Geen wifi | Eneco Community

Geen wifi

Reputatie 6
Badge +5
Ik heb geen wifi verbinding meer op Toon .. Er staat ook geen icoontje in beeld .. verbinding opnieuw ingesteld en accepteerd de code maar zegt geen verbinding ..
En dus ook geen wifi icoon inbeeld .

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

9 Reacties

Reputatie 3
Badge
Router een reset gegeven?
Jeroen wrote:

Router een reset gegeven?

Waarom zou je dat doen? Als je andere apparaten als laptops, tablets, smatphones het gewoon doen, moet je niet aan je draadloze router gaan knoeien. Het probleem zit in Toon. Die kun je proberen te resetten, maar of dat veel helpt, weet ik niet.
Het wachten is op een update die dat probleem (slechte ontvangst door Toon) eens voorgoed oplost.
De beloofde update van 4 december is ook niet gekomen. De app die voor 3 december was aangekondigd, is wel afgeblazen (uitgesteld met een week).
Over de niet verschenen update heeft niemand zich uitgelaten.
Reputatie 3
Badge
Wat ik voorstelde heeft volgend mij al eerder gewerkt. Stekker uit de router en opstarten maar. Of echt fijn voor de apparatuur is weet ik niet
Reputatie 6
Badge +5
De router reset heeft wel geholpen ... heel vreemd ...
Reputatie 3
Badge
Heb het met mijn pc ook wel is gehad hoor. Routerreset is niet de netste manier om het op te lossen maar werkt dus wel. Vind alleen nooit zo fijn voor de router. is al zulk gevoellige apperatuur.
Is symptoombestrijding, maar de oorzaak wordt er niet door weggenomen. Bij een reset brengt de router het netwerk opnieuw in kaart, bouwt nieuwe routertabellen.
In dit geval is de router actief, maar normaal wacht een router passief op de pakketjes die hem worden aangeboden. Activiteit komt van de netwerkapparaten.
Toon lijkt door een niet goed functionerend Wifi-circuit de verbinding te verliezen en bouwt die niet meer opnieuw op.
Natuurlijk kun je de router blijven resetten, maar dat is toch echt niet de bedoeling.
Reputatie 3
Badge
Dat ben ik met je eens, maar het probleem dat dit heel vaak voorkomt valt volgens mij wel mee, weinig klachten hier.
Dat het bij jou niet vaak voorkomt, wil niet zeggen dat anderen er geen last van hebben. Ik zie hier met enige regelmaat klachten over Wifi passeren.
Verder moet je bedenken dat maar een heel klein deel van de Toon gebruikers hier op het forum komt.
Uit betrouwbare bron weet ik dat er ook erg veel telefonische klachten worden geuit over Toon.
Ook voor die gebruikers zetten wij ons op het forum in om Eneco te bewegen van Toon een beter product te maken.
Reputatie 3
Badge
Elk probleem is er om opgepakt te worden. Dat ben ik met je eens, maar als toon dus qua wifi eens een keer niet functioneerd en een router reset helpt kan dit toch geen kwaad? als je dit dagelijks/wekelijks moet doen lijkt het mij een ander verhaal. uiteindelijk zal eneco wel dit probleem moeten doorspelen aan de ontwikkelaar.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen