Geen warm tapwater wanneer Toon vlammetje aanwezig is, oplossing? | Eneco Community

Geen warm tapwater wanneer Toon vlammetje aanwezig is, oplossing?

• 4 oktober 2013
  • 5 reacties
  • 1573 Bekeken

Wanneer mijn Toon het huis aan het verwarmen is, en er dus een vlammetje te zien is kan ik op dat moment geen warm water krijgen uit mijn kranen.
Mijn ketel staat dan in stand 4 en de verwarming wordt warm, als ik een warm water kraan opendraai veranderd er niets aan de stand op mijn ketel en komt er lauw warm water uit wat al snel koud wordt.

Weet iemand wat het probleem is?

Vailliant VHR-C ketel.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Normaliter heeft elke CV een zg voorkeurs instelling.
Dat betekent dat als er warm tapwater wordt gevraagd, gaat de CV tijdelijk uit.
Dat wordt geregeld door een 3 weg-klep.
Want stand 4 betkent dat weet ik niet, maar dat kan je toch in je gebruiksaanwijzing nazien...................

Had je dit probleem ook voordat de Toon kreeg?
Reputatie 7
Badge +7
normaal gesproken schakeld de cv bij warm tap water vraag via de 3 weg klep over van cv  naar
warmwater dus geen verwarming / wel warm water , doet deze dat niet dan is de 3weg klep niet goed.

of er staat iets op Toon verkeerd ingesteld .
raadpleeg de handleiding van Toon en van je CV.

Wat Ton, al schreef ,
Had je dit probleem ook voordat de Toon kreeg ???
Nee dit probleem is pas sinds de installatie van Toon...
Ik zal kijken of ik iets kan vinden in de handleidingen van beide apparaten.
Oké dus sinds Toon. 
Dan zal het niet aan een storing van de 3 weg klep liggen. 
Suc6 met de oplossing en laat het ons weten, als het opgelost is, dan wel horen we het wel als je aanvullende vragen hebt. 
Reputatie 3
Badge +1
In een ander draadje vond ik onderstaande.
Mocht het je type ketel en bouwjaar betreffen is het misschien iets, zeker omdat het begon na installatie TOON.

=====
Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
Een Vallaint Solide (VHR24-28c) heeft een sensor op de platenwisselaar dat detecteerd of
er warm water wordt getapt, oftewel of er koud water de platenwisselaar binnenkomt.
Om die reden moet de platenwisselaar dus altijd op temperatuur blijven met een minimale temp
van 32 graden, lager kan deze niet (oudere software versie minimaal 35graden.)
Als je op de Toon dus de voorverwarmingsfunctie uitzet (alleen opentherm), zet je eigenlijk de totale ww functie uit.
Standaard doet de Solide dat met 45 graden, je kan de temp lager instellen door de eco functie in de
ketel te activeren en de temp dus 32 graden is, op die manier zal hij niet zo vaak meer aanspringen
om de platenwisselaar op temp te houden.
Zet functie "D04" op 00, staat standaard op 01, en check daarna of "D02" op 32 (of 35) staat
dit is de temp van warmhouden (check even de handleiding voor bediening).
Dit is alleen van toepassing op Solides tussen 1997 en 2005 trouwens...

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Daniel
====

vr.gr. het_toontje