Het weer werkt al weken niet in de nacht | Eneco Community

Het weer werkt al weken niet in de nacht

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

71 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
Inmiddels kan Toon hier het landelijk weer van Maandag t/m donderdag niet inladen... Er staat een mooie uitroepteken.. Idem hier. Ben benieuwd wanneer dit eens echt word opgelost?
Reputatie 2
Badge +1
Als er dus meer modes zijn kan het best zo zijn dat een van deze op een of andere manier regelmatig buiten de servergroep staat. Lijkt er dan ook op dat nodes gericht zijn op gebieden en deze continue last van ontbrekende data hebben. Is er overigens al eens een antwoord gekomen van buienradar?
Reputatie 1
Badge +1
Is er overigens al eens een antwoord gekomen van buienradar?

Niet hier, of Eneco van Buienradar bericht heeft gekregen is mij niet bekend. Ik denk van niet anders had ik wel verwacht dat er hierover wat gecommuniceerd zou worden.
Badge +5
@marcel1970,
De externe toegang staat niet aan, helaas. Wil je een seintje geven zodra het zo is? Dan maken we er direct een melding van aan.

Staat aan. Ik wil los nog wel opmerken dat in het begin van dit topic (inmiddels al 3 maanden geleden) er al melding is gemaakt en ook in andere meldingen zou er iets aan gedaan worden, echter, het euveltje blijft bestaan en als ik zo vrij mag zijn, wat is er dan gebeurt in die afgelopen 3 maanden?

Ook hier nog steeds nachtelijke problemen met Buienradar.
De toegang staat weer aan Kelly.
Reputatie 7
Badge +6
@Marcel1970 en @Yobotje,

De softwarebeheerders gaan (wederom) kijken naar dit probleem. Als ik nieuws heb, dan laat ik het weten! Erg vervelend dat het al een tijdje loopt en er geen update is gegeven. Sorry daarvoor!

@Ppj,
Kun je ook de externe toegang aanzetten? Dan wordt er ook gelijk gekeken bij jou achter de schermen. Alvast bedankt!
Badge +5
@Marccel1970 en @Yobotje,

De softwarebeheerders gaan (wederom) kijken naar dit probleem. Als ik nieuws heb, dan laat ik het weten! Erg vervelend dat het al een tijdje loopt en er geen update is gegeven. Sorry daarvoor!

@Ppj,
Kun je ook de externe toegang aanzetten? Dan wordt er ook gelijk gekeken bij jou achter de schermen. Alvast bedankt!

Dank je Danielle.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen die last hebben van het probleem dat Buienradar rond 0.00 uur niet werkt;

Welk weerstation hebben jullie geselecteerd? Is dat Utrecht?
We kunnen testen of het probleem ook is als je een ander station selecteert en dat even aankijkt voor een nachtje. Kunnen jullie morgen laten weten wat daar het resultaat van is?
Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
@Allen die last hebben van het probleem dat Buienradar rond 0.00 uur niet werkt;

Welk weerstation hebben jullie geselecteerd? Is dat Utrecht?
We kunnen testen of het probleem ook is als je een ander station selecteert en dat even aankijkt voor een nachtje. Kunnen jullie morgen laten weten wat daar het resultaat van is?
Alvast bedankt!

Dani,

Dat heb ik hier wel getest, ergens wist ik dat die vraag zou komen.
Ik woon in het (mooie) Twente, normaal heb ik ook dat weerstation.
Maar heb van de week hem is gewijzigd naar Rotterdam, daar had ik exact hetzelfde euvel.. Uiteraad wil ik ze allemaal wel is proberen voor je, als dat wat duidelijkheid schept? Zal ik hem vanmiddag weer is even veranderen.

Dat hij soms van de volgende dagen het landelijk weer niet kan inladen (Wifi teken met uitroepteken)
Of dat ik gewoon een heel groot Wifi Teken met uitroep teken krijg, op dashboard van Toon. Inmiddels Weer maar van mij startscherm/eerste pagina wat ook gebruikt word bij dimstand afgehaald, anders kijk ik soms steeds tegen een fout aan, ga ik me op den duur aan irriteren 🆒..
Reputatie 7
Badge +6
@mAiden,

Oh beter dat je dat al hebt getest. Ik noteer je bevindingen zodat het probleem hopelijk snel wordt gevonden!
Trouwens: het probleem met de uitroeptekens is reeds bekend. Buienradar heeft recent voor sommige weerafbeeldingen de iconen aangepast. Deze worden op dit moment nog niet goed gebruikt door de Toon. De ontwikkelaars zijn druk om dit op te lossen in een volgende versie.
Reputatie 4
Badge +4

