Huidige versie instabiel? | Eneco Community
vraag

Huidige versie instabiel?

• 17 december 2013
  • 23 reacties
  • 744 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Energiekeling (level 11)
  • 53 reacties
Hallo allemaal,

heb een paar weken geleden de update gedaan naar de huidige softwareversie, waarbij ik 1 update had overgeslagen (dus van versie A naar C om het zo te zeggen).
Die versie A heeft maanden goed gewerkt, ik heb nu echter in korte tijd met versie C de volgende problemen gehad:
  • Bij het aanpassen van het programma (tijdstippen wijzigen) liep Toon vast en startte zelf opnieuw op. Wijzigingen afgemaakt en volgende dag bleek dat Toon niet meer aanstuurde. Stroom eraf en erop loste het op.
  • Ander moment kreeg ik het Wifi-icoon met een kruis erbij, maar doorklikken gaf wel 'verbonden met servicecenter'. Scannen naar wifi gaf een lege lijst met netwerken. Ik kon nog wel het weer bekijken. Na 10 minuten verdween het icoon en kwam het normale icoon terug. Scannen naar wifi gaf nog altijd een lege lijst, maar alles leek goed.
  • Nu vanavond weer het wifi-icoon met het kruis, maar nog wel 'verbonden met servicecenter'. Scannen weer een lege lijst. Wachten hielp nu niet, dus herstart gekozen in het menu. Na 20 mimuten wachten hing hij nog altijd op het witte scherm met de zandloper: hij ging dus niet zelf herstarten. Stroom eraf en erop leverde toen een rode driehoek op: geen verbinding met servicenter, wel 'verbonden met internet' maar geen weer oid. Even wachten bood geen soelaas, wederom herstart in menu gekozen en alles deed het weer.
Mij lijkt de huidige softwareversie dus enigszins instabiel.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

23 Reacties

Een versie overslaan mag geen enkel probleem zijn.
Kort door de bocht zou ik zeggen er is een WiFi probleem; dan rijst toch de 1e vraag; staat je IP-adres van Toon in je router op statisch?
Zo niet doe dat dan als 1e.
Start altijd Toon en router even opnieuw op. 
Wat een ellende met de nieuwe software update van een paar dagen geleden.
na de update  geeft de werkelijke temperatuur ineens ongeveer vier graden meer aan.
het is nu 20 graden in mijn kamer terwijl Toon 24 aan geeft.
Na de update met geen enkele smartphone of tablatuur meer contact te krijgen met toon online.
router reset, wel verbinding met internet op Toon, maar niet online te bereiken.

Zijn er meer mensen met deze problemen na de update.
Weet iemand raad, of weet iemand hoe ik de vorige versie terug kan krijgen.

ben een beetje klaar met die update,s

Groet,

Kees.
Hoi Gompie,

Dit was dus een oude "update!
Geef voor de zekerheid ook de CV module even een reste. Maak die module stroomloos en wacht 1 minuutje.
Geef Toon daarna wel even tijd om de temperatuuur weer inleren, duurt een paar uurtjes.

Qua WiFi is het handig als je het ip-adtrs van Toon in je router statisch maakt.
Dankjewel ,

de updateversie in mij toon geeft aan 2.6.17.

neem aan dat dit de nieuwste versie is.

wat betreft ip adres statisch maken in je router, 
geen idee hou dat zou moeten, ik heb twee routers 1 van ziggo en 1 van sitecon.
Toon zit op de router van sitecon omdat die van ziggo een zeer klein bereik qua Wifi hebben.

neem aan dat ik dat in de router moet doen met welk ip adres.

dank vast voor de moeite,
Volgens mij hen je dan een nieuwere versie Toon, want de oudere Toon's hebben als nieuwste versie is nu 2.5.18

Je hebt qua wifi configuratie het zelfde als ik.
Van het Wifi gedeelte van Ziggo zijn vaker slechte ervaringen gemeld.
Ook is het slimmer om een router er aan vast te knopen, omdat je dat een DUAL-band kan nemen.
Bij mij zit Toon ook gewoon op de Sitecom; koppel het MAC-adres van Toop aan een of het huidie IP-adres en het is voor elkaar.
Zoals ik schreef deze handelinh verricht je in je modem! (dus 192.168.0.1)
Dank tot nu toe voor je reactie,
echter ben ik niet zo,n computer nerd, ik weet hoe ik mijn router kan bereiken, maar ik heb geen idee hoe ik aan het ip adres van mijn Toon kan komen.
ik ziewel het Mac adres maar in mijn router kan ik volgens mij alleen maar ip adressen in voeren.

wie bied het verlossende antwoord, want ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan doen.
het eindige dat ik weet is sinds de update 2.6.17 is het een ramp.
Vriendelijke groet,

Kees.
Zoals ik zei moet je NIET in Toon, maar in je router wezen!
Als je dat zelf niet durft, dan vooral ook zelf niet doen.

