Geen verbruik weergave meer in euro's z.g. tarieven | Eneco Community

Geen verbruik weergave meer in euro's z.g. tarieven

• 30 maart 2013
  • 91 reacties
  • 3457 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 28 reacties
Sinds enkele dagen geeft toon bij mij geen gebruikte tarien meer aan in euro's dit vindt ik erg vervelend.
Rreeds enkele malen met de klanten service gebeld en er wordt gezegd dat dit een landelijke storing is die binnen vier weken verholpen wordt.
Nou wil ik vragen of meer mensen dit probleem hebben hij geeft  wel aan dat hij b.v 500 watt gebruikt maar geen tarief van de afgelopen dagen in geld hier staat zowel bij electr als bij gas staat  overal 0,00 st wel geeft hij in blokken aan wat er gebruikt is ten opzichten van de dag ervoor!.
Heb hem gerest de meter verbinding is 5 steren ook hier heb ik reeds alles enkele malen uitgetroken en opnieuw opgestart ook bij de stroom van de thermostaat heb ik er af gehad.
Ik denk dat er software matig iets niet inorde is en de nieuwste updat staat er op heeft de monteur van Eneco zelf gedaan via een lan verbinding, bij het instaleren veertien dagen geleden en toen werkte het ook prima tot deze week maandag toe werkte de tarieven niet meer ik vindt dit erg vervelend.
Eneco help a.u.b. ons snel dank je .

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

91 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik denk dat je moet afwachten maar toon maakt verbinding met eneco waar de gegevens van jou contract staan opgeslagen. toon koppelt je verbruik aan de prijzen en je krijgt de keiharde euros in je scherm. heb even geduld. 🙂
Wat er bij mij niet in wil waarom heeft het wel gewerkt en nu niet meer, is het dan zo moeielijk om dit aan te passen .

Kwestie van het tarief versturen na Toon en klaar met hap of niet soms.

Nee snelheid van oplossen daar moet Eneco nog veel van leren begrijp ik uit meerdere reakties van klanten Sorry .
Reputatie 2
Badge +1
@Irving

Leuk dat je de weg naar het forum hebt gevonden, welkom.
Ik heb je vraag verplaatst naar ‘Storingen en problemen’ zodat deze makkelijker terug te vinden is.

Ik kan me goed voorstellen dat je het vervelend vindt dat je tarieven zijn verdwenen in Toon. Helaas hebben we hier geen verklaring voor. Dankzij je melding hier op het forum kunnen we het wel onderzoeken. Je tarieven opnieuw versturen aan Toon gaat helaas niet zo simpel als jij omschrijft. Uiteraard werken we er hard aan om je tarieven weer toe te voegen en ik hoop dat je nog even geduld hebt.
Zou binnen 14 dagen opgelost zijn, maar ook vandaag werkt het nog steeds niet we schrijven inmiddels woensdag 17 april ik wacht dus al weer drie weken om simpel de tarieven in Toon gezet te krijgen .
Nee dit verdient geen eerste prijs zo'n klanten behandeling ik verwachte echt wel iets anders van Eneco dan deze langzaam aan aktie .
Ik heb iedere week twee maal gebeld ik moet zeggen men is heel aardig aan de telefoon maar oplossen van dit probleem kan men niet bij de Fa Eneco ik verwachte met een profesioneele firma te makken te hebben .
Men schuift het probleem steeds na andere toe maar daar heb ik als klant niets aan ik wil gewoon datgene wat men mij geleverd en gemonteerd heeft dat het na behoren werkt .
ik heb het tot nu toe steeds met lieve woordjes en correct te blijven geprobeert het op te lossen maar dat werkt schijnbaar niet, moet ik dan vervelend gaan doen om het opgelost te krijgen hoop toch van niet he want dat is niet mijn stijl ,maar als het moet kan ik dat wel doen en misschien wel bepaalde relaties  inschakelen om het op te lossen Eneco lost het nu eens snel op en verberg je niet achter allerlei gekke verhaaltjes met vriendelijke dank Irving.
Welke versie draai je nu?
Volgens Eneco de nieuwste versie 2.3.17 ze hebben op afstand alles gecontroleerd zeggen ze verder geen slimme meters wel heb ik 5 sterren ontvangst gas aansluiting zou ook prima inorde zijn Grtz Irving.
Badge
Sinds enkele dagen geeft toon bij mij geen gebruikte tarien meer aan in euro's dit vindt ik erg vervelend.
Rreeds enkele malen met de klanten service gebeld en er wordt gezegd dat dit een landelijke storing is die binnen vier weken verholpen wordt.
 .

Volgens dit forum ben je twee weken geleden gestart met dit topic.... Eneco zegt dat het een landelijk probleem is dat binnen
4 weken verholpen wordt.... dus ze hebben nog even?

