkt even de lan kabel aansluiten.
Zojuist Toon een harde reset gegeven en modem gereset. Hij blijft melding D03 geven.

Wellicht dat de oude software niet deze code aangaf, maar dat dit altijd al het probleem was.

Helaas heb ik niet zo'n lange kabel dus via kabel aansluiten is geen optie..


/Edit:
Waarschijnlijk dus een storing in het SC omdat ik via een mobiele hotspot ook een D03 code krijg:

https://www.toon.nl/service/faq/problemen-oplossen/hoe-weet-je-of-firewall-instellingen-de-oorzaak-zijn-van-dat-toon-geen-verbinding-heeft-met-het-service-center/


Raadpleeg hiervoor de handleiding van je router/modem of neem contact op met jouw internetprovider. Handig als ze meteen even zeggen wat je moet veranderen/instellen dat zoekt wel zo lekker.. 🤐
Ik zou nu de reactie van een moderator afwachten.
Wie weet dat er toch op server een instelling gewijzigd moet worden
Geduld.. Dat wordt een uitdaging 😁

Ik kan nergens een storing vinden. Wel via http://allestoringen.nl/storing/eneco

27 juli: Storing bij Eneco
Er is vanaf 11:40 een storing bij Eneco.

Maar goed of dit nou zo betrouwbaar is..

@Brandje en @mAiden (Kampioenen!! 💪🏻 ) bedankt voor het meedenken!
Hoi Big-R@Big-R

Ja dat zijn we zeker.
Mede forumleden helpen is onze drive!
@Brandje Haha, nog een Feyenoorder?

En dat laatste had ik in de gaten.. 😁
Nee, zeker niet!!
Ajax!!!!!!!
Hahaha! 🤣

Hoe lang duurt het meestal voordat een moderator reageert?
Verschilt enorm.
In principe werken ze door de week tot 21:00 uur.
Gezien de tijd nu schat ik in dat het morgen wordt.
Je kan ook App'en

+31 6 13 22 06 00
Update: Ik heb gisterenavond app-contact gehad met een medewerker van Eneco. Helaas kan deze mij ook niet verder helpen omdat ik alle stappen al doorlopen heb. (o.a. aansluiten via hotspot van mobiele telefoon)

De medewerker heeft het probleem uitgezet bij de softwarebeheerders van Toon.
Oké Big-R,

Dan moet het uiteindelijk goed komen.
Houd me op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +5
Dag @Big-R,

Goed om te lezen dat er inmiddels al contact is geweest. Zodra er meer bekend is van de softwarebeheerders, laten we je dit weten!

Groet, Denise
Dat is mooi. Ik hoop snel.. Zeker nadat ik lees dat het abonnement verhoogt gaat worden met 12 euro... Ik ben benieuwd of dat gebruikt wordt voor service of iets anders.

Reageer