Geen weer-en verkeersinformatie | Eneco Community

Geen weer-en verkeersinformatie

wel verbinding met service centre/ maar sinds gisteravond geen weers-en temperatuursaanduiding // wel Wifi en internetverbinding... // ook geen verkeers berichten // softwareversie geeft 3.6.2 aan....

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

29 Reacties

Reputatie 2
Brandje... waarom zeg je niet gewoon tegen krieken dat Toon op het moment sinds een dag of 2 al weer veel last van storingen heeft ... dus ik begrijp echt niet waarom je hem de eeuwige tips geeft om het zooitje aan de gang te krijgen? Terwijl je zelf ook weet dat dat niet opgaat
Reputatie 7
Badge +5
@Plantje

Jazeker! Zodra de verbinding tussen Toon en het service center stuk loopt (om het even alomvattend te zeggen) en dit is opgelost, wil het soms nodig zijn de verbinding te resetten. Dit bijvoorbeeld om de verbinding weer te laten werken aan de kant van de gebruiker. Deze verbinding komt van twee kant: van ons, maar ook van je router. Wil je de verbinding echt helemaal opnieuw opstarten, is het ook nodig je router hierin mee te nemen.
Reputatie 7
Badge +5
@Plantje

Dat klopt helemaal. Maar waarom zou je iets van maar 1 kant opnieuw opstarten, als het ook vanaf 2 kanten kan? We verplichten je niks, maar zoals je misschien wel terug gelezen hebt werkt het wel voor redelijk veel gebruikers.
Dan loop je achter, de laatste versie is 3.7.9.

Geef voor het weer Toon®️ een zachte reset via het zwarte knopje onderzijde Toon®️.
bedankt - zojuist geprobeerd - maar geen resultaat / hetzelfde als met herstarten via scherm .. toont een uitroepteken bij weerstation...
Jammer, meestal is dat voldoende.
Maak dan je modem even stroomloos, dan wordt Toon®️ gedwongen een nieuwe beveiligde verbinding met het Service Center op te bouwen.
zal ik straks proberen - kan nu mijn vrouw niet van internet gooien -- wat betreft de software versie -- is dat niet vreemd..? zou toch gewoon de updates moeten ontvangen -- nu geeft Toon geen update''knop''aan bij software versie...
Begrijpelijk!
De update krijg je normaliter automatisch en is nog gaande.
Wil je het eerder meldt je dan in het topic inzake versie 3.7.9.
Dan wijst een moderator maandag je de update wel aan je toe.

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/toon-software-update-379-13391
Reputatie 2
Krieken =krijen
Zojuist software update 3.7.9 geinstalleerd na een reboot geeft Toon de melding dat er een storing is met de Energiemeters en dat de P1 kabel niet (goed) is aangesloten maar daar ben ik helemaal niet aangekomen!
Na een harde en een zachte reset is de error weg alleen ontvang ik geen weerbericht meer, heel merkwaardig!
Had expres al een paar dagen gewacht voordat ik de update ging installeren de volgende wacht ik nog wat langer!
Brandje... waarom zeg je niet gewoon tegen krieken dat Toon op het moment sinds een dag of 2 al weer veel last van storingen heeft ... dus ik begrijp echt niet waarom je hem de eeuwige tips geeft om het zooitje aan de gang te krijgen? Terwijl je zelf ook weet dat dat niet opgaat

Deze gefrustreerde reactie geeft weer aan dat je echt niet snapt dat niet iedereen last heeft van storing.
@Kreijen kreeg gisteravond zelfs de update aangeboden!
Resette z'n modem en viola het werkte weer.
Dus wat nou met dat het niet opgaat.....?
De frustratie is zo hoog bij je dat na correctie van de verkeerde naam je de naam nog verkeerd schreef.......
Pfffff

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/toon-software-update-379-13391/index16.html#post143117
Reputatie 7
Badge +5
@Brandje & @Bulldog

Ik heb enkele reacties van jullie verwijderd. Discussies zijn gezond, maar ik wil jullie vriendelijk verzoeken in deze discussies wel on topic te blijven met respect naar elkaar toe.
Hoi Denise,

Helemaal mee eens! En bedankt voor het gummen!
Respect is er nog steeds, ook jegens @B, maar zijn verziekende sfeer en onjuiste opmerkingen daar sla ik toch echt op aan, zolang hij daar mee door gaat.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Denise,

Respect is er nog steeds, ook jegens @B, maar zijn verziekende sfeer en onjuiste opmerkingen daar sla ik toch echt op aan, zolang hij daar mee door gaat.

Ik denk dat je dit soort dingen kunt verwachten zolang je mensen blijft adviseren het modem stroomloos te maken om een nieuwe verbinding op te zetten.

@Eneco: kunnen jullie bevestigen dat het nodig is om een apparaat dat mijn netwerk beheert een reset te geven om een client onderdeel van het netwerk (de Toon) weer te laten werken?
En daarbij: als het echt nodig is om het modem te resetten en een reset van de Toon niet de verbinding opnieuw tot stand brengt kunnen jullie dat dan aub fiksen? Lijkt me een flinke bug!
Hoi Denise,

Ik denk dat je dit soort dingen kunt verwachten zolang je mensen blijft adviseren het modem stroomloos te maken om een nieuwe verbinding op te zetten.

Zoals een moderator vanmiddag ook al meldde is die handeling in vele gevallen effectief; voorbeelden van dat het werkt zijn afgelopen dagen te lezen op het forum.
Dat het bij sommige ook niet werkt dat meldt dezelfde moderator ook en die moeten misschien wel even wachten tot dinsdag!

En dat je deze reacties kan verwachten slaat nergens op, want het hier van advies dienen is waar het forum onder meer voor is en als je deze adviezen niet kan waarderen, dan reageer je er gewoon niet op!
Als de andere forumleden er maar baat bij hebben, dan is het succesvol.
Reputatie 3
Badge +2
Net de zelfhulpvideo's bekeken. Daar wordt niet gerept over het stroomloos maken van modem en/of router.
Ik wacht nog op reactie van Eneco/Toon support.
Reputatie 3
Badge +2
Ik ben bijna met stomheid geslagen... Wanneer ik mijn Toon een reset geef (of het ding gewoon even een half uurtje uit zou zetten) blijft er toch geen verbinding tussen mijn modem en/of router en het Eneco service center bestaan? Waar verbindt dat service center dan mee?