Hue lampen ontkoppelen en verwijderen | Eneco Community
beantwoord

Hue lampen ontkoppelen en verwijderen

• 18 november 2018
  • 17 reacties
  • 1061 Bekeken

Graag mijn lampen ontkoppelen en verwijderen.
Alles al zelf geprobeerd, reset stekker router.
Graag hulp op afstand.
Mvg
Wijnand
icon

Beste antwoord door Brandje 20 juni 2019, 08:56

Klopt, maar dan zou Philips Lightning wel mbt de API mee moeten willen werken.....
Dus voor “the time being” gewoon even herkoppelen en je probleem is over.

Wil je dit opnieuw koppelen van de “zooi” voorkomen dan zou je je ook kunnen beperken tot alleen de App van Philips Hue.
Werkt verder ook prima. 😏
Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Al eens geprobeerd de bridge te verwijderen uit Toon? Hierdoor verwijder je ook je lampen.
Ook al ja,
Zonder resultaat
Reputatie 5
Badge
@Wijnandbruins

Welkom op het forum. Goed dat je je vraag hier stelt.
De tip die @mAiden gaf zou moeten helpen, alhoewel in jouw situatie anders blijkt. Heb je toevallig ook de hue app? Je kan hiermee proberen of de lamp te ontkoppelen is door deze te selecteren en dan te verwijderen.
Als dit ook niet werkt, wil je dan in je profiel je klantnummer aanvullen en de externe toegang op Toon aanzetten via Menu > Toon Support > externe toegang AAN en ons dit laten weten.

Groet,
Glenn
Externe toegang op aan staan.
Klantnummer: ****
Mvg
Wijnand BRUINS
De lampen keuken keuken en annelien
Mogen verwijderd worden
Reputatie 5
Badge
@Wijnandbruins

Ik heb even je bericht aangepast, omdat het niet aan te raden is om de klantnummer op het forum zelf te vermelden, maar in je profiel ;)
Ik speel dit door naar onze software beheerders. Die zullen vanaf morgen de lampen kunnen verwijderen.

Groet,
Glenn
Reputatie 7
Badge +8
Never mind... 😉 Glenn had al gereageerd/.
Badge
Ik heb wat problemen gehad met WiFi, is inmiddels opgelost maar ik kan mijn Philips Hue lampen niet meet met Toon en de app bedienen. Dus dacht ik, ik haal de lampen uit Toon weg en voeg ze opnieuw toe. Maar ik kan ze niet weghalen.
Reputatie 6
Badge +1
@Janverberne

Ik heb jouw topic toegevoegd aan dit topic om zo het overzichtelijker te maken. Allereerst welkom op het Toon Forum! Hieronder wat tips om de lampen te verwijderen en weer toe te voegen:

- Verwijder de bridge uit Toon. Zo verwijder je ook de lampen
- Maak je gebruik van de HUE app? Kan je proberen de lampen via deze app te ontkoppelen?

Als bovenstaande niet werkt hoor ik het graag dan ga ik het voor je navragen. Vul dan gelijk in je profiel je klantnummer aan en zet de externe toegang op Toon aan via Menu > Toon Support > externe toegang AAN.

Ik hoor het graag.

Tina
Reputatie 5
Badge
@Wijnandbruins

Ik heb het verzoek vanuit de software beheerders gekregen of je Toon een keer kunt resetten en dan proberen je lampen te verwijderen door de bridge te ontkoppelen. Mocht dit niet helpen, dan schakel ik weer meteen met hen.

Alvast bedankt!

Groet,
Glenn
Badge
Bedankt Tina Ga het vanavond proberen
@Janverberne

Ik heb jouw topic toegevoegd aan dit topic om zo het overzichtelijker te maken. Allereerst welkom op het Toon Forum! Hieronder wat tips om de lampen te verwijderen en weer toe te voegen:

- Verwijder de bridge uit Toon. Zo verwijder je ook de lampen
- Maak je gebruik van de HUE app? Kan je proberen de lampen via deze app te ontkoppelen?

Als bovenstaande niet werkt hoor ik het graag dan ga ik het voor je navragen. Vul dan gelijk in je profiel je klantnummer aan en zet de externe toegang op Toon aan via Menu > Toon Support > externe toegang AAN.

Ik hoor het graag.

Tina
Badge
Beste,

ik kan geen lampen verwijderen uit toon. Ik heb gelezen dat dat alleen kan door de hele bridge opnieuw te koppelen. Dit moet toch makkelijker kunnen?

mvg,

rob van vliet
Het ontkoppelen en weer koppelen is toch een fluitje van 1 cent.
De bridge raakt daardoor niet van slag en koppelen via een simpele druk op de grote knop van de bridge aan de voorzijde, als Toon®️ daarom vraagt bij het koppelen, is alles wat er moet gebeuren.
Badge
Daar gaat het toch niet om waarom kan ik geen lamp deleten? Dat is mijn vraag dit zou toch moeten kunnen ipv alles verwijderen en opnieuw toevoegen. Ook al is dit een fluitje van een cent mist toon deze optie nog wel vind ik. Waarom alles opnieuw toevoegen?
Alles opnieuw?
In Toon®️ koppel je alleen opnieuw de bridge en that’s it.

Het probleem ontstaat omdat ook de bridge na het deleten in Toon®️ de zaak “vasthoudt”
Pas als de verbinding verbroken is is het probleem over.
Schijnt te maken te hebben met de bridge toegang waar Toon®️ geen toegang tot heeft.
Een Philips Hue API-probleem dus.
Badge
Nou dat hoort dan toxh opgelost te worden ipv het probleem te omzeilen door heel de zooi opnieuw te moeten koppelen?
Klopt, maar dan zou Philips Lightning wel mbt de API mee moeten willen werken.....
Dus voor “the time being” gewoon even herkoppelen en je probleem is over.

Wil je dit opnieuw koppelen van de “zooi” voorkomen dan zou je je ook kunnen beperken tot alleen de App van Philips Hue.
Werkt verder ook prima. 😏

Reageer