Herrie vanuit CV | Eneco Community

Herrie vanuit CV

Reputatie 3
Badge
  • Top poster (level 15)
  • 4171 reacties
We hebben toon al een tijdje en is onze eerste open therm aansluiting. Betwijfel of gasverbruik minder wordt maar dit is het probleem niet. Heb nu 2 nachten toon op 20 graden laten staan en hij gaat dus Sachs bijverwarmen. Prima kies ik voor maar...

Wij denken beide dat de ketel meer herrie maakt want de kids worden er wakker van. Tikkende geluid van leidingen die uitzetten hebben we nu niet. Dat zal te maken hebben met de gecontroleerde opwarming ipv aan/uit maar da de cv zoveel herrie maakt. Is dat normaal? Toeval? Toon toch verkeerde signalen naar de cv?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

12 Reacties

Reputatie 1
Badge
wat voor CV heb je?

Sinds mijn andere Toon geplaatst is heb ik dit ook maar dat is denk een Agpo cv probleem. Het lijkt alsof er iets niet helemaal lekker loopt of dat er iets mee trilt. Ik bel wel weer eens de cv monteur als het me echt begint te irriteren.
Reputatie 3
Badge
Dus probleem met cv en toevallig gekomen na instantie toon? Wel heel toevallig dan.
Reputatie 3
Badge
Remeha is het merk van mijn ketel. Werkt verder top. Geen foutmeldingen met toon.
Reputatie 1
Badge

Dus probleem met cv en toevallig gekomen na instantie toon? Wel heel toevallig

Toon hing er al een half jaar, had een prototype. Na/tijdens de installatie van de nieuwe Toon begon het ook te vriezen..en deze Agpo gaat dan (bij +- 0 of onder) wat vreemde afwijkingen vertonen. Dus ja, het was toeval.
Reputatie 3
Badge
Ik hou het n de gaten. Heb geen storingen verder en normaliter is snachts de cv uit
Hè Jeroen,

bij mij is 3 weken gelden een remeha calenta geplaatst, en je hebt gelijk. Mijn  ketel heeft 2 keer veel herrie gemaakt, het leek of deze ging rondpompen. Ik verdenk het opentherm protocol hiervan. 

Ik moet wel zeggen dat dit 2 weken geleden gebeurde en dat ik het daarna niet meer meegemaakt heb. Na het incident contact opgenomen met leverancier en die heeft dit genoteerd. Ook is alles aan de ketel gecheckt , hiermee bedoel ik of er geen lucht in het systeem zat of dat er storingen waren. Maar geen lucht en geen storingen.
Reputatie 3
Badge
Ik hou het een in de gaten. Ik kom er nog op terug.
Ok,

ik zal het ook in de gaten houden of het nogmaals voorkomt,

gr
Reputatie 3
Badge
Mijn buurman die in de ketels zit heeft geluid niet gehoord maar zegt dat er wel een klepje is die schakelt tussen warm water en water voor de verwarming. Deze wissels en kan geluid maken. Maar ik had nou niet idee dat dit het was. Heb vannacht een half uur boven op zolder gezeten toen ik wakker werd van het geluid, maar natuurlijk niets meer gehoord.

Mijn buurmand kijkt hem even na dus mogelijk ziet hij een probleem. (3 maanden gelezen onderhoudsbeurd gehad en toen was er nog niets). Ik hou je op de hoogte.
Ja het lijkt mij dit ook niet echt, 

wij zijn er toen ook wakker van geworden en het leek een soort pompend geluid bij mij te zijn, maar dan erg luid.
Reputatie 3
Badge
Heb vanavond dik een uur boven gezeten bij de cv ketel. Het was 18.5 graden in huis en heb hem op 20 gezet en de deuren beneden (binnen deuren) open zodat ik zeker wist dat de ketel moeite moest doen.

Na het stoken stopte de ketel. 1 moment was en heel vlug weer een raad geluid maar voor ik het op kon nemen of bedenken wat het zou kunnen zijn was het al weg.

Ben dus nog geen steek verder.
Reputatie 3
Badge
Vanmorgen zet ik de verwarming aan. Ja hoor. 10 seconden lang. weer een pokke herrie. duurde al 10 seconden voor ik het op kon nemen. ik daarna in mijn oofd afspelen wat het geluid kon zijn... ik kom er maar niet achter. mijn buurman komt volgende week even kijken. maar die zou het ook moeten horen. ga gewoon even flink de temp laten zakken naar 16 graden en ga dan snachts maar keer opstaan en de verwarming flink laten stoken. desnoods evne op aan/uit regeling. misschien dat ik er dan achter kom.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen