Het weer werkt al weken niet in de nacht (Topic gesloten, bezoek ons nieuwe Toon Forum https://forum.toon.nl/)


Badge +1
Al wekenlang om exact 00,00 uur valt het weer op de toon uit en komt weer tot leven wisselend na 1-2 uur. Ook gisterenavond was het weer rond 22.00 uur voor ruim een uur weg.

Ik heb hier over dit item meerdere topics gezien maar zie geen workaround om dit op te lossen.

Mijn vraag is dus: kan dit opgelost worden? zo-ja hoe of kan dit op afstand gefixt worden door 1 van de moderators 🙂

Mijn dank is groot.
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

71 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
Durf niet te zeggen of dit een Toon probleem is, bedoel ik mee..

Toon lees het weer af van de RSS Feed van Buienrader. ( https://xml.buienradar.nl/ )
Kan zomaar zijn dat Toon het niet kan uitlezen, en dat de verversing van het weer pas weer naar 1 á 2 uur is, waardoor het dan wel weer inzichtelijk is.
Badge +1
mAiden wrote:

Durf niet te zeggen of dit een Toon probleem is, bedoel ik mee..

Toon lees het weer af van de RSS Feed van Buienrader..



Eneco zal deze gegevens niet zomaar mogen gebruiken, hier zijn afspraken over gemaakt en denk zelfs dat hier een x bedrag per jaar voor word betaald. Ergens in deze keten gaat het de laatste weken mis omdat ik al weken topics hierover zie verschijnen maar de oplossing nog steeds niet daar is.

Afijn, voor mij als consument is het wel zo prettig als zoiets 24/7 werkt 🙂
Reputatie 3
Badge +6
@Marcel1970,

Of het probleem met het weer hetzelfde is als alle andere topics is mij nog onbekend, maar wel is bij ons helder dat de afbeeldingen niet zichtbaar zijn (zoals het wolkje/zonnetje). Dit komt doordat er wijzigingen hebben plaats gevonden vanuit Buienradar. Op dit moment zijn we bezig met een oplossing. Ervaar jij dat probleem ook elke avond dat de afbeeldingen niet weergegeven worden? Of gaat er iets anders mis?
Badge +1
Danielle wrote:

. Ervaar jij dat probleem ook elke avond dat de afbeeldingen niet weergegeven worden? Of gaat er iets anders mis?



Hier ervaren wij dat het gehele weer niet word weergegeven, dus geen temperatuur en geen icoontjes. Dit is ergens rond 12 Maart ontstaan en keert iedere avond precies om 00,00 uur weer terug. De ene keer komt het weer terug na een half uur, de andere keer duurt het 2 uur voor alles het weer doet. Ook in de voorspelling van een aantal dagen vooruit zie je uitroeptekens staan van dagen die niet kunnen worden weergegeven.

In andere topics komen dezelfde verhalen naar voren wat mij het gevoel gaf dat het een breder probleem is en niet alleen bij mij 🙂
Reputatie 2
Badge +2
Danielle wrote:

@Marcel1970,

Of het probleem met het weer hetzelfde is als alle andere topics is mij nog onbekend, maar wel is bij ons helder dat de afbeeldingen niet zichtbaar zijn (zoals het wolkje/zonnetje). Dit komt doordat er wijzigingen hebben plaats gevonden vanuit Buienradar. Op dit moment zijn we bezig met een oplossing. Ervaar jij dat probleem ook elke avond dat de afbeeldingen niet weergegeven worden? Of gaat er iets anders mis?



Buienradar heeft (o.a.) de toegang tot het xml file en de verwijzing naar de weer icootjes in dit file gewijzigd van HTTP in HTTPS en belangrijker kortgeleden HTTP oproepen niet meer beantwoord.


Voorbeeld:
nu
https://www.buienradar.nl/resources/images/icons/
was
http://xml.buienradar.nl/icons/

Ik weet niet of Eneco vooraf is gewaarschuwd mij is in ieder geval niets vooraf verteld 🙂
Maar ja je mag het xml file gebruiken maar je kunt er geen "rechten" uit ontlenen.

Deze XML feed mag vrij worden gebruikt onder voorwaarde van bronvermelding BuienRadar.NL inclusief een hyperlink naar http://www.buienradar.nl. Aan de feed kunnen door gebruikers of andere personen geen rechten worden ontleend.
Reputatie 2
Badge +2
@marcel1970 Ik gebruik de xml van buienradar voor een andere toepassing. Ik zie nu geen haperingen in de aanlevering van gegevens.
Wellicht is het een bepaald weerstation. Heb je al eens geprobeerd een ander weerstation te kiezen?
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb hetzelfde probleem, alleen bij mij is het niet iedere nacht het geval.

Uit de reactie van Danielle maak ik op dat dit een bekend probleem is, alleen jammer dat er niet in een eerder stadium op gereageerd is.

Bij mij gaat het om weerstation Rotterdam.

ppj
Reputatie 3
Hier alleen op maandagavond dat hij een paar keer weg viel, maar dat de opgevraagde informatie gewoon beschikbaar was. weten het weer wel werkt. Dit lost zich automatische op binnen enkele minuten. (Regio Zwolle)

Dacht zelf dat er een aanpassing bij mij op toon had plaats gevonden daar zon op toon ineens geïnstalleerd was?.
mpleizr wrote:


Dacht zelf dat er een aanpassing bij mij op toon had plaats gevonden daar zon op toon ineens geïnstalleerd was?.



Hoi Mark,

Zitten ze (de installateurs en/of panelen) al op het dak bij je?
Jammer vandaag weinig zon........
Reputatie 3
Nog niet Ton. Rond 13:00 zal de eerste het dak op gaan. Zodra er een begin is gemaakt zal ik de eerste foto's plaatsen
Badge +1
ppj wrote:

Ik heb hetzelfde probleem, alleen bij mij is het niet iedere nacht het geval.

Uit de reactie van Danielle maak ik op dat dit een bekend probleem is, alleen jammer dat er niet in een eerder stadium op gereageerd is.

Bij mij gaat het om weerstation Rotterdam.



ppj



Uiteraard heb ik ook andere stations geprobeerd maar het probleempje lost zich daar niet mee op.
Reputatie 2
Badge +2
Buienradar NU (vanaf 15:00) onbereikbaar ?????
Reputatie 2
Badge +2
@Zuid

Buienradar had gisteren een storing wat inmiddels is opgelost. Heb je hier momenteel nog last van?
Reputatie 2
Badge +2
@DeniseMR, Probleem was rond 17:00 uur opgelost.
Badge +1
Hier blijft het onveranderd om 00,00 uur een probleem met het weer. Geen temperatuur, geen icoontje, niks. Mag van mij na 1 maand wel eens opgelost worden.
Reputatie 4
Badge +4
hier gaat ook het weer elke avond na 0.00 uur op een -
en geeft Toon dus geen weer weer:)
maar dat is nog geen maand aan de gang volgens mij , eerder 1 of 2 weken.
Badge +1
jvdl wrote:

hier gaat ook het weer elke avond na 0.00 uur op een -
en geeft Toon dus geen weer weer:)
maar dat is nog geen maand aan de gang volgens mij , eerder 1 of 2 weken.



Hier al vanaf +- 10 Maart, toen begon het en het is geen dag weg geweest. Ook ten tijde van dit bericht geen weer, geen temperatuur of icoontje.
Badge +1
Na ruim een week nog steeds niks opgelost. Iedere avond na 00,00 uur geen weer, geen icoon, geen temperatuur. Ik ga morgen bellen dat ik deze hele maand 3.50 terugvorder wegens een niet volledig functionerende toon...
Reputatie 4
Badge +4
s,nachts slaap ik weer of geen weer 🙂

natuurlijk zou het weer moeten werken op Toon.
ook s,nachts
als je kunt berekenen welk deel dat het weer uit maakt op de totale abbo prijs kun je mss om een 00,0x verlaging vragen maar zeker niet om terugvordering van 3,50:$

het belangrijkste is dat je thermostaat als zodanig werkt !

