gegevens zonnepanelen | Eneco Community
beantwoord

gegevens zonnepanelen

• 20 november 2018
  • 6 reacties
  • 207 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 17 reacties
sinds vanmiddag heb ik geen gegevens meer van de opgewekte stroom van de zonnepanelen. Er staat geen getal maar een - streepje. Herstarten van de TOON heeft niet geholpen.
icon

Beste antwoord door mpleizr 21 november 2018, 12:46

@Baldie

sensor geeft geen kleur,
2. haal stroom van je modem - begrijp ik niet
4. haal stroom van je cv adapter - is dat het kastje boven bij de omvormer?

Duidelijk. Heb nl dit probleem met enige regelmaat zelf ondervonden. Module is vastgelopen

Begin even met wat @Folkert ook al vroeg om de meteradapter te resetten/stroomloos tw maken. Als dat niet helpt dien je het onderstaande uit te voeren. Op deze manier trigger je de zonmodule om zich te resetten.

Begin nu de zon schijnt en er opwek is om even de sensor uit de houder te halen. Daarna haal je de meteradapter van stroom. Dit is de adapter waar de sensor aangekoppeld zit en wacht vervolgens minimaa 30 seconden. Eigelijk dien je toon ook opnieuw op te laten starten en dat kun je doen door deze eveneens stroomloos te maken of even te herstarten vanuit het toon menu.

Na deze 30 seconden zet je de meteradapter weer aan het stroom. De sensor plaats je pas op de houder zodra toon aan het opstarten is en kortstomdig een blauw ledje gaat branden.

Op deze manier trigger je toon om de zonmodule weer te activeren. Als alles goed gaat zal toon na deze hamdeling weer correct werken.

Is alles onduidelijk kan ik dmv een pb alles stap voor stap doornemen
Bekijk origineel

6 Reacties

Het lijkt dat je zonmodule is vastgelopen. Welke kleur geeft de sensor van de kWh meter (blauw)?

Aangezien het nu geen zin meer heeft omdat er nu geen zon schijnt zou je het volgende kunnen uitvoeren

1: Haal het stroom van je meteradapter in de meterkast
2: haal het stroom van je modem
3: klik sensor pv van de kWh meter
4: haal het stroom van de cv adapter (ongev 2min)

Na laatste handeling zet je stapsgewijs alles weer aan. Dus
1: stroom op cv adapter
2: stroom op meter adapter
3: zodra toon is opgestart of zodra het ledje van de sensor van blauw uitgaat klik je de sensor weer in de houder

Belangrijk is dat je sensor niet blauw blijft of gaat knipperen.

Uiteraard alleen uitvoeren bij zonlicht, anders werkt het niet.

Succes
Reputatie 1
Badge +2
sensor geeft geen kleur,
Reputatie 7
Badge +6
@Baldie

Zie je nog steeds geen opwek op je Toon? Heb je de meteradapter in de meterkast al eens een halve minuut van de stroom gehaald?
@Baldie

sensor geeft geen kleur,

Duidelijk. Heb nl dit probleem met enige regelmaat zelf ondervonden. Module is vastgelopen

Begin even met wat @Folkert ook al vroeg om de meteradapter te resetten/stroomloos tw maken. Als dat niet helpt dien je het onderstaande uit te voeren. Op deze manier trigger je de zonmodule om zich te resetten.

Begin nu de zon schijnt en er opwek is om even de sensor uit de houder te halen. Daarna haal je de meteradapter van stroom. Dit is de adapter waar de sensor aangekoppeld zit en wacht vervolgens minimaa 30 seconden. Eigelijk dien je toon ook opnieuw op te laten starten en dat kun je doen door deze eveneens stroomloos te maken of even te herstarten vanuit het toon menu.

Na deze 30 seconden zet je de meteradapter weer aan het stroom. De sensor plaats je pas op de houder zodra toon aan het opstarten is en kortstomdig een blauw ledje gaat branden.

Op deze manier trigger je toon om de zonmodule weer te activeren. Als alles goed gaat zal toon na deze hamdeling weer correct werken.

Is alles onduidelijk kan ik dmv een pb alles stap voor stap doornemen
Reputatie 1
Badge +2
gisteren alles los gehad en enkele minuten later weer op stroom gezet, toen nog geen resultaat,
vanmorgen werkte het weer als vanouds, gelukkig, allen bedankt voor het meedenken. 👍
Hoi @Baldie goed te horen dat alles weer correct werkt.

Reageer