Geen verbruik te zien op toon | Eneco Community
beantwoord

Geen verbruik te zien op toon

• 31 oktober 2018
  • 27 reacties
  • 380 Bekeken

Hoi,
Geen info over dagelijks verbruik te zien op de toon....
Alles tips uitgeprobeerd.....gas en stroom blijven op nul staan sinds half september....
icon

Beste antwoord door Mitchel 1 november 2018, 17:35

@Peetje uit Den Haag

Bedankt voor alle aanvullende informatie.

Ik ga een nieuwe meteradapter en P1 kabel toesturen. Dit ontvang je binnen maximaal 10 werkdagen per post. Dit zal het probleem verhelpen en dan heb je weer inzicht in het verbruik.

Groet,
Mitchel
Bekijk origineel

27 Reacties

Aanvullend....de melding... sensoren worden ingeregeld
Ook geen verbruik van gas op Toon, wel is stroom verbruik te zien. Heb tips en video instructie opgevolgd maar niets helpt.
Reputatie 7
Badge +2
@Peetje uit Den haag @Ellen

Beiden welkom op het Toon forum en bedankt voor het melden van jullie probleem. Ik kan begrijpen dat jullie vooral rond deze tijd (winter is coming) het verbruik goed in de gaten willen houden. Goed dat jullie ook al het een en ander zelf geprobeerd hebben om het probleem te verhelpen. Willen jullie beiden de externe toegang tot Toon aanzetten via Menu > Toon Support, zodat ik wat licht op de situatie kan werpen?

Groet, Urgel
Hoi Urgel,
Externe toegang staat aan.
Ik heb de klantenservice gebeld. Heb nieuwe software moeten downloaden en nu werkt het weer.

Ps. De software (14.3.xx) die ik gisteren via Toon heb gedownload werkte niet. Misschien is het handig dit te vermelden op jullie site
Hoi Ellen,
Ik ben benieuwd waar je die vandaan haalt....
Bij mij geen melding van een update....
Reputatie 7
Badge +2
@Peetje uit Den haag

Wil je ook nog je klantnummer toevoegen aan je profiel, zodat ik bij je gegevens kan?

@Ellen

De software 4.13 is al van enige tijd terug. In verband met bugfixes in de nieuwe releases is het belangrijk Toon up-to-date te houden door deze regelmatig bij te werken.

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +2
@Peetje uit Den haag

Ik heb de situatie even bekeken en het ziet ernaar uit dat er momenteel een storing plaatsvindt in de meters, waardoor er op Toon, maar ook in je Mijn Eneco omgeving geen verbruik doorkomt. Mijn advies is hierover te bellen met je netbeheerder.

Groet, Urgel
Oké,
Dan ga ik die kant op...
Bedankt voor de moeite...
Reputatie 7
Badge +2
Graag gedaan 🙂
Hoi Urgel,
Hier ben ik weer...
Onderstaand bericht van Stedin...

Dank jou wel Peter voor de extra contactgegevens. Ik heb de meters nagekeken en deze staan beiden in beheer, dit betekend dat de meters juist communiceren. Er zit beslist géén storing in. Ik ben bang dat het aan de TOON zelf ligt. Mocht Eneco iets anders denken dan mogen zij bellen met de technische ingang van Stedin voor leveranciers, de leveranciersdesk. Ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost. Weet jij zo afdoende of kan ik meer doen?
Reputatie 7
Badge +2
@Peetje uit Den haag

Goed dat je weer bij ons terugkomt, nadat je contact hebt gehad met Stedin. "Gek" genoeg zie ik na je contact wel weer recentelijke data binnenkomen in je Mijn Eneco omgeving. Teruggaand naar de tips die je hebt uitgevoerd, zoals aangegeven in je eerste post, welke zijn deze?
Hey Urgel,
Alles gedaan volgens het instructie filmpje....
Toon gereset
Adapter ontkoppeld P1 stekker verwijderd...
Ander stopcontact
Adapter weer gekoppeld
Adapter gereset
Cv ketel ontkoppeld...
De melding... sensoren worden ingeregeld blijft ook staan...
Reputatie 7
Badge +2
@Peetje uit Den haag

Dat zijn aardig wat handelingen! Ik wil je alsnog vragen de Meetmodule nogmaals uit Toon te verwijderen en opnieuw te installeren. Graag ook, na het koppelen van de Meetmodule, de verbindingen nogmaals selecteren. Ik hoor graag als dit gelukt is en wat het resultaat dan is.
Gedaan.....
Sensoren worden ingeregeld....
Verder alles hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +2
@Peetje uit Den haag

Wil je een foto(s) delen van de verbindingen, zoals ze op Toon staan geselecteerd?
Helaas kan ik geen foto uploaden.

Werkt niet...
Reputatie 7
Badge +2
@Peetje uit Den haag

Welk obstakel kom je tegen, waardoor dit niet lukt? De reden waarom ik het vraag heeft te maken met de update die je eind september hebt uitgevoerd (de periode waarin het verbruik stopt met doorkomen). In de huidige software die je op Toon draait dien je namelijk de verbindingen (energiebronnen en meters) op Toon opnieuw in te stellen.
Als ik in dit forum upload foto doe. ..dan gebeurt er namelijk niets...
Ik weet niet hoe ik je de foto kan doen toekomen...
Hij draait op software 4.19.10
Ketelmodule 37
Waar zou ik energiebronnen en meters dan moeten instellen...
Reputatie 7
Badge +2
@Peetje uit Den haag.

Als je op Toon drukt op Menu > Instellingen > Energiemeting (linkerrijtje) > Potloodje naast Meetmodules > Potloodje naast Meter module 1 > Potloodje naast energiebronnen (linksonder), dan kun je daar de energiebronnen gas en elektriciteit selecteren. vervolgens kun je door op het peiltje naar rechts de p1 verbinding 2 maal selecteren. Vergeet de selecties uiteindelijk niet op te slaan 😉.
Alles stond/staat al geregistreerd...is gebeurt met de adapter aanmelden.....
Hier staat softwareversie 0.25/0.13
Status...sensoren worden ingeregeld.
Reputatie 5
Badge +1
@Peetje uit Den Haag

Bedankt voor alle aanvullende informatie.

Ik ga een nieuwe meteradapter en P1 kabel toesturen. Dit ontvang je binnen maximaal 10 werkdagen per post. Dit zal het probleem verhelpen en dan heb je weer inzicht in het verbruik.

Groet,
Mitchel
Oke....
Laten we het hopen Mitchel.
Dank voor de moeite...
Fijne avond verder.
Groet,
Peter.
Urgel, vroeger kreeg je een melding om je Toon te updaten. Blijkbaar gebeurde dat niet meer. Is een bekend probleem. En de versie 14.3.xx was gisteren gedownload. Dus ik kreeg gisteren al niet de meest actuele versie

Reageer