Geen wifi bij toon alweer niet | Eneco Community
vraag

Geen wifi bij toon alweer niet

• 22 september 2013
  • 22 reacties
  • 1124 Bekeken

beste eneco wanneer gaat dit eens werken en waarom werkt ook mijn iphone app niet . conclusie na dat de toon er is werken de v8 en toon niet met elkaar terwijl eneco op de hoogte was van dit probleem de monteur hem gewoon opgehangen heeft en wij wel kosten voor betalen . voor de wifi diensten van toon dan .wij hopen dat daar in deze moderne tijd toch iets aangedaan kan worden

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

22 Reacties

Precies en je moet er gewoon ff mee leren om te gaan; in principe kan het niet fout gaan.
Ben je bang dan sla je het .bin bestandje even op; kan je het altijd weer terugzetten.

Net weer even een speedtest gedaan; 62 Mb haalde ik; tje als je niks gewend bent, zoals ik, dan is het wel kickken, hoor.......
Reputatie 6
Badge +1
Heel simpel. De router heeft deze functie om er mee te kunnen werken, anders zat deze functie er gewoonweg niet op.🆒
Tja dat wilde ik maar niet zeggen, want we hadden het al een keer geprobeerd en di kennis "heeft er meer verstand van" ..................
Tja wie zijn wij dan, die steeds weer diverse forumleden hier mee helpen.

Als ik bv nu naar m'n nieuwe modem van Ziggo kijk, dan heb ik nu 2 LAN-aansluitingen statisch gemaakt en de rest is gewoon dynamisch. de ene is m'n router en de andere m'n DECT telefoon-centrale. Dat is geen enkel probleem.

Uiteraard lopen de overige statische en eventuele dynamische (gasten) via de router.
Reputatie 6
Badge +1
Nee ik heb het IP adres niet statisch gemaakt. Dat heb ik als advies gekregen van iemand die veel verstand van netwerken heeft. Hij is van mening dat het deels statisch maken van IP adressen niet gaat werken omdat de rest van de apparaten dynamisch werkt. Ik hou je op de hoogte. 

Jou keus, maar ik denk dat diegene weinig verstand heeft van netwerken en ook niet vaak werkt met vpn verbindingen en serververbindingen die op afstand benaderd moeten worden. Anders had hij zeker jou bovenstaande advies niet gegeven, want dan komt hij zijn eigen. configuratie met ellende vaak tegen 😞 Router hebben niet vor niks deze functie ingebouwd.
Hoi Dennis,

Ja dat had je eerder verteld, maar ik hoopte dat je ons advies toch voor de Toon zou hebben opgevolgd.
Uiteraard jouw keuze; bedankt dat je ons op de hoogte houdt; dat stellen we altijd op prijs.
We wachten af en in de tussentijd veel plezier met je Toon!
Nee ik heb het IP adres niet statisch gemaakt. Dat heb ik als advies gekregen van iemand die veel verstand van netwerken heeft. Hij is van mening dat het deels statisch maken van IP adressen niet gaat werken omdat de rest van de apparaten dynamisch werkt. Ik hou je op de hoogte. 
En heb je het IP-adres nu statisch gemaakt?
De ervaring leert dat een softreset tijdelijk een oplossing biedt en dat als de leasetime over is; Toon er weer uitklapt.........
Even een kort bericht na problemen met wifi problemen met Toon.

Na reset router (niet de wifi router) heb ik geen problemen meer ondervonden en werkt toon naar behoren.

Allen bedankt voor de input en hulp.

Dennis
Beste Brandje,

Mijn problemen zijn opgelost door een simpele reset van de router (nieuw ip-adres wordt toegekend en probleem is over)(niet de wifi router). Ons systeem is dynamisch en niet statisch. Ik heb begrepen dat als je iets een statisch ip-adres geeft dat je dit eigenlijk voor al je wifi toestellen moet doen om problemen te voorkomen maar als ik dat niet goed begrepen heb dan hiervoor mijn excuus. Belangrijk is onze ervaringen en info te delen om het probleem op te lossen van iedereen . Ik ben al met al content met TOON. Een expert op netwerk gebied heeft het mij uitgelegd dat een verkeerde toekenning van een ip-adres kan en daardoor het probleem ontstaat dat je geen verbinding meer hebt en gaf aan dat dit het probleem kon zijn en zie daar ik heb geen storing meer gehad vandaag maar ik houdt jullie natuurlijk op de hoogte als dit wel zo is. 

Ik begrijp je visie maar het zou echt normaal moeten werken met een dynamisch systeem.

Daarnaast vind ik het wel vreemd dat eneco aangeeft een wifinetwerk door het hele huis te moeten hebben?? bij de verwarming wordt de module gekoppeld voor de spanning voor Toon en maakt geen gebruik van het wifi netwerk en de gas en electra detector communiceren rechtstreeks met toon ook zonder wifi netwerk. Het enige waarvoor je wifi moet hebben is voor de verbinding met eneco en om je thermostaat te regelen van afstand. uiteraard heel handig  maar zo had ik het niet begrepen. Ik heb extra kosten gemaakt voor een wifi extender terwijl dit niet nodig is. Zomaar even een opmerking algemeen.

Ik ben benieuwd of het probleem met de Iphone al is opgelost want dat heb ik nog niet eerder gehoord.

Tot zover

Uiteraard werkt een simpele softeset heel vaak, dat adviseren wij hier ook vele keren.
Maar uiteindelijk valt de WiFi verbinding later gewoon weer weg.
En daarom adviseren we hier om het IP-adres van Toon statisch te maken in je router; een werkje van enkele minuten en als je sterkte van het signaal goed is, zal je daarna nooit meer een uitval probleem krijgen.
Ook de App Toon op afstand zal daardoor beter functioneren.
Beste Brandje,

Mijn problemen zijn opgelost door een simpele reset van de router (nieuw ip-adres wordt toegekend en probleem is over)(niet de wifi router). Ons systeem is dynamisch en niet statisch. Ik heb begrepen dat als je iets een statisch ip-adres geeft dat je dit eigenlijk voor al je wifi toestellen moet doen om problemen te voorkomen maar als ik dat niet goed begrepen heb dan hiervoor mijn excuus. Belangrijk is onze ervaringen en info te delen om het probleem op te lossen van iedereen . Ik ben al met al content met TOON. Een expert op netwerk gebied heeft het mij uitgelegd dat een verkeerde toekenning van een ip-adres kan en daardoor het probleem ontstaat dat je geen verbinding meer hebt en gaf aan dat dit het probleem kon zijn en zie daar ik heb geen storing meer gehad vandaag maar ik houdt jullie natuurlijk op de hoogte als dit wel zo is. 

Ik begrijp je visie maar het zou echt normaal moeten werken met een dynamisch systeem.

Daarnaast vind ik het wel vreemd dat eneco aangeeft een wifinetwerk door het hele huis te moeten hebben?? bij de verwarming wordt de module gekoppeld voor de spanning voor Toon en maakt geen gebruik van het wifi netwerk en de gas en electra detector communiceren rechtstreeks met toon ook zonder wifi netwerk. Het enige waarvoor je wifi moet hebben is voor de verbinding met eneco en om je thermostaat te regelen van afstand. uiteraard heel handig  maar zo had ik het niet begrepen. Ik heb extra kosten gemaakt voor een wifi extender terwijl dit niet nodig is. Zomaar even een opmerking algemeen.

Ik ben benieuwd of het probleem met de Iphone al is opgelost want dat heb ik nog niet eerder gehoord.

Tot zover
Hoi Jürgen,
Ik denk dat Dennis Naarding een denkfout heeft gemaakt.
Hij reageerde niet meer op mijn visie.
Ik zou hem ook geadviseerd hebben om die rouetr maar heel snel te vervangen; kan ie wellicht met een AC-router nemen. Dan is ie meteen op de toekomst voorbereid.
Reputatie 6
Badge +1
Daarbij moet een router kunnen omgaan met een combi van statische en dinamische ipadresssen. De statische ipadressen die jij hebt ingegeven zullen door de router ten alle tijden gereserveerd blijven en niet worden gebruikt in de toewijzing via dhcp. Is dit niet het geval, dan is je router niet goed en rijp voor de stort. 🙂
Beste acmoree,

Het probleem van de wifi moet je zoeken in de router een reset van de router zorgt voor een nieuwe verdeling van de ip adressen. Vemoedelijk is er iets verkeert gegaan in de verdeling. Toon resetten is niet de oplossing. Wat betreft de iphone heb ik heel andere ervaringen ook dit kan komen door de router. Ik ga er vanuit dat je je heb aangemeld bij eneco want dit is een must. Is de juiste klant gekoppeld aan het account.

