Geen verbruik weergave meer in euro's z.g. tarieven | Eneco Community

Geen verbruik weergave meer in euro's z.g. tarieven

• 30 maart 2013
  • 91 reacties
  • 3456 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

91 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey Loco1981,

Goed dat je er om vraagt. Bij jou loopt het net iets anders dan verwacht. Zal je net zien, sorry.
Aangezien je 2 aparte termijnbedragen hebt, 1 voor gas en 1 voor elektriciteit wat maandelijks wordt afgeschreven, moet dat eerst omgezet worden naar 1 termijnbedrag. Daarna kunnen de gegevens voor gas pas naar Toon gestuurd worden. Het is een hele omzetting en daarom vind ik het jammer om het je te moeten zeggen maar ik hoop dat je nog heel even geduld hebt. Ik hoop eind van volgende week dat het in orde is.

Groet,
Danielle
Reputatie 1
Hey Loco1981,

Goed dat je er om vraagt. Bij jou loopt het net iets anders dan verwacht. Zal je net zien, sorry.
Aangezien je 2 aparte termijnbedragen hebt, 1 voor gas en 1 voor elektriciteit wat maandelijks wordt afgeschreven, moet dat eerst omgezet worden naar 1 termijnbedrag. Daarna kunnen de gegevens voor gas pas naar Toon gestuurd worden. Het is een hele omzetting en daarom vind ik het jammer om het je te moeten zeggen maar ik hoop dat je nog heel even geduld hebt. Ik hoop eind van volgende week dat het in orde is.

Groet,
Danielle

Hi Danielle,

dat is informatie waar ik iets mee kan. Ik begrijp nu beter dat het langer duurt i.v.m. de omzetting. Dat is na de aankoop van onze woning gebeurd, omdat het gas bij Eneco was ondergebracht en elektra bij een andere leverancier. Wij hebben dat later omgezet naar Eneco, maar daardoor is het in 2-en gesplitst. Ik kan me voorstellen dat het een aardige omzetting is en ik zal mijn geduld nog wat langer moeten bewaren ;)
Bedankt voor de informatie!
Reputatie 7
Badge +6
@Loco1981,

Ik heb goed nieuws, want als ik het goed heb is het tarief voor gas zichtbaar op Toon, klopt dat?
Dat betekent dat we het opeens heel snel hebben weten te regelen 😃
Reputatie 1
@Loco1981,

Ik heb goed nieuws! Als ik het goed heb is het tarief voor gas zichtbaar op Toon, klopt dat?
Dat betekent dat we het opeens heel snel hebben weten te regelen :D

@Danielle,

ik heb net even op Toon gekeken, maar ik zie niet zo snel iets anders dan normaal. Ik heb voor de zekerheid Toon een herstart gegeven. Er staan tarieven bij stroom en gas, maar die hebben er altijd al gestaan. Ik weet niet of deze bedragen iets veranderd zijn, omdat er nu de juiste tarieven aan vast hangen. Wat mij wel opvalt is dat op het blad Status Verbruik nu is gemeld dat vanaf November 2013 deze gegevens beschikbaar zijn. Dat zou betekenen dat vanaf nu opnieuw de 2 maanden in gaan (23-10-2013) en dat dan de eerstvolgende maand, November, het verbruik zichtbaar wordt. 

Tevens zie ik bij Mijn Eneco op Tussenstand Slim dat er nu nog maar 1 aansluiting zichtbaar is en dat ik nu in Tussenstand Slim via de tabbladen heen en weer kan schakelen tussen Stroom en Gas en ik niet meer naar Andere Aansluiting hoef te gaan. Ik zie ook dat de termijnbedragen zijn samengevoegd.
Het tabblad gas is echter nog helemaal leeg, dus het lijkt erop dat op bij Elektra aansluiuting de gegevens van Gas zijn toegevoegd en dat daarmee opnieuw het 'bijhouden' van Gas gaat lopen.

Al met al denk ik dat het inderdaad gelukt is om alles samen te voegen waarbij (helaas) i.v.m. het nieuwe Gas tabblad opnieuw 2 maanden de gegevens verzameld moeten worden om op Toon bij Status Verbruik de gegevens weer te geven.  Klopt dat? 😃
Reputatie 7
Badge +6
@Loco1981,

Het tarief voor gas is toegevoegd, die staat nu correct weergegeven in de huisjes. Het tabblad voor gas had een huisje die vanaf het begin mogelijk leeg was. Nu zie je exact wat het je heeft gekost.
Het status verbruik is inderdaad zichtbaar in november zoals Toon aangeeft.
Reputatie 1
@Danielle,

toch hier maar even een bericht, omdat onderstaande, denk ik, een gevolg is van de aanpassing waarbij mijn 'twee' contracten (elektra en gas) zijn omgezet naar 'een' contract waarbij beiden gecombineerd zijn. 

Ik kreeg vrijdag het tweemaandelijkse overzicht van mijn verbuik. Hierin is wel het elektra verbruik zichtbaar, maar helaas niet het gas gebruik. Ik zie bij het contractnummer nog de toevoeging -4 waar ik voorheen mijn elektra onder had. Ik vermoed dus dat dit te maken heeft met het samenvoegen. Kan hiernaar gekeken worden, zodat ik met de tweemaandelijkse overzichten zowel elektra als gas inzichtelijk krijg? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
@loco1981

Door de samenvoeging van elektra en gas heb je geen overzicht over 2 maanden gehad. Dit komt doordat de meterstanden van het gas met een ander accountnummer worden uitgelezen, de uitlezing is gestart op 20-08-2013. Volgende keer zal het overzicht ook weer het gas bevatten.
Reputatie 1
@Folkert,

bedankt voor de snelle reactie. Nu ik het lees denk ik "oja". Er moet natuurlijk eerst 2 maanden uitgelezen worden voordat het overzicht opgesteld kan worden. Ik ben benieuwd naar het volgende overzicht 🙂
Precies dat krijg ik ook, want op 26 oktober krijg ik 1 jaarnota voor gas EN stroom.
Dus ben ik even m'n overzicht geschatte verbruik t.o.v. m'n werkelijke verbruik kwijt.
Ach als Toon verder z'n werk maar doet.
Reputatie 1
Sterker nog, tot mijn grote verbazing zag ik ineens een duimpje op mijn scherm verschijnen. Volgens Toon zou het pas in November komen, maar het is gewoon al een maandje eerder blijkbaar. Mag ook wel eens gezegd worden dat dingen ook veel sneller dan verwacht worden gedaan! Leuk om nu het vergelijk te kunnen zien met het ingeschat verbruik 🙂 Mij is blij
Sterker nog, tot mijn grote verbazing zag ik ineens een duimpje op mijn scherm verschijnen. Volgens Toon zou het pas in November komen, maar het is gewoon al een maandje eerder blijkbaar. Mag ook wel eens gezegd worden dat dingen ook veel sneller dan verwacht worden gedaan! Leuk om nu het vergelijk te kunnen zien met het ingeschat verbruik 🙂 Mij is blij

Kijk het was tenslotte weer de 1e van de maand, dus dan is het weer zover.
Gelukkig dat je nu aan de beurt bent, want het is een grote toegevoegde waarde in Toon, vind ik.
Reputatie 1
Ik moet nog even precies kijken hoe e.e.a. werkt en gaat, maar het ziet er goed uit en volgens mij kun je goed bijhouden hoe je verbruik is t.o.v. je ingeschatte verbruik.
Toon werkt sinds enige tijd zeer goed ,echter ik vraag me af of hij nu ook rekening houdt met dag en nacht tarief .
Wat ik bedoel is het volgende mijn goedkoop electra tarief gaat bij mij sávonds om negen uur in tot sóchtends 7.00 uuur rekent hij dan ook het lager tarief door en in het weekend van vrijdag avond 21.00 uur tot maandag 0.700 uur .
Ik ben benieuwd wat ik hier voor een reaktie op krijg ????.
Nou dat antwoord is simpel; Toon houdt daar (nog) geen rekening mee.
Enco weet dat er een paar regio's zijn waar dat tarief niet om 23:00 uur maar 21:00 uur ingaat.
Het wordt in volgende versies opgenomen, hebben ze al verklaard.

Dus nog even geduld
dus hij telt gewoon 24 uur per het normale tarief door begrijp ik hieruit nou dan had ik dat goed gezien toch Grtz Irving
Als je bij de grafiek kijkt dan zie je dat de blauwe kleur in het weekend door loop tot maandagmorgen 07:00 uur