Geen waardes stroom | Eneco Community
vraag

Geen waardes stroom

Badge
Hoe kan het dat ik af en toe geen waardes in Watts te zien krijg, niet op de app en ook niet op de TOON in de huiskamer?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@R. Buitendijk

Leuk dat je de weg naar dit forum hebt gevonden, en bedankt voor je bericht. Wanneer je geen verbruik ziet op de Toon in je huiskamer dan zie je het ook niet op je app. Ik kijk graag voor je na wat er aan de hand is. Dan wil ik je vragen de toegang klantenservice aan te zetten. Hoe dat gaat kun je hier lezen. Ik hoor graag van je.

Groet,

Folkert
Badge
Staat aan
Ik heb precies hetzelfde probleem, zie ook geen stroomverbruik op toon.
Lijkt de laatste dagen wel erger geworden te zijn.. Adapter al omgedraaid, toon opnieuw opgestart etc maar niets helpt
Reputatie 7
Badge +6
@R. Buitendijk

Ik zie ook de gaten in je verbruik. Zit de sensor op je elektrameter nog goed vast of kan deze makkelijk verschuiven?
Reputatie 7
Badge +6
@R. Huizenga

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Het probleem dat zich bij jou voordoet speelt ook bij gas, Omdat je slimme meters hebt en het gas maar 1 keer per uur wordt doorgegeven merk je dat minder. Heeft de monteur destijds een repeater bij je geplaatst? Ik zie namelijk dat de Zwave verbinding voor verbetering vatbaar is. Mocht deze geplaatst zijn moet deze opnieuw gekoppeld worden en anders laat ik een repeater bij je plaatsen.
Er is geen repeater geplaatst, dus ik hoop dat dat het probleem kan oplossen.
Ik merk inderdaad dat het gas ook niet synchroom loopt, soms duurt het even voor het zichtbaar is.
Badge
Wie gaat dan de repeater plaatsen?
Badge
Ik heb geen slimme meter
Reputatie 6
Badge +1

Als het nodig blijkt te zijn dat er een repeater geplaatst moet worden, dan gebeurd dit op kosten van Eneco en komt er een monteur om dit voor je te regelen.
Reputatie 6
Badge +1

Als het nodig blijkt te zijn dat er een repeater geplaatst moet worden, dan gebeurd dit op kosten van Eneco en komt er een monteur om dit voor je te regelen.

Ik heb geen slimme meter
Volgens mij was dit niet tegen u bedoeld, maar tegen @r.Huizinga. Folkert vroeg aan u ofdat de sensor nog wel goed voor de annaloge meters zat, of misschien was verschoven. Zo moet de gassensor dusdanig zitten dat hij refelcteerd op het spiegeltje en de stroommeter moet dusdanig afgesteld staan dat zodra het zwarte vak voorbij komt, het groene lampje op de energieadapter oplicht. Dan zitten de sensoren goed.
Reputatie 7
Badge +6
@R. Buitendijk

Ik zie dat de Zwave verbinding in jouw geval uitstekend is, in dit geval gaat een repeater niet helpen. Je gasvebruik ziet er prima uit zonder gaten dus vandaar mijn vraag of de elektrasensor nog goed vast zit. R. Huizenga heeft ook problemen met het doorgeven van het verbruik en is daarom ingehaakt op je topic, alleen zijn situatie is net iets anders, vandaar de verwarring denk ik, ik had daar zelf ook even last van ;)

@R.Huizenga

Ik zie dat het Zwave signaal erg zwak is, dit verklaart de gaten die je ziet. Een repeater biedt dan vaak uitkomst. Ik zorg dat je benaderd wordt door ons installatiebedrijf.
Reputatie 2
Badge
Bij mij valt het stroomverbruik sinds een week of twee ook regelmatig weg. Bij mij is al een repeteren geïnstalleerd en dat werkte tot voor kort prima. Wat zijn mogelijke oplossingen?toon resetten? Adapters loshalen en weer insteken? Repeater loshalen? Of al deze dingen wellicht?
.
Badge
Contact gehad met de service afdeling,ik krijg nieuwe stickers opgestuurd voor de bevestiging voor het kijkglas van de stroommeter.Na het stekkertje er uit en erin gestopt bij de sensor ging de toon weer energie informatie geven.Tot nu toe doet hij het pffffff na 1 week in gebruik en nu al ....Kortom een gevoelige bevestiging van sensor voor kijkglas (te mechanisch) stel het wordt warm laat de lijm los en ook de sensor, geen meting dus weg gemiddelde waardes.
Badge +5
Bij mij valt het stroomverbruik sinds een week of twee ook regelmatig weg. Bij mij is al een repeteren geïnstalleerd en dat werkte tot voor kort prima. Wat zijn mogelijke oplossingen?toon resetten? Adapters loshalen en weer insteken? Repeater loshalen? Of al deze dingen wellicht?
.

Jeroen, kijk eens of je sensor op de kWh meter nog exact goed in positie is.
Hoe is de kwaliteit van de verbinding met de meteradapter? Je kunt eventueel de keteladapter een minuut stroomloos maken, het loshalen van adapter of Repeater lijkt me niet zinvol.
.

Hoi Jeroen,

Ik zou net wat @yobotje al adviseert de positie van je plaksensor controleren en eventueel morgen nieuwe stickers laten toesturen.
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor de tips. Mijn probleem is inmiddels opgelost. De oplossing bleek uiteindelijk te zijn om eerst mijn toon te resetten en vervolgens de meteradapters los te halen en daarna weer aan te koppelen. Daarna was het probleem uit de wereld.