Voordat ze de tarieven kunnen sturen, zullen ze eerst moeten ontdekken waar in de programmering het fout loopt! En dat dan weer
in orde maken. Geef ze even de tijd.
Volgens Eneco de nieuwste versie 2.3.17 ze hebben op afstand alles gecontroleerd zeggen ze verder geen slimme meters wel heb ik 5 sterren ontvangst gas aansluiting zou ook prima inorde zijn Grtz Irving.

Volgens Eneco????
Dat kan je toch zelf in je Toon aflezen. 
Ben je niet wat ongedurig.......
Reputatie 6
Badge +1

Volgens dit forum ben je twee weken geleden gestart met dit topic.... Eneco zegt dat het een landelijk probleem is dat binnen
4 weken verholpen wordt.... dus ze hebben nog even?

Voordat ze de tarieven kunnen sturen, zullen ze eerst moeten ontdekken waar in de programmering het fout loopt! En dat dan weer
in orde maken. Geef ze even de tijd.

En hij is niet de enigste met dit probleem. Ik heb er al meerdere gehoord die van de ene op nadere moment zijn bedragen geheel of gedeeltelijk kwijt waren. Het is dus een bekend en structureel probleem en heeft gewoon zijn tijd nodig.
2..3.29 Grtz Irving. en het werkt nog steeds niet jammer want ik baal als een stekker hiervan
Reputatie 6
Badge +1
2..3.29 Grtz Irving. en het werkt nog steeds niet jammer want ik baal als een stekker hiervan

Dat kan ik me levendig voorstellen. Echter weet ik dat het momenteel een veel voorkomend probleem is en dat Eneco er mee bezig is. Echter zul je gedult moeten hebben :(
Nog even volhouden. De rest functioneerd wel?
Gisteren weer eens met Eneco gebeld hoe het zit met de tarieven in Toon.
Volgens de medewerker die ik sprak aan de telefoon zou het zeker nog acht weken gaan duren voor dat het weer werken gaat..dus met andere woorden duurt het zeker nog tot half Juni eer de tarieven zichtbaar worden.
Ik begin langzaam de moed op te geven dat het ooit nog eens gaat werken als ik dat zo hoorde gisteren .
Ik heb afgesproken dat ik iedere week een keer ga bellen hoe de stand van zaken is want ik vindt dit een abnormale zaak dat een klein probleem zolang moet gaan duren
De eerste vijrf weken dat het niet werkt bij zijn inmiddels om, en men heeft mij helemaal aan het begin beloofd dat het 2 tot maximaal vier weken ging duren.
Nou daar is dus al niets terecht van gekomen het werkt bij mij al niet meer vanaf 25 Maart en dat is nu ruim vijf weken dus de beloofte van vier weken is reeds ruim overschreden.
Voor de rest werkt alles prima en ben ik door Toon ook zeer bewust met onze energie aan het omgaan .
Zo heb ik zowat het hele huis voorzien van led lampen dat scheelt ondanks de duure aanschaf veel aan energie en de leeftijd van de lampen is ook een hele positieve zijde tien maal zolang gaan mee als een gewoone lamp ,en slechts nog maar 10% aan energie gebruiken ze.
Dus die meerprijs betaald zich binnen een tot anderhalf jaar terug. en dat is mooi meegenomen toch .
Ben benieuwd hoelang het nu nog duurt eer mijn probleem opgelost wordt ik jullie op de hoogte ...
Reputatie 2
Badge +1
@Irving

Het gaat inderdaad wat langer duren. Zie dit topic voor meer informatie.
Ik vind het leuk om te lezen dat je ondanks de missende tarieven erg bewust bent geworden door Toon.
Ik begrijp er nog steeds niets van ben nu twee maanden verder en Toon geeft nog steeds geen tarieven aan .
Ben gisteren bij mijn schoonbroer geweest heeft sinds veertien dagen Toon (door mij) en de tarieven werken gewoon bij hem !!!!!!!!!!!.
Waarom moet dit zo lang duren het zou binnen twee weken opgelost zijn dus begin april was de eerste deadline
We zitten nu over ver over de eerste helft van Mei en het is nog niet opgelost door Eneco dit noem ik niet normaal heb al diverse malen gebeld en eigenlijk helpt dit ook niets.

Dit heeft mij al heel wat extra kosten aan telefoon gekost want je bent iedere keer een half uur aan het telefoneren met de heren(dames )van Eneco.

