Geen verwarming bij tijden slapen na 00.00 uur | Eneco Community

Geen verwarming bij tijden slapen na 00.00 uur

Badge
  • Komt hier vaker (level 8)
  • 56 reacties
Geachte lezer,

sinds de update  afgelopen week ( die met 17 aan het einde) kamp ik met het volgende probleem.

de eindtijd/slaaptij ie ik ingesteld heb is 00.20 uur, voorheen was dat geen probleem, maar nu loop ik tegen het feit aan dat toon bij deze ingestelde tijd niet weet wat het volgende programma is, maar na 00.00 uur verwarmt hij ook niet meet ! 
Zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem ?
en de nogmaals , het gaat om de laatste tijd (eigenlijk de eerste tijd vd dag)  van slapen om 00.20 uur

ik hoop dat de oplossing er snel gaat komen !

met vr gr.
Koen Bijl

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

25 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
[quote]Geachte lezer,

sinds de update  afgelopen week ( die met 17 aan het einde) kamp ik met het volgende probleem.

de eindtijd/slaaptij ie ik ingesteld heb is 00.20 uur, voorheen was dat geen probleem, maar nu loop ik tegen het feit aan dat toon bij deze ingestelde tijd niet weet wat het volgende programma is, maar na 00.00 uur verwarmt hij ook niet meet ! 
en de nogmaals , het gaat om de laatste tijd (eigenlijk de eerste tijd vd dag)  van slapen om 00.20 uur

met vr gr.
Koen Bijl

Beste Koen,
er zit nog ergens een bug in het Toon programma.

zie een van mn vorige posts.

zoiets heb ik aan het eind van mijn comfort om 0.00 uur naar het nacht programma om 0.30 dan wil hij naar een niet bestaand programma van 6 graden en dan verwarmt hij dus ff niet.
dit is een fout (bug) in de Toon software.
dit heb ik omzeild met een tussen programma.
word door de ontwikkelaars aan gewerkt .
wel ff de fout bij jou doorgeven aan folkert dat is 1 van de moderators.
mvg,
jan

mvg jan.
Badge
Geachte lezer,

met vr gr.
Koen Bijl

hoi Jan,

Tja fout melden is leuk maar hoe doe ik dat ?
Reputatie 7
Badge +7
Geachte lezer,

met vr gr.
Koen Bijl

hoi Jan,

Tja fout melden is leuk maar hoe doe ik dat ?

klik hier even op.
en klik op stuur prive bericht.
rechts op de pagina.

https://forum.eneco.nl/members/folkert-4132/

mvg,
jan
Reputatie 7
Badge +6
Beste Koen,

Allereerst hartelijk welkom op het forum! Kan je de toegang klantenservice aanzetten, dan kunnen wij voor je kijken wat er aan de hand is.

Groet,

Folkert
Badge
Hoi Folkert,

Nou de op afstand inlogge staat aan maar ik zie geen verschil /zie niets van werkzaamheden.

Hoe lang moet het nog aan staan ?
Reputatie 3
Badge
Ze kunnen je toon uitlezen op afstand doordat jij toestemming hebt gegeven. Het kan even duren voor je reactie krijgt. Folkert zet dit door naar het ontwikkelteam
Reputatie 7
Badge +6
@kbijl

Allereerst excuses voor het late antwoord. Het probleem dat je ondervindt is het gevolg van een bug. De verwachting is dat deze in de volgende software update gefixed wordt. Deze bug komt voor als het eerste programmablok begint om 0.00 en vervolgens verplaatst wordt. Je kan dit omzeilen door een extra programma punt in te stellen zodat het ontbrekende gedeelte in het programma opgevuld wordt.
Badge
geachte Eneco forum lezer,

Ik zal de afstandsbediening van Toon voor jullie even open zetten, want ondanks de nieuwe software is deze fout nog steeds niet gerepareerd.

Het gaan niet goed met het tijdprogramma wan na 00.00 uur eindigd !
Hij verwarmt niet meer maar ook zegt hij dat om 00.00 uur een onbekend progr gevolgd gaat worden !

om 20.30 moet hij het opwarmen naar de temp van comfort, die gaat over om 00.20 uur in slapen, hij geeft als ik nu handmatig(maar ook in de autmatische stand in de avond uren) dat om 00.00 uur een onbekend progr gevolgd gaat worden maar ook (en dat is het ergste) hij VERWARMT niet meer vanaf 24.00 uur, ik hoor althans de pomp van de verwarming niet meer aan slaan, en ga er dan ook vanuit dat de kachel boven geen water meer warm maakt !

Kunnen jullie kijken naar mijn tijdprogramma en wat er dan wel of niet mis mee is ?

ps: een workaround maken is leuk maar dat is nou  niet niet de bedoeling, want daar heb ik mijn Toon  thermostaat niet voor
Reputatie 7
Badge +7
geachte Eneco forum lezer,

Ik zal de afstandsbediening van Toon voor jullie even open zetten, want ondanks de nieuwe software is deze fout nog steeds niet gerepareerd.

Het gaan niet goed met het tijdprogramma wan na 00.00 uur eindigd !
Hij verwarmt niet meer maar ook zegt hij dat om 00.00 uur een onbekend progr gevolgd gaat worden !

om 20.30 moet hij het opwarmen naar de temp van comfort, die gaat over om 00.20 uur in slapen, hij geeft als ik nu handmatig(maar ook in de autmatische stand in de avond uren) dat om 00.00 uur een onbekend progr gevolgd gaat worden maar ook (en dat is het ergste) hij VERWARMT niet meer vanaf 24.00 uur, ik hoor althans de pomp van de verwarming niet meer aan slaan, en ga er dan ook vanuit dat de kachel boven geen water meer warm maakt !

