Hue Lampen niet zichtbaar | Eneco Community

Hue Lampen niet zichtbaar

• 25 september 2017
  • 131 reacties
  • 3887 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 8 reacties
bedienopties niet zichtbaar in toon. de bridge (versie: 1707040932) is wel zichtbaar. De hue lampen zijn niet zichtbaar.
De bridge heb ik al gereset en ook toon gereset, maar geen resultaat.
De lampen zijn wel te bedienen met de hue app op de smartphone.
Wat gaat er mis in de communicatie tussen toon en de bridge?

131 Reacties

Geef Toon even een harde reset om te beginnen.
Als dat niet lukt zal de bridge in Toon eerst verwijderd moeten worden.
ik heb toon een restart gegeven voor het verwijderen van de bridge. dit had geen resultaat.
nu de bridge verwijderd en opnieuw een restart gegeven en vervolgens de bridge weer gekoppeld. De bridge is weer zicht baar maar onder lampen is geen lamp zichtbaar.
Heb je de bridge ook gereset?
Knopje ingedrukt aan de achterzijde?
nogmaals de toon een restart gegeven na het verwijderen van de bridge. de bridge spanningloos gemaakt en vervolgens opnieuw gekoppeld aan toon. De lampen blijven niet zichtbaar.
Hoe nu verder?
Heb je het vorige bericht van mij gelezen inzake reset bridge?
ik heb een reset gegeven van de bridge opnieuw de config moeten invoeren. De bridge opnieuw ingevoerd. In toon is de bridge nu zichtbaar maar nog steeds geen lampen.
Hebben we het over Hue lampen die je dus bij de Bridge moet aanmelden?
De Hue lampen zijn op de Philips bridge aangemeld. Via de Hue app werkt ook alles prima.
Vanuit Toon is de Hue Bridge zichtbaar. In het menu lampen is geen lamp zichtbaar. Dit scherm blijft geheel grijs. Er is ook geen scene te selecteren.
Ik neem morgen even contact op met eneco en zal de hulp op afstand even open zetten. want dit levert geen oplossing op. tot op heden bedankt voor de info
Welke bridge is het? Versie 2?
Heb je op www.meethue.com gekeken?
Bij mymeethue.
Badge +2
Is dit gekomen na de update 4.7.23 ?
Reputatie 7
Badge +6
@huizi006

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Kun je op Toon de externe toegang klantenservice aanzetten? Dan laat ik de softwarebeheerders er naar kijken voor je. Dit gaat via Menu>Toon Support

Groet,

Folkert
Hallo Folkert,

Support staat open

Groet, Luuk
Reputatie 7
Badge +6
@huizi006

Bedankt, ik heb het aangekaart bij de softwarebeheerders, zodra ik van hen een antwoord ontvang laat ik het aan je weten.
Reputatie 7
Badge +6
@huizi006

Ik krijg net de melding terug dat je de lampen weer moet kunnen zien. Ik hoor graag van je of dat het geval is!
Ik laat het vanavond weten. In ieder geval zie ik in de toonapp in hue lamp. Nieuwsgierig wat er geconstateerd is.
Reputatie 7
Badge +6
@huizi006

Dat durf ik niet te zeggen, ze hebben ze op afstand kunnen toevoegen en houden het in de gaten, mochten er meerdere meldingen binnen komen met hetzelfde issue..
@huizi006

Dat durf ik niet te zeggen, ze hebben ze op afstand kunnen toevoegen en houden het in de gaten, mochten er meerdere meldingen binnen komen met hetzelfde issue..

Jammer @Folkert
Maar zou je ook nog willen vragen of het account bij www.meethue.com daar uitsluitsel in kan brengen.
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje

Het is me niet helemaal duidelijk wat je hiermee bedoelt, kun je dat toelichten?
Hoi Folkert,@Folkert

Jazeker!

Via meethue.com van Philips heb je een account daar worden alle lampen, maar ook verbindingen bijgehouden/gecontroleerd.
Dus als je daar een instelling zou kunnen wijzigen dan bereik je wellicht het zelfde wat nu de ontwikkelaars hebben gedaan.
Je kan daar dus ook je Bridge ontkoppelen.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Folkert,@Folkert

Jazeker!

Via meethue.com van Philips heb je een account daar worden alle lampen, maar ook verbindingen bijgehouden/gecontroleerd.
Dus als je daar een instelling zou kunnen wijzigen dan bereik je wellicht het zelfde wat nu de ontwikkelaars hebben gedaan.
Je kan daar dus ook je Bridge ontkoppelen.

Hoi Ton,

De koppeling tussen Bridge en Toon is via meethue niet te onderbreken uit mij hoofd.
Aangezien Toon nergens sporen laat zien dat deze zoekt naar een Hue Bridge.
Terwijl dit wel zo is. Want zodra hij een Hue bridge ziet in het netwerk, dan kom die direct met een melding of je deze wilt koppelen.
Toon komt daar inderdaad niet voor, maar de lampen wel en daar draait het uiteindelijk om.
Met de ontkoppeling bedoel ik jezelf en de bridge.
Bedankt voor de hulp. Toen ik thuis kwam zag ik maar 1 lamp in het scherm. Op de Hue app zag ik wel alle lampen. Ik heb vervolgns op Toon nogmaal de bridge verwijderd en opnieuw gekoppeld. Toen zag ik wel alle lampen en kon ik deze weer allen vanuit Toon aan en uit zetten.

Groeten, Luuk
Badge +2
Fijn om te horen!
Reputatie 4
Badge +1
Folkert, ik heb hetzelfde probleem, kan komen omdat ik de bridge heb ontkoppeld gisteren, is nu weer gekoppeld, lampen zijn gewoon te bedienen via de hue app, maar zag vandaag dat ze niet te bereiken waren via Toon, stonden er nog wel. Heb bridge ontkoppeld in Toon, en weer gekoppeld, meerdere keren, maar de lampen zijn niet meer zichtbaar in Toon. Vandaag de laatste software update gedaan, maar ben er niet van overtuigd dat het daar mee te maken heeft. Kan er een softwarebeheerder mee kijken om dit opgelost te krijgen? Zal externe toegang open zetten.

Reageer