Heractivatie bij nieuw abonnement en verhuizing | Eneco Community
vraag

Heractivatie bij nieuw abonnement en verhuizing


Reputatie 1
Badge
Goede dag, sinds gister weer een abonnement op Toon genomen nadat ik ben verhuist.
Nu heb ik een nieuwe activatie code gekregen maar deze kan ik niet invullen na de reset naar fabrieksinstellingen.

Moet dit perse via de klantenservice?
Dus is het eigenlijk geen echte reset?

Ik hoop dat ik dan ook weer stroom en gasverbruik kan zien, nu krijg ik het niet voor elkaar. De meteradapter (6500-1200-4700) blijft aangeven dat de sensoren niet gevonden kunnen worden.
Echter zit deze enkel aangesloten met de P1 kabel.

Ik hoor graag hoe dit opgelost kan worden.
Met vriendelijke groet,
Sander der Weduwen

13 Reacties

Hoi Sander,

Je hebt je Toon®️ dus meeverhuisd?
Dan zou een moderator je Toon®️ nog even moeten ontkoppelen van het oude adres.
Daarna na een fabrieksherstel vraagt Toon®️ wèl naar die nieuwe code.
Die moderator kan dan meteen even beoordelen of je de juiste meetmodule hebt en dan (als dat nodig is) een nieuwe aan je toezenden.
Reputatie 1
Badge
Goede morgen Brandje, dat had ik al verwacht.
Dus eigenlijk is deze thermostaat zo slim niet.
Zo ben je altijd afhankelijk van de klantenservice of totdat een moderator dit leest.

Gr. Sander
Reputatie 1
Badge
Daarnet contact gehad met Toon Support, maar Janet wil me niet helpen omdat het weekend is. Ik moet maandag maar terug bellen. Beetje jammer dit. Ze zegt dat dit geen storing is.
Vandaar dat ik net de moderator ook noemde.
Die komen ook in het weekend vaak online en die kunnen ook de ontkoppeling doen.
De klantenservice is idd alleen op werkdagen in service. Op andere tijden is er slechts een storingsdienst.

Mijn advies is: wacht even tot er een mod online komt en je verder helpt.
Reputatie 1
Badge
Dank je Brandje voor je advies.
Ik zal het afwachten.

Groetjes Sander
Reputatie 1
Badge
Brandje wrote:

Vandaar dat ik net de moderator ook noemde.
Die komen ook in het weekend vaak online en die kunnen ook de ontkoppeling doen.
De klantenservice is idd alleen op werkdagen in service. Op andere tijden is er slechts een storingsdienst.

Mijn advies is: wacht even tot er een mod online komt en je verder helpt.



Nou Brandje, dat wachten op een moderator heeft lekker geholpen.
Ze hebben er vandaag allemaal geen zin in zeker.
Tja, vandaar dat ik al schreef: “vaak online”.......
Misschien morgen; we zitten nu éénmaal rondom feestdagen.
Wie weet komt er vanavond nog een mod online.
Dat kan nog tot 21:00 uur
Reputatie 5
Badge +1
@S. der Weduwen

Excuses voor de late reactie. Toon staat nu Klaar voor gebruik. Je kan nu een Fabrieksherstel uitvoeren en de activatiecode invoeren.

Fijn uiteinde en een goed 2019!!!

Tina
Reputatie 1
Badge
Hallo Tina,
De installatie is inmiddels gelukt. Nogmaals bedankt voor de ontkoppeling.
Alleen blijft het probleem dat ik geen stroom en gasverbruik kan zien.
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik nu slimme meters heb en voorheen analoge meters.
Ik heb alles wel geprobeerd denk ik.
4 aderige P1 kabel, niet geswitched.
meetmodule herstelt.
Fabrieks herstel gedaan opnieuw verbonden met meetmodule.

Ik ben verbonden met de module(net genoeg signaal, valt af en toe weg maar meestal wel verbonden) maar blijf de foutcodes C12 en C15 zien op mijn scherm.

Heeft u misschien een oplossing?
Toon op afstand staat aan.

Groetjes Sander
Reputatie 5
Badge +1
@S. der Weduwen

Ik kijk het graag voor je na. Toon op afstand is echter alleen bestemd voor gebruik van de Toon app. Via Menu > Toon Support kan je de externe toegang aanzetten.

Alvast bedankt.

Tina
Sander,

Heb je de menu’s achter de meetmodule op Toon®️ gecontroleerd?
Meermalen op potloodje menu en volgende menu’s drukken tot je deze optie ziet:


Controleer dat voor gas ook. De keuze moet op P1 staan.
Reputatie 1
Badge
Bedankt Tina voor de hulp via prive berichten, ik hoop dat het werkt met een nieuwe meetmodule, we wachten het af tot deze binnen is.

Gr, Sander
Reputatie 1
Badge
Goede middag, van de week de nieuwe meetmodule binnen gekregen. Aangesloten en als werkt nu prima. TinaC bedankt.

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen