Het weer werkt al weken niet in de nacht | Eneco Community

Het weer werkt al weken niet in de nacht



Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

71 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hopelijk kan morgenochtend 1 van de Moderators van verhaal bevestigen..

Het probleem zit hem niet in Toon, maar in buienradar.. Buienradar heeft hun informatie aangepast, waardoor (soms) het weer niet inzichtelijk te krijgen is voor Toon, aangezien hij niet weet wat hij moet laten zien..


Daar moet Eneco dus een oplossing voor gaan bedenken en duidelijk mededelen of en zo ja,wanneer ( volgende update) dit verholpen gaat worden. En dat missen we een beetje. De informatievoorziening ( niet alleen specifiek over dit probleem maar in zijn algemeenheid) kan wel wat beter!

ppj


ppj,

Ik ben het wel met je eens dat de informatievoorziening beter geregeld kan worden, er word nauwelijks wat gecommuniceerd.



Hopelijk kan morgenochtend 1 van de Moderators van verhaal bevestigen..

Het probleem zit hem niet in Toon, maar in buienradar.. Buienradar heeft hun informatie aangepast, waardoor (soms) het weer niet inzichtelijk te krijgen is voor Toon, aangezien hij niet weet wat hij moet laten zien..


Het lijkt er een beetje op dat Eneco is een soort van impasse zit op dit probleem. Ik heb vele klachten hierover gezien en de moderators laten ze allemaal onbeantwoord wat mij de indruk geeft dat ze de oplossing niet kunnen bieden gezien ze afhankelijk zijn van een andere partij (Buienradar) Ik geloof niet dat Eneco deze gegevens gratis gebruikt maar hiervoor een x-bedrag aan buienradar hiervoor betaald wat de deur openzet om Buienradar onder druk te zetten dit z.s.m. op te lossen.


Weer informatie van Buienrader is gratis te verkrijgen via de mij al eerder verstrekte link ( https://xml.buienradar.nl/ ) in de link staat ook duidelijk het volgende zinnetje "Deze XML feed mag vrij worden gebruikt onder voorwaarde van bronvermelding BuienRadar.NL inclusief een hyperlink naar http://www.buienradar.nl. Aan de feed kunnen door gebruikers of andere personen geen rechten worden ontleend."
Reputatie 1
Badge +1
3 moderators hebben vandaag met vrije grote snelheid op andere topics gereageerd, maar dit topic (dat al 2 maanden loopt) word niet gereageerd. Het zoveelste bewijs dat Eneco geen flauw idee heeft wat ze met dit probleem aan moeten. Wat doet Eneco dan? gewoon negeren en niet reageren in de hoop dat klanten het dan maar slikken en pikken. Helaas beste Eneco, zolang het niet is opgelost betaal ik GEEN toon abonnement kosten.
Reputatie 7
Badge +9
3 moderators hebben vandaag met vrije grote snelheid op andere topics gereageerd, maar dit topic (dat al 2 maanden loopt) word niet gereageerd. Het zoveelste bewijs dat Eneco geen flauw idee heeft wat ze met dit probleem aan moeten. Wat doet Eneco dan? gewoon negeren en niet reageren in de hoop dat klanten het dan maar slikken en pikken. Helaas beste Eneco, zolang het niet is opgelost betaal ik GEEN toon abonnement kosten.

Hoi er rekening mee dat Toon zo is ingericht. Dat het continue vraag aan de server of er betaald is voor Abbonement.. Als deze een false doorgeeft, houden de extra functies op.
Reputatie 1
Badge +1


Hoi er rekening mee dat Toon zo is ingericht. Dat het continue vraag aan de server of er betaald is voor Abbonement.. Als deze een false doorgeeft, houden de extra functies op.


Toon word verrekend via je maandelijkse energiekosten, ik houd 7 euro in waarop eneco mij een brief zal sturen dat er 7 te weinig is betaald. Daarop zal ik een belletje geven en verwijzen naar de logs van de telefoongesprekken en mijn klachten hier waar niets mee gebeurd, daarop kunnen ze zelf een conclusie trekken bij de financiële afdeling of mijn inhouding terecht is of niet.

Het is gewoon jammer dat het zo moet gaan, in het begin van Toon werd er veel meer gecommuniceerd met de moderators en de leden, nu worden veel topics met klachten (bewust?) niet behandeld en zo ga je niet met elkaar om denk ik.
Reputatie 5
Badge +6
Meten is Weten. Ik heb afgelopen nacht via een script elke 10 minuten de buienradar xml file opgevraagd. Vanmorgen 00:07 uur 00:17 uur en 00:27 uur was er wel een xml file maar ontbraken in dit file ALLE gegevens van de weerstations. Om 00:37 uur lijkt het weer ok.
Het 'probleem' zit dus NIET bij Toon. Wellicht kan een moderator bij buienradar informeren waarom er een onderbreking in de aanlevering van weergegevens zit.
Met bovenstaande constatering is het echter nog NIET zeker dat de oorzaak bij buienradar zit. Buienradar verzamelt niet zelf weergegevens maar gebruikt informatie afkomstig van KNMI weerstations. Het kan dus ook nog zijn dat er door KNMI rond middernacht even geen gegevens worden verstrekt.
Reputatie 7
Badge +9
Meten is Weten. Ik heb afgelopen nacht via een script elke 10 minuten de buienradar xml file opgevraagd. Vanmorgen 00:07 uur 00:17 uur en 00:27 uur was er wel een xml file maar ontbraken in dit file ALLE gegevens van de weerstations. Om 00:37 uur lijkt het weer ok.
Het 'probleem' zit dus NIET bij Toon. Wellicht kan een moderator bij buienradar informeren waarom er een onderbreking in de aanlevering van weergegevens zit.
Met bovenstaande constatering is het echter nog NIET zeker dat de oorzaak bij buienradar zit. Buienradar verzamelt niet zelf weergegevens maar gebruikt informatie afkomstig van KNMI weerstations. Het kan dus ook nog zijn dat er door KNMI rond middernacht even geen gegevens worden verstrekt.


Hoi Zuid,

Exact wat ik al dacht en zei dus.
Enigste wat Eneco indeze kan doen, is dan Buienradar melden dat er een bug zit in hun XML file.

Ik had script draaien op mij Raspberry pi, om dit ook te meten. Zal zomenteen is kijken wat er bij mij gebeurd is vannacht.
Reputatie 5
Badge +6
Inmiddels heb ik ook zelf via het contactformulier van de website van buienradar gevraagd waarom er een onderbreking in de aanlevering van gegevens zit in het xml file. Als ik een reactie krijg meld ik dat hier wel.
Reputatie 7
Badge +6
@marcel1970

Allereerst excuses dat we niet met een antwoord zijn gekomen op dit topic. Je geeft aan dat veel klachten (bewust?) niet afgehandeld worden. Daar herkennen wij on niet in, en graag willen we daar voorbeelden van zien, zodat we daarop actie kunnen ondernemen. Ik wil je vragen de toegang klantenservice aan te zetten, dan kaart ik dit aan intern, ik heb al eerder een soortgelijke melding doorgegeven zie ik. Mochten andere gebruikers er ook last van hebben dan wil ik jullie ook vragen de toegang aan te zetten.
Reputatie 7
Badge +9
@marcel1970

Allereerst excuses dat we niet met een antwoord zijn gekomen op dit topic. Je geeft aan dat veel klachten (bewust?) niet afgehandeld worden. Daar herkennen wij on niet in, en graag willen we daar voorbeelden van zien, zodat we daarop actie kunnen ondernemen. Ik wil je vragen de toegang klantenservice aan te zetten, dan kaart ik dit aan intern, ik heb al eerder een soortgelijke melding doorgegeven zie ik. Mochten andere gebruikers er ook last van hebben dan wil ik jullie ook vragen de toegang aan te zetten.


Folkert,

Het lig niet aan Toon, zoals ook Zuid heeft aangegeven.
Buienradar heeft soms gewoon geen informatie in hun XML file staan, waardoor Toon het weer niet kan ophalen.
Reputatie 5
Badge +3
@mAiden, toch de vraag aan Toon-gebruikers die dit probleem ervaren om de toegang aan te zetten, zodat wij het intern wel kunnen aankaarten.


Folkert,

Het lig niet aan Toon, zoals ook Zuid heeft aangegeven.
Buienradar heeft soms gewoon geen informatie in hun XML file staan, waardoor Toon het weer niet kan ophalen.


Hoi Ricardo,

Werkt het bij jou na 24:00 uur ook (soms) niet?
Ik heb gister vanaf 24:00 tot 00:25 gecontroleerd en de info bleef gewoon actueel.
Zie foto, gemaakt om 00:25 uur afelopen nacht:

Reputatie 5
Badge +6
Tot nu ging ik er van uit dat Toon het buienradar xml file gebruikte maar nu @Brandje afgelopen nacht om 00:25 uur een prima weergave heeft en ik via een VBA script om 00:27 uur een xml file zonder weerstations gelezen heb ga ik toch twijfelen. Heeft Eneco voor Toon een "eigen" data uitwisseling met buienradar? Of heeft buienradar meerdere servers die op dat tijdstip niet allemaal gelijke data hebben verzonden. Niets is nu zeker 🙂
Precies Zuid!
Daarom plaatste ik dan ook mijn foto.
Er is bij mij geen enkele uitval geweest; zeker vanaf 00:00 tot 00:25 uur.
Dus ik ga ook uit van een tijdgerelateerde afwijking op de server.

