Geen verbruik Toon | Eneco Community
beantwoord

Geen verbruik Toon

Beste Eneco,

Afgelopen zaterdag heb ik een Toon abonnement bij jullie afgesloten, echter ontvang ik geen verbruik van zowel stroom en gas op mijn Toon.
De Toon blijft aangeven ''geen sensoren'', echter zit de P1 kabel wel juist aangesloten op mijn slimme meter.
Ik heb alles geprobeerd (herstart etc), maar niets helpt..
Kunnen jullie mij verder helpen?

Mijn adres:
xxxxxxxxxxxxx
xxxx in xxxx

Mvg,
Raoul de Freitas Machado
icon

Beste antwoord door TinaC 22 januari 2019, 09:04

@Raoul de Freitas

Ben bang dat de P1 kabel niet goed is want die wordt niet herkent door Toon. Ik ga een nieuwe kabel voor je bestellen. Na ontvangst adviseer ik je eerst de meetmodule uit het stopcontact uit het stopcontact te halen. Na vervanging van de kabel, de meetmodule met de kabel erin terugstoppen in het stopcontact. Controleer hierna bij Energiebronnen of zowel stroom als gas verbonden is via de P1 verbinding.

De kabel is geheel kosteloos en ontvang je binnen 10 werkdagen. Geef een seintje als je deze hebt ontvangen dan controleren wij hier of alles goed verbonden is.

Groet,
Tina

Bekijk origineel

21 Reacties

A

Als je in Toon®️ kijkt bij menu/instellingen/energiemeters en dan bij meetmodule, daar zie je een potloodje en verder op ook.
Klik daar eens op tot je een menu tegenkomt waar je de keuze voor digitaal (P1) kan maken.
Ik vermoed dat je module nu nog op analoog staat.
Beste Brandje,

Nee deze staat goed, ik vermoed dat de P1 kabel stuk is...

Bedankt voor de foto!
Die maakt alles duidelijk. Je hebt een meetmodule die alleen geschikt is voor analoge aansluiting. Dat zie ik aan de sw versie 35/37.
Die versie kan helaas niet ge-updatet worden.
Als je een abo hebt dan zal een moderator je een nieuwe toezenden.
Reputatie 6
Badge +1
Beste @Raoul de Freitas

Welkom op het forum! Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel ? Dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

Groeten Chantal
Beste @ChantalS ,

Ik heb helaas geen klantnummer, tenminste die staat niet vermeld in het contract voor mijn Toon abonnement (ik heb geen gas en stroom bij jullie)
Er staat wel een kenmerk van jullie

Kenmerk: KOA/4545/CON1589/BEVESTIG/0718/1007
het mail adres van dit contract is: ***************

Ik kan ook mijn IBN geven, maar dat doe ik liever niet zo op een forum.

Groetjes,
Raoul
Reputatie 6
Badge +1
@Raoul de Freitas

Kan je mij een privébericht sturen met je IBAN ?
Reputatie 6
Badge +1
@Raoul de Freitas

Er is een bestelling geplaatst voor een nieuwe meteradapter. Deze ontvang je binnen maximaal tien werkdagen.

Groeten Chantal
@Brandje de nieuwe adapter is geïnstalleerd, maar helaas nog geen verbruik...
heb je misschien een idee?

groetjes,
raoul

Hoi Raoul,

Heb je een eigen platte kabel gebruikt voor verbinding meetmodule naar je P1 poort?
Beste @Brandje
ik heb de oude kabel gebruikt die in de vorige adapter zat, een dunne platte grijze kabel, kan helaas geen foto maken
Er zijn ooit verkeerde kabels in omloop geweest.
Ik zou voor de zekerheid toch bij Eneco een nieuwe bestellen.
Reputatie 5
Badge
@Raoul de Freitas

Wil je je klantnummer toevoegen aan je profiel en daarna de externe toegang op Toon aanzetten via het menu > Toon Support > Externe toegang > Aan? Ik kijk dan graag met je mee.

Groet,
Mitchel
@Raoul de Freitas

Wil je je klantnummer toevoegen aan je profiel en daarna de externe toegang op Toon aanzetten via het menu > Toon Support > Externe toegang > Aan? Ik kijk dan graag met je mee.

Groet,
Mitchel

Hoi Michel,

Lees svp even terug. Deze ts heeft geen klantnummer😉
De toegang aanzetten zal ongetwijfeld wel lukken😉
Reputatie 5
Badge
@Brandje

Oeps over het hoofd gelezen. Scherp gezien. ;)

@Raoul de Freitas

Wil je je IBAN nummer doorgeven via een privebericht? Ik zoek hiermee je gegevens op en dan kijken we samen verder.

Groet,
Mitchel
@Mitchel Hi Mitchel, Toon support staan aan hoor, Groetjes Raoul
Reputatie 6
Badge +1
@Raoul de Freitas

Bedankt voor het openzetten van de externe toegang. Ik zie dat Toon de meters niet heeft herkent. Wat ik wil weten is of je na het koppelen van de nieuwe meteradapter eerst de P1 kabel in de meteradapter hebt gedaan en dan in het stopcontact. Zo zal Toon sneller je nieuwe meters herkennen.

Groeten Chantal
Goedemorgen @ChantalS ik heb beide meerdere malen geprobeerd, maar hij blijft aangeven geen sensoren... is er iets anders wat ik kan proberen? Gr Raoul
Reputatie 5
Badge +1
@Raoul de Freitas

Ben bang dat de P1 kabel niet goed is want die wordt niet herkent door Toon. Ik ga een nieuwe kabel voor je bestellen. Na ontvangst adviseer ik je eerst de meetmodule uit het stopcontact uit het stopcontact te halen. Na vervanging van de kabel, de meetmodule met de kabel erin terugstoppen in het stopcontact. Controleer hierna bij Energiebronnen of zowel stroom als gas verbonden is via de P1 verbinding.

De kabel is geheel kosteloos en ontvang je binnen 10 werkdagen. Geef een seintje als je deze hebt ontvangen dan controleren wij hier of alles goed verbonden is.

Groet,
Tina
Harstikke bedankt @TinaC
@TinaC hij doet het hoor! Weet je toevallig ook wat het verbruik zou moeten zijn van een 2persoonshuidhouden (appartement) als er niemand thuis is en alles uit staat behalve de koelkast en vriezer?
Reputatie 5
Badge +1
@Raoul de Freitas

Wat goed en weer een zorg minder. Als je alleen je koelkast en vriezer aan hebt staan dan moet je rekening houden met een jaarverbruik van ongeveer 300 kWh. Dit is geheel afhankelijk van het type koelkast/vriezer. Ik adviseer je het energielabel of gebruiksaanwijzing te raadplegen. Voor een 2 persoonshuiden (appartement) moet je rekening houden met een gemiddeld jaarverbruik van 3000 kWh en 870 m³. Dit verbruik is geheel persoonlijk en afhankelijk van de isolatie en de staat van de apparatuur en kan dus afwijken met wat ik nu net doorgeef.

Heb ik je vraag zo beantwoord?

Tina

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen