Hoe sluit ik Toon aan op een Atag E325EC cv-ketel? | Eneco Community
vraag

Hoe sluit ik Toon aan op een Atag E325EC cv-ketel?

• 13 maart 2019
  • 5 reacties
  • 231 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Hoi,

Ik heb een toon geïnstalleerd (en toon geeft aan dat dit goed is) en verbonden met mijn cv-ketel (Atag E325EC) via de ketelmodule op de (zoals aanbevolen) opentherm ingang. Wanneer ik toon een paar graden warmer instel wordt de cv-ketel echter niet aangestuurd. Het vlammetje op toon begint te branden, maar de CV springt niet aan.

Ik heb inmiddels mijn Honeywell round weer geïnstalleerd en die werkt weer prima.

Weet iemand wat hier de oplossing voor is?

Alvast bedankt!

5 Reacties

Jammer!
Er zijn er meer, die met jouw CV op A/U met Toon®️ werken.

Op zich is A/U niet zo erg. Qua eventueel iets meer verbruik valt dat echt wel mee; het is meer dat je met OT een stabielere ruimte temperatuur hebt.
Uiteindelijk heb ik de toon werkend gekregen door hem op aan/uit aan te sluiten. Ik had hem graag op opentherm gehad, maar de oplossing in het bovenstaande topic heeft bij mij helaas niet gewerkt..
Graag gedaan.👍👍
Suc6 en laat je ervaring even weten!
@Brandje Dankjewel! Ik vond alleen oplossingen dat oudere versies van deze ketel waarschijnlijk toch niet met Toon konden communiceren, maar omdat ik een vrij nieuwe heb leek me dit niet de oorzaak.

De oplossing die jij stuurt had ik nog niet gevonden, dus dankjewel! Ga ik dit weekend eens proberen.
Ik zou op E425ec even een zoek aktie doen en je vindt zat topic’s.
Bv deze:

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/toon-i-c-m-atag-e325ec-model-2015-9388

Reageer