Geen warmteverbruik zichtbaar na installatie Toon2 | Eneco Community

Geen warmteverbruik zichtbaar na installatie Toon2

• 11 september 2019
  • 16 reacties
  • 213 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 15 reacties
Dit topic is al enige maanden oud maar nu ik sinds een tijdje toon2 heb vroeg ik mij ook af waarom het warmteverbruik niet meer is af te lezen zoals op de toon1. Nu lees ik hierboven dat het wel beschikbaar is voor de klanten die het eerst wel hadden. Hoe kan ik dit krijgen, alles zit nog steeds aangesloten.

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Ewf2001

Als ik het goed begrijp leest je nieuwe Toon de warmte niet uit en voorheen ging dat altijd goed? Kun je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan kijk ik het een en ander voor je na.
@Ewf2001

Als ik het goed begrijp leest je nieuwe Toon de warmte niet uit en voorheen ging dat altijd goed? Kun je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan kijk ik het een en ander voor je na.

Het staat erin, bedankt alvast.
Reputatie 6
Badge +1
@Ewf2001

Bedankt voor het toevoegen van je klantnummer. Sinds de plaatsing van de nieuwe Toon komt het warmte verbruik niet meer door. Ik heb een aanpassing gedaan achter de schermen. Kan je nu wel het verbruik terug zien? Indien dit niet zo is verzoek ik je de externe toegang aan te zetten via Menu > Toon Support.

Ik hoor het graag of het gewerkt heeft.

Groeten, Tina
Bedankt voor de snelle actie! De warmte tegels staan er weer bij. Ik zal even in de gaten houden of er ook wat gemeten wordt.
Reputatie 6
Badge +1
@Ewf2001

Helemaal top. Hou het inderdaad in de gaten en anders horen we het wel.

Fijne avond.

Tina
@Ewf2001

Helemaal top. Hou het inderdaad in de gaten en anders horen we het wel.

Fijne avond.

Tina

Helaas zie ik nog geen verbruik.
Reputatie 6
Badge +1
@Ewf2001

🤔Heb ik iets over het hoofd gezien? Wil je de meter module in de meterkast 30 seconden uit het stopcontact halen?

Controleer hierna of de instellingen in Toon goed staan?
Via Menu > Instellingen > Energiemeting > Meetmodules
Is de Meetmodule niet verbonden of geïnstalleerd? Volg dan de stappen in dit topic.

Is de Meetmodule Verbonden?
Druk dan op het potloodje.
Druk dan nogmaals op het potloodje achter Meter module 1.
Druk dan op Energiebronnen. Vink Stroom en Stadsverwarming aan.
Bij de stroommeter vink je P1 sensor verbinding aan.
Bij de verwarmingsmeter vink je Analog sensoraansluiting aan. Druk dan op Opslaan.

Mocht je nog vragen hebben weet je me te vinden. 🙋🏻

Groeten, Tina
@Ewf2001

🤔Heb ik iets over het hoofd gezien? Wil je de meter module in de meterkast 30 seconden uit het stopcontact halen?
Mocht je nog vragen hebben weet je me te vinden. 🙋🏻

Groeten, Tina

Ik zie helaas nog geen verbruiksdata, ik krijg nu wel de melding dat Toon geen gasverbruik meer meet.

Reputatie 6
Badge +1
@Ewf2001

Wat jammer nou. Ik kijk graag op afstand mee. Kan je de externe toegang aan zetten. Hoe dat gaat kun je hier lezen.+

Groeten, Tina
@Ewf2001

Wat jammer nou. Ik kijk graag op afstand mee. Kan je de externe toegang aan zetten. Hoe dat gaat kun je hier lezen.+

Groeten, Tina

Hij staat aan, bedankt alvast.
Groeten,
Michel
Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @Ewf2001

Ik heb een nieuwe topic voor je aangemaakt omdat je storing verder reikt dan enkel de app. Verder lees ik dat je al een aantal handelingen hebt uitgevoerd, heel goed! Wat ik graag nog wil weten is of je bij het selecteren van je warmtebronnen wel de optie voor stadsverwarming tegenkomt. Heb je hier eventueel een foto van?

Groet. Urgel
Goedemorgen @Ewf2001

Ik heb een nieuwe topic voor je aangemaakt omdat je storing verder reikt dan enkel de app. Verder lees ik dat je al een aantal handelingen hebt uitgevoerd, heel goed! Wat ik graag nog wil weten is of je bij het selecteren van je warmtebronnen wel de optie voor stadsverwarming tegenkomt. Heb je hier eventueel een foto van?

Groet. Urgel

Reputatie 5
Badge
@Ewf2001

Dank je wel voor het toevoegen van de screenshots.Helaas kunnen we de storing niet op afstand verhelpen. Ik ga een monteur inschakelen. Ik kan nu de afspraak niet bevestigen, kom er morgen op terug.

Fijne avond, Emel
Reputatie 5
Badge
@Ewf2001

Ik kan maandag op 23 september tussen 11 en 13 uur een monteur langs sturen. Graag hoor ik of het je dan uitkomt zodat ik het kan inplannen.

Groet, Emel
@Ewf2001

Ik kan maandag op 23 september tussen 11 en 13 uur een monteur langs sturen. Graag hoor ik of het je dan uitkomt zodat ik het kan inplannen.

Groet, Emel

Ja dat kan. Ik zet het inde agenda.
Reputatie 5
Badge
@Ewf2001

Dank voor je snelle reactie. De afspraak staat vast voor aanstaande maandag tussen 11 en 13 uur.

Fijn weekend, Emel

Reageer