De werking wordt overigens niet belemmerd door geen wifi verbinding want de sensoren communiceren rechtstreeks met toon en gaan niet over de wifi verbinding. Volgens mij zijn de problemen eenvoudig op te lossen.

Het vast toekennen van ip adressen is niet handig daar je dan al je apparaten een vast ip adres moet toekennen en dat wil je niet.

SuccesDennis

Dennis

Het alleen vast toekennen van een IPadres voor Toon is geen enkel probleem; niet mijn keuze overigens.
Eenmalig best te doen en je bent er vanaf.
Wil je dat niet dan is het dus ook mogelijk alleen Toon statisch te maken en de rest via DHCP te laten uitdelen.
Als je overigens de zoekfunctie gebruikt zal je zien dat problemen in vrijwel alle gevaalen met het statisch maken waren opgelost.
Beste acmoree,

Het probleem van de wifi moet je zoeken in de router een reset van de router zorgt voor een nieuwe verdeling van de ip adressen. Vemoedelijk is er iets verkeert gegaan in de verdeling. Toon resetten is niet de oplossing. Wat betreft de iphone heb ik heel andere ervaringen ook dit kan komen door de router. Ik ga er vanuit dat je je heb aangemeld bij eneco want dit is een must. Is de juiste klant gekoppeld aan het account.

De werking wordt overigens niet belemmerd door geen wifi verbinding want de sensoren communiceren rechtstreeks met toon en gaan niet over de wifi verbinding. Volgens mij zijn de problemen eenvoudig op te lossen. 

Het vast toekennen van ip adressen is niet handig daar je dan al je apparaten een vast ip adres moet toekennen en dat wil je niet.

SuccesDennis

Dennis
Reputatie 6
Badge +1
Hallo Dennis. welkom op het forum.

Ik zou eerst Toon een statisch ipadres geven in je router. Daarna zou ik de router even een keer opnieuw laten opstarten en vervolgens even een keer de ketelmodule 30seconde van de stroom halen. Toon zal daarna opnieuw opstarten.
beste allen, 

een week probleemloos toon nu een wifi probleem. valt in de avond weg en na reset is wifi weer aanwezig. heeft iemand nog suggesties. nu al twee avonden achter elkaar?

vasr bedankt voor de tips

Dennis
Oké. Duidelijk.

Graag gedaan!
Oké. Duidelijk.
Wat is V8? Ken dat alleen van Scania, en dat brult lekker!
Ook een repeater kàn zorgen voor problemen.

Dat is een modem van KPN......................

http://www.kpn.com/prive/service/handleidingen/internet-handleidingen.htm

Overigens klikken op een link die Folkert voor jouw reactie plaatste helpt ook, hoor............
Wat is V8? Ken dat alleen van Scania, en dat brult lekker!
Ook een repeater kàn zorgen voor problemen.
Reputatie 7
Badge +6
Beste acmoree,

Allereerst hartelijk welkom op het forum! Vervelend om te horen dat je Wi-Fi vebrinding steeds wegvalt. Om de verbinding met Toon te herstellen, helpt het vaak om van kanaal te veranderen, je kan dit onder andere doen door de draadloze netwerkassistent van KPN te downloaden. Als je dit gedaan hebt adviseer ik je om de workaround te gebruiken zodat je niet elke dag de verbinding verliest.

Graag hoor ik van je of het gelukt is.

Groet,

Folkert
Heb je het IPadres van Toon in je router statisch gemaakt?
Dat is iets wat de monteur niet zal doen; dat zal je zelf of via een kennis/famillie/buurman moeten regelen.
Als je gaat zoeken op V8 kom je wel problemen tegen en in de meeste gevallen kan het simpel worden opgelost door er een router aan te "knopen"