Want er is nog steeds geen tarief te lezen ik begin langzamerhand te denken om maar eens een andere weg te gaan bewandelen want bellen en op een aardige manier je ongenoegen uitspreken helpt niet.
Ik heb inmiddels drie vrienden en familie leden die Toon hebben en het werkt overal waarom nog steeds niet bij mij, hier heeft binnen Eneco niemand een echt antwoord op.
Dit is geen kwestie meer van geduld hebben het is gewoon niet normaal dat zoiets zo lang moet duren, want ook de history werkt niet binnen Toon en dat zou ook na twee maanden werken.
Waarom stuurt Eneco niet eens een deskundige langs die de zaak kan oplossen !!!!!!
Nou wacht ik nog een week en als het dan nog niet werkt ga ik denk ik eens hogerop mijn verhaal doen,dit is echt geen goede zaak van Eneco.

]Met vriendelijke groeten van ook een Eneco client die het wachten nu echt zat is .............................
Hoi irving,

Ik neem aan dat je het vorige bericht van Joep hebt gelezen en het topic waar het naar verwijst?
Is dat niet duidelijk genoeg?
Zo neen,dan kan je na de Pinksterdag altijd een pbtje sturen naar Joep.
Dat dure 0900 nr bellen is nergens voor nodig.
Reputatie 7
Badge +6
@irving

We verwachten dat in juni de tarieven zichtbaar zullen zijn in je Toon. Zodra we exact weten wanneer deze fix wordt uitgerold zullen we dit laten weten. Ik heb je tevens een pb gestuurd.
Ik begrijp er nog steeds niets van ben nu twee maanden verder en Toon geeft nog steeds geen tarieven aan .
Ben gisteren bij mijn schoonbroer geweest heeft sinds veertien dagen Toon (door mij) en de tarieven werken gewoon bij hem !!!!!!!!!!!.
Waarom moet dit zo lang duren het zou binnen twee weken opgelost zijn dus begin april was de eerste deadline
We zitten nu over ver over de eerste helft van Mei en het is nog niet opgelost door Eneco dit noem ik niet normaal heb al diverse malen gebeld en eigenlijk helpt dit ook niets.

Dit heeft mij al heel wat extra kosten aan telefoon gekost want je bent iedere keer een half uur aan het telefoneren met de heren(dames )van Eneco.

Want er is nog steeds geen tarief te lezen ik begin langzamerhand te denken om maar eens een andere weg te gaan bewandelen want bellen en op een aardige manier je ongenoegen uitspreken helpt niet.
Ik heb inmiddels drie vrienden en familie leden die Toon hebben en het werkt overal waarom nog steeds niet bij mij, hier heeft binnen Eneco niemand een echt antwoord op.
Dit is geen kwestie meer van geduld hebben het is gewoon niet normaal dat zoiets zo lang moet duren, want ook de history werkt niet binnen Toon en dat zou ook na twee maanden werken.
Waarom stuurt Eneco niet eens een deskundige langs die de zaak kan oplossen !!!!!!
Nou wacht ik nog een week en als het dan nog niet werkt ga ik denk ik eens hogerop mijn verhaal doen,dit is echt geen goede zaak van Eneco.

Met vriendelijke groeten van ook een Eneco client die het wachten nu echt zat is .............................

Hoi Irving,

Je hebt dus nu bericht van een moderator gekregen. 
In je eerdere bericht heb je je nogal boos gemaakt. 
Ben je nu voldoende geïnformeerd?
Morgen is het 1 juni ben benieuwd of de tarieven dan werken zoals beloofd in juni en dat is dus morgen werken de tarieven weer ???????????.
Reputatie 2
Badge +1
@irving

We hebben geen datum gecommuniceerd maar we hebben aangegeven dat we verwachten dat het in juni is opgelost.
Als er een exacte datum bekend is laten we dat onder andere op het forum weten.
Het is vandaag 1 Juni 2013 enne geen tarieven op Toon ben benieuwd

Hoi irving,

Joep schrijft in het bericht voor jou dat het in juni plaats vindt.
En de exacte datum wordt via het forum gecommuniceerd......................
Reputatie 4
Badge
@ irving, je heb toch ook een pb gehad van Folkert. Het andere bericht kun je hier vinden.
Badge

Als Eneco zegt dat ze denken dat ze het in juni gefixed hebben, dan betekent dat volgens mij dat ze tot en met 30 juni de tijd hebben om aan deze termijn te voldoen.
Ik hoop voor je dat het deze maand echt lukt, want het is jammer dat je zo gefrustreerd raakt door het gebrek aan deze informatie op jouw Toon.
Reputatie 3
Badge
@ irving, je heb toch ook een pb gehad van Folkert. Het andere bericht kun je hier vinden.
Volgens mij zegt brandje precies het zelfde toontje lager
Reputatie 4
Badge
Als je goed leest niet precies hetzelfde. Kom je berichten tekort?