Kunnen jullie kijken naar mijn tijdprogramma en wat er dan wel of niet mis mee is ?

ps: een workaround maken is leuk maar dat is nou  niet niet de bedoeling, want daar heb ik mijn Toon  thermostaat niet voor

Ja dit had eigenlijk wel opgelost moeten zijn in deze hotfix.

Zie een van mijn reactie,s op het forum van 12-03-2013

Enigste bug is , als de comfort periode langer doorloopt dan na 0.00 uur (dus b.v.b 0.20)
Krijg ik de voor melding (Volgt programma 6,0 graden ) tot dat de nachtverlaging in gaat.
Dit op gelost door een extra periode thuis tussen te voegen op mijn comfort temperatuur.
En daarna over te schakelen naar de nacht temperatuur.
Lijkt me een fout in het klok programma.

Maar het zal moeilijker zijn dan wij denken .
En dan is een workaround wel makkelijk toch!
Reputatie 2
Badge +1
@kbijl @jvdl

De bug is niet opgelost in de onlangs verschenen Hotfix, de bug zal worden opgelost in de nieuwe software update 2.4.
Het is nog niet bekend wanneer deze update uitgerold gaat worden. We kondigen vooraf de update aan op het forum.
Reputatie 6
Badge +1
@kbijl @jvdl

De bug is niet opgelost in de onlangs verschenen Hotfix, de bug zal worden opgelost in de nieuwe software update 2.4.
Het is nog niet bekend wanneer deze update uitgerold gaat worden. We kondigen vooraf de update aan op het forum.

Je maakt me nieuwsgierig wat de veranderingen in update 2.4 zullen zijn.:rolleyes: We zien vanzelf de aankondiging komen , ook als is niet bekend wanneer.
Reputatie 7
Badge +7
@kbijl @jvdl

oke Joep,
bedankt voor de info we w8tenaf.
Reputatie 6
Badge +1
Nu heb ik iets grappig. Ik weet niet wat ik gedaan heb,
De thermostaat volgd het programma slapen. Dit klopt. Echter om 09.30 geeft hij nu in een keer aan dat hij dan gaat schakelen naar het programma slapen. Echter staat hij ingesteld in het weekschema op thuis😕 

Ik heb dit nog nooit gezien en deze week is dat de eerste keer, in al die weken Toon hier nu hangt.
Ik ga eens afwachten wat Toon nu om 9.30 van plan is te doen. wordt vervolgd.

Edit 1Hij springt wel over naar het goede programma (thuis) , echter geeft hij nu aan dat zijn volgend schakelmomet thuis s, terwijl dit conform moet zijn. Dus met zijn schakelgegevens loopt hij dus 1 programma achter.

edit2 resetten geprobeerd, maar niks help. Hij blijft de stand aanhouden waarop hij stáat. Ook heb ik nu geen weersinfo meer. Wel verbonden met de sérvicecentr. Iemand nog briljanten ideeën?

Edit 3. Zoals je op de foto,s kan zien had ik het vakantieprogramma alvast  ingesteld.  Toen ik dat keek stond deze op nu en nu en niet op datum met tijd. Ik heb dit programma verwijderd en nu loopt het scherm wel weer goed. Dus het vakantiebestemming is de boosdoener, maar die zou pas morgen om 09.10 moeten starten.

Maar volgens mij heeft dit te maken met dit topic, waar danielle het over had.https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/toon-geeft-ander-programma-na-instellen-vakantie-5824/
Reputatie 6
Badge +1
Hier de foto,s van het programma en het display. Daarop zie je dat er moet staan om 18.00 naar comfort en hij geeft bij mij aan thuis.
Reputatie 3
Badge
Fijne vakantie alvast! 😉
Reputatie 6
Badge +1
Fijne vakantie alvast! ;)

thks Jeroen
Heb je er aan gedacht dat het donderdag Hemelvaartsdag is?
Heb je er aan gedacht dat het donderdag Hemelvaartsdag is?

Ja dat klopt en wat maakt dat uit?
Ik snap de reactie niet; leg eens uit svp.........
OK, mijn reactie staat in een totaal verkeerd topic... 😕

Sorry...
OK, mijn reactie staat in een totaal verkeerd topic... 😕

Sorry...

Geeft niks, nu begrijp ik het dus ook.
Bedankt voor de terug koppeling!!:)
Badge

Nou moet ik helaas constateren dat de bug nog steeds niet is opgelost !

Enig idee of er ooit een bug fix voor gaat komen ?
Badge
Hoi Joep.

We zijn nu maanden verder en de bug is nog niet opgelost.

Enig idee wanneer hij opgeloast gaat worden ?
Misschien in de update die in sept/okt uitkomt....
Reputatie 1
Badge +1
Misschien in de update die in sept/okt uitkomt....

? staat hier ergens in een topic over te lezen?
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Joep.

We zijn nu maanden verder en de bug is nog niet opgelost.

Enig idee wanneer hij opgeloast gaat worden ?

@kbijl

De bug is opgelost in de vorige software versie (2.4). Als je er nog last van hebt adviseer ik je om het weekprogramma even aan te passen. Dit activeert de fix.