Hoge piek in verbruik op Toon | Eneco Community

Hoge piek in verbruik op Toon

• 29 september 2019
  • 103 reacties
  • 1564 Bekeken

Beste.....

Op dinsdag 24 sept heb ik een enorme verbruikspiek gas van 539m3 terwijl ik normaal in deze periode < 1m3 gas gebruik. Is deze leesfout aan te passen ?

vrgr

Martijn

103 Reacties

Hoi Martijn,

Meestal wel!😉
Zie de andere topic’s over dit onderwerp. 😏

Als je je klantnummer in het profiel van dit forum hebt opgenomen, zet dan via menu/support je externe klantentoegsng op Aan.

Een moderator kan je dan verder helpen.
Reputatie 1
Badge +2
Toon geeft aan dat ik afgelopen donderdag en vrijdag ca 10000 kWh heb verbruikt per dag.
Uiteraard is dit niet correct. Heeft iemand een idee hoe ik toon weer de juiste waarde kan laten weergeven?

Soft resetten heeft niet geholpen.

bedankt
Hoi Simone

Dat kan een moderator voor je (laten) regelen.

Zet daarvoor je externe klanten toegang even op Aan.
Zie voor hoe exact, even een reactie hiervoor😉

Komt goed!😏
Reputatie 7
Badge +6
@martijnmol @Simone2011

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

@Simone2011 @martijnmol

Wanneer jullie de externe toegang klantenservice voor ons aanzet dan gaan we voor jullie kijken of deze piek te verwijderen is.

Groet,

Folkert
Reputatie 1
Badge +2
@Folkert externe toegang staat nu aan.
done, externe toegang staat aan.....
Reputatie 6
Badge +1
@Simone2011 dank je wel. Is het mogelijk om een screenshot te maken waar de pieken op zichtbaar zijn?

@martijnmol ook bedankt voor het aanzetten van de externe toegang. Kan je ook je klantnummer in je profiel invullen?

Groeten, Tina
@martijnmol ook bedankt voor het aanzetten van de externe toegang. Kan je ook je klantnummer in je profiel invullen?

Groeten, Tina

done
Badge
Op 29 september terug gekomen van vakantie en tot mijn verbazing gezien op op 27 september ik bijna 3432 euro aan elektriciteit heb verbruikt???? en krijg ook nog de melding dat ik 5863 euro deze maand meer gaat verbruiken dan normaal.
Op de eneco site staan gelukkig andere getallen wie heeft hier nog meer last van?
Kijk even in de andere topic’s inzake vreemd hoog verbruik.
Bv deze:
https://forum.eneco.nl/members/martijnmol-116551

Meestal kan een moderator dat voor je laten herstellen.
Je kan op Toon via menu/support je externe klantentoegang vast daarvoor op Aan zetten.
Reputatie 6
Badge +1
@Geeke

Ik heb voor het overzicht jouw vraag naar dit bestaande topic verhuisd. Ik kan de vraag uitzetten om de piek te herstellen in Toon. Kan je je klantnummer invullen in je profiel? Ook graag de externe toegang aanzetten op Toon via Menu > Toon Support.

Groeten, Tina
Badge
@TinaC klantnummer staat er in
Toon support staat aan

herstelllen is leuk maar de oorzaak opzoeken en repareren is beter
kan je mij een feedback geven wat er gebeurd is?
Reputatie 5
Badge
@Geeke

Dank voor je bericht. De softwarebeheerdeers merken een bepaald gedrag waarbij er een scherp daling in verbruik is waardoor een piek word veroorzaakt door het verschil in verbruik. Dit kan de oorzaak zijn van de piek. Dit is nog in onderzoek. Je hebt dus nog een antwoord van mij tegoed 😊. Wil je mij een screenshot sturen van het hoge piek zodat ik het kan doorzetten?

Groet, Emel
Badge

Badge
Dank voor je bericht. De softwarebeheerdeers merken een bepaald gedrag waarbij er een scherp daling in verbruik is waardoor een piek word veroorzaakt door het verschil in verbruik.

kan je mij dit uitleggen???
Reputatie 5
Badge
@Geeke

Er is een onderbreking geweest met de verbinding tussen Toon en je energiemeter. Dit kan ervoor zorgen dat er een hoge piek te zien is op Toon. De vraag om de piek te verwijderen is uitgezet. Zodra ik meer weet kom ik bij je terug.

Fijne avond, Emel
Badge
Hoi Emel,

vreemd Toon lees toch het kWh register uit via de p-poort? Als Toon geen antwoord krijg op een vraag gaat hij toch niet zomaar een waarde invullen??
als de verbinding wegvalt dan verwacht ik een hap in mijn voortschrijdend verbruik en geen zelf verzonnen getal?
ik zie ook dat jullie hier erg druk mee zijn tijd voor een bugfix??
Reputatie 1
Badge +2
@TinaC zie foto
Reputatie 1
Badge +2

Badge +1
Ook ik zie opeens in Toon een extreem hoog energie verbruik, tot 30 september zou ik
4.735,= euro meer stroom hebben gebruikt.
Ik heb al een privé bericht naar Folkert verzonden.

Reputatie 5
Badge
Goedemorgen @Curl

Ik neem het stokje over van Folkert. Ik heb een bericht uitgezet naar de softwarebeheerders om de piek te verwijderen. Zodra ik meer weet kom ik bij je terug.

Groet, Emel
Reputatie 5
Badge
@Geeke

Ik heb goed nieuws. De piek is uit Toon verwijderd 🎉.

Groet, Emel
Reputatie 5
Badge
@martijnmol

De hoge piek is uit Toon verwijderd 🎉.

Groet, Emel
Badge
@Geeke

Ik heb goed nieuws. De piek is uit Toon verwijderd 🎉.

Groet, Emel

Mooi maar ik zie nog steeds dat ik 5681 euro meer verbruikt heb in september. Kan dit ook goed gezet worden?

kan ik je ook uitleggen wat de oorzaak is van deze fout?
Badge +1
Ik heb de verbruikscijfers van september gekregen op de toon, er klopt niks van, 3400 m3 = 2600 euro!

Klopt gelukkig niet met stand van de gasmeter .
Wie herkend dit probleem?

Reageer