heb je al eens een harde reset gedaan ( ketel module even van de spanning af) ?
eventueel ook de meterkast module even van de spanning af ?
Badge +1
Inmiddels zijn we 2 maanden verder, gebeld, hier op het forum gemeld, maar Toon blijft tussen 00,00 uur en +- 1.00 uur geen weer weergeven, ik heb daarom handmatig 2 keer 3.50 ingehouden op de nota omdat ik vind dat ik genoeg inzet heb gegeven om dit kenbaar te maken en een oplossing teweeg te brengen. Jammer Eneco! maar zo ga je niet met je klanten om 😞
Badge +1
jvdl wrote:

heb je al eens een harde reset gedaan ( ketel module even van de spanning af) ?
eventueel ook de meterkast module even van de spanning af ?



Vanzelfsprekend, zonder resultaat.
Reputatie 2
Badge +1
marcel1970 wrote:

Inmiddels zijn we 2 maanden verder, gebeld, hier op het forum gemeld, maar Toon blijft tussen 00,00 uur en +- 1.00 uur geen weer weergeven, ik heb daarom handmatig 2 keer 3.50 ingehouden op de nota omdat ik vind dat ik genoeg inzet heb gegeven om dit kenbaar te maken en een oplossing teweeg te brengen. Jammer Eneco! maar zo ga je niet met je klanten om :(



Mee eens. Ik ga niet zover om geld in te houden ( bij mij is doet het probleem zich niet iedere avond voor) maar je hebt wel een punt dat Eneco hier toch al lang een inhoudelijke reactie op had kunnen geven. Al was het maar de mededeling dat dit in een volgende update wordt opgelost.

Ik ga dit in ieder geval aankaarten op de bijeenkomst op 24 mei a.s. HQ Eneco Rotterdam.

ppj
Reputatie 4
Badge +4
Hopelijk kan morgenochtend 1 van de Moderators van verhaal bevestigen..

Het probleem zit hem niet in Toon, maar in buienradar.. Buienradar heeft hun informatie aangepast, waardoor (soms) het weer niet inzichtelijk te krijgen is voor Toon, aangezien hij niet weet wat hij moet laten zien..
Reputatie 2
Badge +1
mAiden wrote:

Hopelijk kan morgenochtend 1 van de Moderators van verhaal bevestigen..

Het probleem zit hem niet in Toon, maar in buienradar.. Buienradar heeft hun informatie aangepast, waardoor (soms) het weer niet inzichtelijk te krijgen is voor Toon, aangezien hij niet weet wat hij moet laten zien..



Daar moet Eneco dus een oplossing voor gaan bedenken en duidelijk mededelen of en zo ja,wanneer ( volgende update) dit verholpen gaat worden. En dat missen we een beetje. De informatievoorziening ( niet alleen specifiek over dit probleem maar in zijn algemeenheid) kan wel wat beter!

ppj
Badge +1
mAiden wrote:

Hopelijk kan morgenochtend 1 van de Moderators van verhaal bevestigen..

Het probleem zit hem niet in Toon, maar in buienradar.. Buienradar heeft hun informatie aangepast, waardoor (soms) het weer niet inzichtelijk te krijgen is voor Toon, aangezien hij niet weet wat hij moet laten zien..



Het lijkt er een beetje op dat Eneco is een soort van impasse zit op dit probleem. Ik heb vele klachten hierover gezien en de moderators laten ze allemaal onbeantwoord wat mij de indruk geeft dat ze de oplossing niet kunnen bieden gezien ze afhankelijk zijn van een andere partij (Buienradar) Ik geloof niet dat Eneco deze gegevens gratis gebruikt maar hiervoor een x-bedrag aan buienradar hiervoor betaald wat de deur openzet om Buienradar onder druk te zetten dit z.s.m. op te lossen.

Hoe dan ook zijn we ruim 2 maanden verder en het "stoort" mij dat er niets aan word gedaan ondanks de vele klachten hierover, dan gaat het mij niet om die lullige 3.50 maal 2 maar meer uit principe dat ik zeg...geen antwoord, geen oplossing, dan ook geen geld voor die abonnement.