@Ppj,

Dag Danielle,

Externe toegang staat weer aan. Voor mij: weerstation Rotterdam.

ppj
Reputatie 5
Badge +6
@Danielle
Afgelopen nacht heb ik tussen 23:30 en 02:00 elke 5 minuten het buienradar XML file in mijn computer geladen (via een script 🙂 ) Mocht Toon dit standaard XML file van buienradar gebruiken voor de weer info dan wil ik deze files wel naar jullie opsturen. Uit deze files blijkt dat tussen 00:10 en 00:50 de gegevens niet compleet zijn. Een deel van die periode ontbreken de individuele weerstation gegevens.
Reputatie 7
Badge +6
@Zuid,

Kijk eens aan, goed dat je het hebt onderzocht. Ik speel het door aan de ontwikkelaars, mogelijk hebben zij er wat aan. Ik laat het weten.
Reputatie 7
Badge +6
@Zuid,

De ontwikkelaars vinden deze informatie erg waardevol en zouden de file graag willen ontvangen. Wil je het mailen naar webcare@eneco.com met in het onderwerp mijn naam? Dan zorg ik dat het goed terecht komt!
Heel erg bedankt alvast!
Reputatie 7
Badge +9
@Zuid,

De ontwikkelaars vinden deze informatie erg waardevol en zouden de file graag willen ontvangen. Wil je het mailen naar webcare@eneco.com met in het onderwerp mijn naam? Dan zorg ik dat het goed terecht komt!
Heel erg bedankt alvast!

Dani:

Ik heb ook een script lopen op mij RaspBerry PI, die ook het XML file uitlees van Buienrader.. Exact hetzelfde verhaal als bij Zuid.. Zou ik deze logs vanmiddag/vanavond even bij elkaar pakken, doormailen naar je? 🙂
Reputatie 5
Badge +6
@Zuid,

Heel erg bedankt alvast!

@Danielle Een zip file met de buienradar xml files is zojuist verzonden.
Kijk dat is nog een s een goeie samen werking @Zuid!!
Dikke duim @Zuid!!

In het Toon topic had ik de mods ook al gewezen op jouw testje en nu wordt het dus toch als waardevol beschouwd. Top.

Waarvoor zou je (als Eneco) het wiel uitvinden als een forumlid dit kant en klaar ter beschikking heeft.
Reputatie 5
Badge +6
Dikke duim @Zuid!!

In het Toon topic had ik de mods ook al gewezen op jouw testje en nu wordt het dus toch als waardevol beschouwd. Top.

Waarvoor zou je (als Eneco) het wiel uitvinden als een forumlid dit kant en klaar ter beschikking heeft.

Tot nu was het ook niet zeker of Toon ook daadwerkelijk de standaard xml file van buienradar gebruikt. Vooral na je reactie waarbij het bij jou wel leek te werken na 12:00 begon ik te twijfelen. Buienradar kan nu eventueel KNMI nog proberen de schuld te geven, maar daar ben ik op voorbereid. 🙂 Mijn script heeft in de zelfde frequentie de website van KNMI gedownload.
Reputatie 4
Badge +4
@Zuid,

Bedankt voor het toezenden. We sturen dit naar de ontwikkelaars door.
Reputatie 4
Badge +4
@mAiden,

Extra input kan natuurlijk geen kwaad. 🙂 Wil je dit ook toezenden naar webcare@eneco.com en Danielle in het onderwerp vermelden?
Dikke duim @Zuid!!

Tot nu was het ook niet zeker of Toon ook daadwerkelijk de standaard xml file van buienradar gebruikt. Vooral na je reactie waarbij het bij jou wel leek te werken na 12:00 begon ik te twijfelen. Buienradar kan nu eventueel KNMI nog proberen de schuld te geven, maar daar ben ik op voorbereid. 🙂 Mijn script heeft in de zelfde frequentie de website van KNMI gedownload.

Goed zeg!
Ik volg het met belangstelling!
Geeft zeker voor jou als het bijdraagt aan de oplossing een stukje voldoening.
Top!!
Reputatie 7
Badge +6
@Allen,

Het topic is ook gestart op de Toon Community in dit topic. Om die reden sluit ik dit topic zodat we daar verder kunnen communiceren. Zojuist heb ik in het andere topic een reactie geplaatst.