geen verbruik na plaatsing slimme meters etc. | Eneco Community
vraag

geen verbruik na plaatsing slimme meters etc.

• 12 november 2018
  • 3 reacties
  • 136 Bekeken

Goeie morgen,

In september zijn er slimme meters geplaatst. Stoom werd netjes aangegeven en toen netjes 2 weken gewacht op gasverbruik. Toen constateerde ik dat Toon wel wattage aangaf maar het dagelijks gebruik niet toonde en ook nog steeds geen Gas. Toon klantenservice gesproken en allerlei handelingen gedaan. Nieuwe meteradapter en P1 kabel ontvangen. Bij installatie nieuwe firmware van de adapter geïnstalleerd. Maar helaas en geen stroom en geen gas verbruik zichtbaar. Melding "sensoren worden ingeregeld" blijft staan, ondanks na alle handelingen instellingen etc gedaan te hebben.
Nu net toevallig een brief van Stedin ontvangen dat zij geen gegevens ontvangen van de meters en er dus een monteur moet langskomen.

Kan dit het probleem zijn?
Iemand hier ook ervaring mee gehad, en na bezoek van een Stedin monteur Toon en de Slimme meters wel communiceerden?

mvg
Ricardo

3 Reacties

Reputatie 5
Badge
Goedemorgen @ricardo.kramer

Welkom op het Toon forum! Goed dat je je vraag stelt en eigenlijk ook zelf beantwoordt :)
Als Stedin zelf geen gegevens kan uitlezen op de meters, dan zal Toon ook niets ontvangen. Goed te horen dat Stedin daar zelf al actie op onderneemt en een monteur langs gaat sturen. Heb je hier al een afspraak voor staan? Zo ja, laat je ons na dit bezoek even weten of alles weer werkt of dat we je nog verder kunnen helpen?

Groet,
Glenn
Hoi Glenn,

Bedankt voor je snelle reactie.

Helaas pas 30 november de afspraak. Dus ik hoop het wachten waard.

Begreep van je collega van de klantenservice dat het misschien ook kan liggen aan de nieuwe meters die helemaal niet kunnen communiceren met Toon.
Elektra: Iskra SMR 5.0 AM550-ED1
Gas: Landis+Gyr SMR 5.0 G4 G6

We gaan het maar afwachten.

Groetjes
Ricardo
Reputatie 7
Badge +9
Het is bullshit dat meteradapter niet kan communiceren met DSMR5 of ESMR 5. Ik heb een ESMR 5 slimme meter, het werkt hier op beide Toons uitstekend. Weet niet wie binnen Eneco dit spookverhaal de wereld in geholpen heeft, maar die mag ook op vervolgcursus.

Reageer