Geen wifi netwerk meer sinds installatie Toon | Eneco Community
vraag

Geen wifi netwerk meer sinds installatie Toon

• 9 oktober 2013
  • 4 reacties
  • 652 Bekeken

Beste Eneco'ers,

Ik heb een probleem met mijn wifi sinds de installatie van de Toon, 2 weken geleden. Wifi valt constant weg. Zodra de adapter (bij de CV) uit het stopcontact wordt gehaald werkt het weer. Dat alle internetopties van Toon het wel of niet doen maakt met niet eens zo veel uit, ik wil gewoon dat mijn wifi het weer doet. 

Het lijkt mij overduidelijk dat het probleem in het Toon systeem zit. Ik weet alleen niet hoe ik het op kan lossen. Er zijn al wel andere kanalen toegewezen om interferentie uit te sluiten.

Heeft iemand ervaring met deze problemen en nog belangrijker, heeft iemand een oplossing?

Ik heb het forum al afgezocht, maar zie vooral problemen over Toon die geen verbinding krijgt met internet, in plaats van het hele wifi netwerk dat niet meer werkt.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

4 Reacties

Je zegt het lijkt me overduidelijk dat het in Toon zit?
Heb je dit forum dan al doorgelezen en gezien wat voor instellingen er voor kunnen zorgen dat WiFi wel werkt?
Heb je het topic van Danielle gelezen over de tips?

Heb je je IPadres van Toon statisch gemaakt in je router om er maar met 1 te beginnen?
Let op hierna modem/router en Toon opnieuw opstarten/resetten.
Reputatie 7
Badge +6
Beste SanderVreeburg,

Allereerst hartelijk welkom op het forum! Toon mag geen invloed hebben op je WiFi netwerk. Het probleem dat je beschrijft zou er op kunnen wijzen dat er een ethernetkabel verkeerd aangesloten is in je modem/router. Dit kan de oorzaak zijn dat er maar 1 apparaat gebruik kan maken van je WiFi netwerk. Zodra je Toon stroomloos maakt kan een ander apparaat gebruik maken van je netwerk.

Het kan ook liggen aan de instellingen van je router. Als je wil dat wij in je Toon kijken dien je Toon online te zijn en willen we je vragen de toegang klantenservice aan te zetten. Ik hoor graag van je!

Groet,

Folkert
Reputatie 3
Badge +1
Beste Eneco'ers,

Ik heb een probleem met mijn wifi sinds de installatie van de Toon, 2 weken geleden. Wifi valt constant weg. Zodra de adapter (bij de CV) uit het stopcontact wordt gehaald werkt het weer. Dat alle internetopties van Toon het wel of niet doen maakt met niet eens zo veel uit, ik wil gewoon dat mijn wifi het weer doet. 

Het lijkt mij overduidelijk dat het probleem in het Toon systeem zit. Ik weet alleen niet hoe ik het op kan lossen. Er zijn al wel andere kanalen toegewezen om interferentie uit te sluiten.

Heeft iemand ervaring met deze problemen en nog belangrijker, heeft iemand een oplossing?

Ik heb het forum al afgezocht, maar zie vooral problemen over Toon die geen verbinding krijgt met internet, in plaats van het hele wifi netwerk dat niet meer werkt.

Mocht het een VGV7519 (V8) experiabox van KPN betreffen, bekijk dan hier wat je eventueel kan doen.
Beste Eneco'ers,

Hoi Sander,

Sinds een week niets meer vernomen.
Wifi viel constant weg; ik adviseerde maakt IP-adres statisch.

Hoe is de stand van zaken nu?
Je hebt ons het verdere verloop nog niet medegedeeld.