Geen verbruiksgegevens beschikbaar over Augustus | Eneco Community
beantwoord

Geen verbruiksgegevens beschikbaar over Augustus

• 2 september 2018
  • 13 reacties
  • 280 Bekeken

Reputatie 6
Badge +7
Augustus is afgelopen en bij mijn status verbruik is de maand niet bekend ..
Dit heb ik nog nooit gehad ..

Zouden jullie kunnen kijken wat er aan de hand is ?

Externe toegang staat open …
icon

Beste antwoord door Folkert 2 september 2018, 13:37

@picardo

Ik heb voor je gekeken en volgens mijn gegevens zijn er in augustus slimme meters bij je geplaatst. Hierdoor kan er helaas geen verbruik getoond worden voor deze maand.
Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dan heeft Toon geen vergelijking kunnen maken, op die maand. Is er iets speciaals gebeurd afgelopen maand? Helaas is het wel zo dat dit niet achteraf herstelt kan worden, helaas.
Augustus is afgelopen en bij mijn status verbruik is de maand niet bekend ..
Dit heb ik nog nooit gehad ..

Zouden jullie kunnen kijken wat er aan de hand is ?

Externe toegang staat open …

Dat is ongetwijfeld de combi met de omzetting naar Zon op Toon®️.
Daar is geen volledige maand mee gegenereerd.
Reputatie 6
Badge +7
Zon op Toon heb ik nog niet …
Zonnepanelen natuurlijk wel .

Maar dan zou hij toch een stuk minder verbruik moeten waarnemen .
want overdag stond de meter gewoon op nul en savonds liep de meter langzaam op als ik weer stroom uit het net trok …
Reputatie 7
Badge +9

want overdag stond de meter gewoon op nul en savonds liep de meter langzaam op als ik weer stroom uit het net trok …

Toon loop niet goed in de pas als je zonnepanelen heb, maar geen Zon op Toon. Dan houd die geen rekening met jou opwek.

Wat de Toon (zonder Zon op Toon) doet is alleen het verbruik meten. Hij doet niks met de tellers van de geleverde stroom.
Dus als je geen verbruik hebt maar wel levert is de teller 0. Maar omdat je 's nachts ook wel stroom gebruikt zie je in het weekoverzicht altijd wel verbruik staan. Immers, er wordt niet gesaldeerd op het display van de Toon. Heb het idee dat daarom Status Verbruik niet goed kan meten wat nou jou verbruik is geweest.

Oké @picardo nou je het zegt!
Maar doordat er dus geen verbruik was en Toon®️ niet weet dat je een PV hebt krijg je in feite toch afwijkend verbruik voor Toon®️.
Ik vermoed dat dat er toch echt mee te maken heeft.
Overdag had je dus als ware een flatline.
Reputatie 6
Badge +7
Overdag had ik inderdaad een soort flatline .
Maar afwijkend of niet de Toon zal het toch gewoon moeten kunnen verwerken .
tijdens de maand deed hij het prima en zei dat ik geloof ik 60 euro minder stroom had verbruikt op de laatste dag van Augustus ….

Maar ben inderdaad bang dat het ermee te maken heeft ja ...
Precies!
Maar ik denk dat Toon®️ daardoor juist je statusoverzicht niet kan genereren, dat zag je bij de flatlines namelijk ook.

Misschien dat Folkert straks al even tijd heeft om jouw Toon®️ even inside te beoordelen.

Ik ben benieuwd.
Reputatie 6
Badge +7
@Folkert Even tijd om even te kijken ?
Reputatie 7
Badge +6
@picardo

Ik heb voor je gekeken en volgens mijn gegevens zijn er in augustus slimme meters bij je geplaatst. Hierdoor kan er helaas geen verbruik getoond worden voor deze maand.
Reputatie 7
Badge +9
@picardo

Nog iets wat meespeelt dus..
Reputatie 6
Badge +7
Dat klopt inderdaad ja..
Ahhhh dat is idd de reden, dat had ik toen enige jaren geleden ook.
Dan ontstaat er een gebroken maand en moet je helaas een maandje overslaan.
In ieder geval is de juiste reden nu bekend.
Reputatie 4
Badge +1
Dan heeft Toon geen vergelijking kunnen maken, op die maand. Is er iets speciaals gebeurd afgelopen maand? Helaas is het wel zo dat dit niet achteraf herstelt kan worden, helaas.

Dit antwoord zocht ik, ook hier zon op toon als uitbreiding plus nieuwe slimmer meters...nu snap ik waarom augustus geskipt is.

Reageer