Roep gewoon de hulp in van een vriend/famillielid/buurman; het is een werkje van nix.
Oké, het ip adres in de router zetten gaat mij best lukken,
echter welk ip adres moet ik er in zetten. 

Ik kan vijf vaste adressen er inzetten, echter ik weet niet welk ip adres.
Je neemt gewoon het huidige IP adres wat aan Toon is uitgedeeld. 
Daarna je router enz Toon alle 2 opnieuw opstarten 
Maar waar vind ik dan het huidige adres wat aan toon is toegekend.
Dat staat in je router uiteraard!
Beste ton, ik ga in mijn router en ga naar basis instellingen. Zie ik 192.168.1.1. Maar dat lijkt mij niet het ip adres wat is toegekend toch.
Iemand op afstand weg wijs maken in een router is erg lastig gezien het vele aantal routers......
In mijn router vind ik het MAC adres van Toon terug; je kan ook in Toon kijken bij menu/internet wat het MAC-adres van Toon is en dat MAC adres koppelen aan je huidige IP-adres.
Dan zal je DHCP-server iedere keer hetzelfde (gedwongen) IP-adres aan Toon uitgeven.
Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice van Eneco, en het was een bekend probleem in de nieuwe update.
als het goed is komt er morgen een bug fix uit, en dan zou het probleem weg zijn.

ik wacht af
Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice van Eneco, en het was een bekend probleem in de nieuwe update.
als het goed is komt er morgen een bug fix uit, en dan zou het probleem weg zijn.

ik wacht af

Dat hoop ik dan maar voor jou!
Ik ben bang dat het statisch maken van Toon net als bv een printer in je netwerk, een belangrijk gegeven is en nou eenmaal inherent is aan het draadloos communiceren van diverse apparaten.
Geldt bv ook voor een NAS.
Even ter info, 
vanmorgen stond  er een nieuwe update klaar, geïnstalleerd en jawel alles werkt weer.

Dus alles weer opgelost.

bedankt voor je reacties 
Hoi Gompie!

Kijk eens aan, dus nu ben je geheel tevreden.
Ik hoop dat dat zoblijft, maar denk aan mijn eerdere advies, mocht je toch weer een WiFi uitval krijgen.
Reputatie 7
Badge +7
Even ter info, 
vanmorgen stond  er een nieuwe update klaar, geïnstalleerd en jawel alles werkt weer.

Dus alles weer opgelost.

bedankt voor je reacties 

@ Gompie
fijn voor je dat het allemaal weer werkt 
was dit geen oude update , die je nog niet geinstalleerd had ????:rolleyes:
graag vermelden welke z.g.n. update dat dit dan wel mag wezen. x.x.xx
2.5.18 is de laatste update in januarie komt de nieuwe pas.
mvg,
jan
Precies Jan dat bedoelde ik dus!
En jij ook uiteraard!
Reputatie 1
Badge
Deze week weer hetzelfde probleem: Wifi-sterkte meter was rood met een kruisje.
Toch werkte alles nog: buienradar, Toon op Afstand etc.
Niks aan gedaan en twee dagen later had ik weer 5 balkjes wifi-bereik.
Er lijkt toch iets veranderd te zijn aan de wifi-driver met de laatste update.
Heb je terug gelezen op het forum dat dat een bug is in de storingsmodule??
Bij een volgende update wordt dat hersteld. 
Reputatie 1
Badge
Hallo Ton,

Nee, dat had ik even gemist dus.

Bedankt!
Hoi RvD,

Geeft niets en graag gedaan.
We zijn hier op het forum om elkaar te helpen en de weg te wijzen.
Wellicht tot een volgend keer op het forum!