Hue Lampen Niet Bereikbaar | Eneco Community
vraag

Hue Lampen Niet Bereikbaar

  • 21 november 2017
  • 21 reacties
  • 6856 Bekeken

  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Sinds ~2 weken zijn een aantal van mijn Hue lampen niet meer bereikbaar via Toon (greyed out). Via de Hue app zijn deze wel bereikbaar en bedienbaar. Toon en Hue Bridge reeds gereboot, maar nog geen succes. Iemand een suggestie want dit is best irritant

21 Reacties

Heb je ook geprobeerd de Hue bridge in Toon te verwijderen en opnieuw aan te melden?
Badge +2
Heb je ook geprobeerd de Hue bridge in Toon te verwijderen en opnieuw aan te melden?

Jammer dat we Ronald niet meer horen.
Want wat Ton schrijft is meestal wel de oplossing.
Jan, dank voor je bijdrage maar als ik de suggestie van Brandje wil proberen moet ik eerst thuis zijn...
Jan, dank voor je bijdrage maar als ik de suggestie van Brandje wil proberen moet ik eerst thuis zijn...

Oké, dan wachten we je nadere acties af.
Komt vast goed.
Badge +2
Zeker Ronald,
We horen het graag van je.
Nog niet gelukt. Hij blijft een paar lampen wel zien maar aangeven als niet beschikbaar. Via hue app zijn de lampen wel te bedienen. Morgen check ik even wifi signaal en reset bridge
Oké, wacht inderdaad gewoon even af tot morgen.

Nog even een tip:
Heb je gezien dat een paar uur geleden de Hue App geüpdatet is?
Badge +2
Oké, wacht inderdaad gewoon even af tot morgen.

Nog even een tip:
Heb je gezien dat een paar uur geleden de Hue App geüpdatet is?


Kijk, hier heb ik iets aan Ton.
Bedankt voor deze tip!
Alle lichtbronnen weer voorzien van de juiste software.

Wij gebruiken de Philips Hue app niet vaak, dan kom je er ook niet achter dat er een update klaar staat.

Hier besturen we alles met Triggi.
Nu ook de thermostaat!
Gisteravond zowel update gedaan als de delinquenten lamoen fysiek en sofwarematig (in bridge) verwijderd. Nubwerkt alles weer. Dus niet zeker welke van de 2 acties de oplossing was ?. Dank voor de snelle reacties
Badge +2
Gisteravond zowel update gedaan als de delinquenten lamoen fysiek en sofwarematig (in bridge) verwijderd. Nubwerkt alles weer. Dus niet zeker welke van de 2 acties de oplossing was ?. Dank voor de snelle reacties

Fijn om te horen dat het weer naar behoren werkt.
Ton z'n advies om de bridge te verwijderen en opnieuw te koppelen in Toon werkt bijna altijd!

Veel plezier met je Toon en Philips Hue lampen.
Gisteravond zowel update gedaan als de delinquenten lamoen fysiek en sofwarematig (in bridge) verwijderd. Nubwerkt alles weer. Dus niet zeker welke van de 2 acties de oplossing was ?. Dank voor de snelle reacties


Graag gedaan. ?
Fijn dat alles weer werkt.
De ervaring leert hier dat de verwijdering van de bridge uit Toon meestal voldoende is.
zit vandaag met het zelfde probleem toon vindt bridge maar geen lampen !
ook na reset van toon en hue bridge !
probleem ontstaan na veranderen switchs in netwerk.
de stekkers die ik niet heb kan je wel in geven.
heeft altijd goed gewerkt Wat doe ik verkeerd
Badge +2
Ook de Philips Hue bridge verwijderd uit Toon?
En dan opnieuw koppelen.
Badge +2
Ook de Philips Hue bridge verwijderd uit Toon?
En dan opnieuw koppelen.


Dus geen reset, maar echt verwijderen en koppelen.
jazeker
1eerst verwijdert uit toon
2 toon reset
3 hue bridge reset (alle instel kwijt)
4 bridge in toon geactiveerd

geen succes
Badge +2
Jammer, ik doe met de Philips bridge niets.
Alleen verwijderen en koppelen in Toon is bij mij genoeg.
Sorry, ik kan je niet verder helpen.
oke jammer want ik kan er verder ook niets over vinden
bedankt voor je reactie
Badge +2
Soms pikt Eneco dit op.
En lossen het voor je op!
Zal je externe toegang maar vast aan zetten voor maandag!
Oke bedankt
probleem bijna opgelost .
alle lampen verwijdert uit de bridge en daarna weer opnieuw laten zoeken en jawel daar kwamen zo ook weer op het Toon scherm.

alleen kan ik nu wel de groep aan/uit zetten maar per lamp werkt het nog niet op toon.
wordt vervolgt
lampen verwijderen uit de bridge en hem dan opnieuw naar de lampen laten zoeken.
ze verschijnen dan ook weer op de Toon

Reageer