Geen verbruik zichtbaar op Toon | Eneco Community
beantwoord

Geen verbruik zichtbaar op Toon

• 28 oktober 2018
  • 8 reacties
  • 188 Bekeken

Hallo,
Vorige week kon ik mijn stroom verbruik niet meer zien op Toon. Alle stappen doorlopen maar niets hielp. Nu vandaag kan ik ook mijn gasverbruik niet meer zien op Toon. Weer alle stappen doorlopen. Nog steeds niets te zien. Moet ik nu telefonisch contact opnemen (maandag) of is er nog iets wat ik kan doen wat niet in het filmpje komt.
Vriendelijke groet Jacqueline
icon

Beste antwoord door ChantalS 29 oktober 2018, 14:38

@jvanhamers

Het kan zijn dat, wanneer je op herstellen of koppelen drukt, er een te lange tijd tussen zit voordat er op het zwarte knopje op de meetmodule gedrukt wordt. Als dat zo is dan krijg je inderdaad een foutmelding. Je dient direct na het drukken op koppelen of herstellen heel snel achter elkaar op het kleine zwarte knopje op de meetmodule zelf te drukken. Uiteindelijk wordt er een groene vink zichtbaar.
Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Beste @jvanhamers,

Leuk dat je ons forum gevonden hebt. Fijn dat je je klantnummer aan je profiel hebt toegevoegd. Wat ik zie is dat je meetmodule opnieuw gekoppeld dient te worden aan Toon. Dit kan je doen via onderstaande instructie.

- Ga naar het menu links boven in.
- Vervolgens ga je naar instellingen.
- Aan de linker kant onder overzicht druk je op energie meeting.
- Dan druk je op het + teken om de meetmodule toe te voegen via de instructie.

Laat even weten of het nu gelukt is om het verbruik te zien. Zo niet wil ik je vragen om de extrerne toegang aan te zetten via menu - Toon support - externe toegang AAN.

Groeten Chantal
Helaas werkt dat niet. Ik heb de support aangezet.
Vriendelijk groet,
Jacqueline van Hamersveld
Reputatie 7
Badge +2
@jvanhamers

Bedankt voor het aanzetten van de toegang. Wat voor melding krijg je als je probeert om de meetmodule wil koppelen ? Wil je proberen om de meetmodule te herstellen en vervolgens weer te koppelen ? Dat kan via Geavanceerd.

Groeten Chantal
Ik krijg de meding B00. Toon werkt nog steeds niet
Melding is ook daf waarschijnlijk de afstand te groot is tussen de meetmodule en het scherm. Maar dat klopt niet. Ik heb hem nu in een stopcontact binnen 2 meter
Reputatie 7
Badge +2
@jvanhamers

Het kan zijn dat, wanneer je op herstellen of koppelen drukt, er een te lange tijd tussen zit voordat er op het zwarte knopje op de meetmodule gedrukt wordt. Als dat zo is dan krijg je inderdaad een foutmelding. Je dient direct na het drukken op koppelen of herstellen heel snel achter elkaar op het kleine zwarte knopje op de meetmodule zelf te drukken. Uiteindelijk wordt er een groene vink zichtbaar.
Hoera hij doet het weer. Dank je wel.
Reputatie 7
Badge +2
@jvanhamers

Wat fijn om te lezen dat het weer werkt. Graag gedaan !

Reageer