Hopelijk geeft een moderator daar duidelijkheid over.
Reputatie 5
Badge +6
@Brandje Buienradar kan ook meerdere servers hebben. Afhankelijk van de drukte worden de aanvragen dan verdeeld over de servers. Misschien geeft buienradar mij op mijn mail nog een antwoord. Ik ga in ieder geval komende nacht nog een keer het script laten kijken. Wellicht met een iets hogere frequentie.
Oké, maar ik bedoelde een tijdgerelateerde afwijking op de servers van Eneco.
Er zijn namelijk meer zaken die om 24:00 uur daar ge-/herstart worden.
Denk aan bv de vergelijkingsmodule.

Ik ben ook nieuwsguetig naar dat antwoord van Buienradar.
Reputatie 4
Badge +4
@mAiden, toch de vraag aan Toon-gebruikers die dit probleem ervaren om de toegang aan te zetten, zodat wij het intern wel kunnen aankaarten.

Dag Kelly,

Ik heb hier ook last van. Echter niet elke nacht en er zit ook geen regelmaat in wanneer wel/niet. Het enige is dat als het probleem zich voordoet dit altijd vlak na 0.00 uur is.

Klantenservice staat opnieuw aan!

ppj
Badge +5
@mAiden, toch de vraag aan Toon-gebruikers die dit probleem ervaren om de toegang aan te zetten, zodat wij het intern wel kunnen aankaarten.

Hallo Kelly, ik heb hetzelfde geneuzel met de Buienradar. Ik zet in de ochtend de toegang ook open.
Reputatie 5
Badge +6
Mijn script heeft afgelopen nacht de gegevens van de xml van buenradar verzamelt per 5 minuten.
Tussen 00:00 uur en 00:30 uur zijn er geen afzonderlijke gegevens van weerstations aanwezig. Wel lijkt er een buienplaatje te zijn (inhoudelijk nog niet bekeken). Tussen 00:35 en 01:00 zijn de gegeven van de weerstation er weer. Alleen de tekst voor de 5 daagse verwachting ontbreekt dan weer. Na 01:00 is alles weer compleet.
Vraagje aan de Toon gebruikers. Geeft het "buien" plaatje een oplopende tijd aan voor buien in het komende uur met een actuele starttijd?
Hoi Zuid,

De starttijd loopt gewoon op tot in dit geval 01:15.
De foto is om 00:18 genomen.

Reputatie 4
Badge +4
[quote=ppj]@mAiden, toch de vraag aan Toon-gebruikers die dit probleem ervaren om de toegang aan te zetten, zodat wij het intern wel kunnen aankaarten.

Dag Kelly,

Storing doet zich nu ( 20 mei om 0.10 uur) weer voor. Alleen de afbeelding van buienradar werkt en loopt ook in de tijd. Alle andere info wordt niet op Toon weergegeven ( zie foto's).

ppj
Badge +5
[quote=ppj]@mAiden, toch de vraag aan Toon-gebruikers die dit probleem ervaren om de toegang aan te zetten, zodat wij het intern wel kunnen aankaarten.

Dag Kelly,

Storing doet zich nu ( 20 mei om 0.10 uur) weer voor. Alleen de afbeelding van buienradar werkt en loopt ook in de tijd. Alle andere info wordt niet op Toon weergegeven ( zie foto's).

ppj


Hier hetzelfde verhaal. Helaas.
Reputatie 1
Badge +1
Door privé omstandigheden kon ik helaas niet eerder reageren. Klanten service staat volgens mij aan. Helaas blijft het probleem zich nog steeds iedere avond voordoen 😞 is het bij anderen die ook gereageerd hebben met dit probleem het opgelost of?
Reputatie 5
Badge +3
@marcel1970,
De externe toegang staat niet aan, helaas. Wil je een seintje geven zodra het zo is? Dan maken we er direct een melding van aan.
Reputatie 1
Badge +1
@marcel1970,
De externe toegang staat niet aan, helaas. Wil je een seintje geven zodra het zo is? Dan maken we er direct een melding van aan.


Staat aan. Ik wil los nog wel opmerken dat in het begin van dit topic (inmiddels al 3 maanden geleden) er al melding is gemaakt en ook in andere meldingen zou er iets aan gedaan worden, echter, het euveltje blijft bestaan en als ik zo vrij mag zijn, wat is er dan gebeurt in die afgelopen 3 maanden?
Reputatie 7
Badge +9
Inmiddels kan Toon hier het landelijk weer van Maandag t/m donderdag niet inladen... Er staat een mooie uitroepteken..