Geen verbruik na installatie slimme meters, juiste meetmodule | Eneco Community
beantwoord

Geen verbruik na installatie slimme meters, juiste meetmodule

• 5 september 2019
  • 7 reacties
  • 171 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Eergisteren zijn de slimme meters bij ons geïnstalleerd. Ik kwam via het forum er achter dat de sensoren niet meer nodig zijn die op mijn oude meters geplakt zaten. Ik heb toen de P1 gekoppeld aan de meetadapter en mijn nieuwe meter. Alleen kwam er achter dat dit niet werkte. Want hij geeft geen stroom of gas verbruik weer. Ik denk dat mijn meetadapter niet meer up to date is. Heb van alles geprobeerd herstarten van mijn Toon. Meetadapter resetten, plus meetadapter er 30seconde er uit gehad en weer aangesloten. Ketelmodule stekker er uit gehad enz. Ik heb er verder geen bestand van dus weer niet wat ik verder zou moeten doen.
Dus ik denk dat ik een nieuw meetadapter moet hebben.
Dank je wel alvast.
Groeten Niels de Beer
icon

Beste antwoord door Emel 5 september 2019, 10:00

@Nielsdeb

Bedankt voor het aanzetten van de externe toegang. Ik heb op afstand meegekeken. Doordat de energiebronnen niet zijn ingesteld komt het verbruik niet door. Wil je via Menu > Instellingen > Energiemeting > Meetmodules > Meter Module 1 > Energiebronnen instellen? Gas en elektriciteit moeten hier beiden geselecteerd staan en verbonden zijn met de p1- aansluiting.

Groet, Emel
Bekijk origineel

7 Reacties

Mooi dat het nu is opgelost.
Gasverbruik komt altijd wat later binnen en pas na 24:00 uur vanavond zullen de juiste verbruiksdata zichtbaar zijn.

En idd de sensoren kan je uit de meetmodule halen, die zijn overbodig geworden.
Hoi Emel,
Ze stonden al aangemeld zag ik.
Maar ik kwam er achter dat hij niet op p1 stond ingesteld zojuist.
Dus nog op analoog zoals Je hieronder ziet.
Ik heb zowel de stroommeter als de gasmeter hier op geselecteerd .
En nu doet hij het.
ik zie nu het stroomverbruik. Alleen het gasverbruik nog niet maar dat kan altijd even duren toch?
Kan ik nu ook de sensoren weg halen van de meetadapter want die zitten er ook nog in.
Vriendelijk bedankt voor de hulp en ondersteuning.
MVG,

Reputatie 5
Badge
@Nielsdeb

Bedankt voor het aanzetten van de externe toegang. Ik heb op afstand meegekeken. Doordat de energiebronnen niet zijn ingesteld komt het verbruik niet door. Wil je via Menu > Instellingen > Energiemeting > Meetmodules > Meter Module 1 > Energiebronnen instellen? Gas en elektriciteit moeten hier beiden geselecteerd staan en verbonden zijn met de p1- aansluiting.

Groet, Emel
Hoi Emel.
Ik heb zo juist de externe toegang aangezet.
Ik hoop dat je kan zien waar het aan ligt.
Groeten
Reputatie 5
Badge
@Nielsdeb

Welkom op het forum. Ik heb een nieuw topic voor je aangemaakt om het overzichtelijk te houden. Wat ik begrijp is dat sinds de plaatsing van de slimme meters het verbruik niet doorkomt. De reden dat het verbruik niet doorkomt ligt niet aan de meetmodule. Wil je de externe toegang op Toon aanzetten via Menu< Toon support? Ik kijk graag het graag voor je na.

Groet, Emel
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb gekeken en de software versie is 0.25/0.13.
Er staat ook dat de sensoren worden ingeregeld maar dat staat er al 1,5dag.
Ik heb gister ook heel even de sensoren verwijderd maar dan blijft er steeds een pop up op Mn Toon naar voren komen dat ik geen stroom verbruikt
Ik heb er verder echt geen verstand van.
Dus ik weet nou niet hoe of wat.
Mvg
Hoi Niels,

Je zou het simpel, zoals een berichtje hiervoor werd genoemd, kunnen controleren op je Toon®️.
Als de software versie van de meetmodule 35/37 is dan heb je idd een nieuwe nodig. Updaten voor slimme meters kan dan niet.

Kijk bij:
menu/instellingen/Energiemeting/meetmodules
druk op het poltloodje, druk daarna bij Meetmodule 1 nog een keer op het potloodje en je ziet de software versie.

Reageer