Geen verbinding Toon met Toon app | Eneco Community
Sticky beantwoord

Geen verbinding Toon met Toon app

• 16 augustus 2019
  • 307 reacties
  • 16510 Bekeken

Sinds een paar weken zie ik op onze telefoons ( iphone) dat wij een klapperende verbinding hebben met de Toon via de Toon app.

Op de telefoons geeft hij aan ! er is geen verbinding, Dit doet de app dan via 4g danwel wifi.

Heb op de telefoons de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd dit heeft geen oplossing.

Wij hebben de laatste software op onze toon 5.9.6 en de firmware van de ketelmodule is 37
Heb een vermoeden dat dit is gekomen na de laatste update van de toon app een week of wat terug.

Wat heb ik verder gedaan:

• De router heb ik stroomloos gehad en opnieuw opgestart, geen oplossing.
  • Toon zelf een restart gegeven na 3 minuten was hij opnieuw opgestart, ook geen oplossing.
  • CV module en CV zelf , in die volgorde, losgekoppeld van het elektriciteitsnet en na 30 sec weer aangekoppeld. Geen oplossing,
Heb toen de servicedesk gebeld , keurig te woord gestaan maar die kunnen na een 1/2 uur zaken besproken en bekeken te hebben ook geen oplossing bieden, behalve na een terugkoppeling met zijn collega's dat dit probleem vaker is gemeld nu en dat dit wordt doorgezet naar ??

Mijn vraag is kan ik nog meer doen om het probleem op te lossen of moet ik en wellicht meerdere probleemhouders wachten op de oplossing ( tijd onbekend). Of is het mogelijk dat ik teruggezet wordt naar de vorige software van Toon.

Toon is nu niet op afstand te gebruiken.
icon

Beste antwoord door Folkert 5 september 2019, 19:52

Beste forumleden,

Onze IT afdeling binnen Eneco is met hoge prio bezig, om dit probleem te verhelpen. We weten waar het mis gaat, maar het issue zit helaas wat dieper dan we dachten, zodra we concrete informatie hebben delen we dit uiteraard met jullie. Het kan helpen om een paar keer in en uit te loggen, wanneer je app geen verbinding heeft met de Toon.

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

307 Reacties

Reputatie 1
@Allen,

Ik merk dat de gemoederen wat oplopen. Waar iedereen een mening mag hebben, uiteraard, helpen een aantal meningen niet mee om de positiviteit te behouden. Zoals jullie weten wordt er met man en macht gewerkt aan het implementeren van de oplossing. Dit probleem heeft van ons de hoogste prioriteit gekregen! Zelf kunnen we niet exact aangeven wanneer de oplossing er zal zijn, maar ga ervan uit dat dit spoedig is.

In de hoop dat jullie kunnen begrijpen dat een storing ook Eneco kan treffen, hangen de kosten van €4,50 niet volledig aan de app. Zoals eerder aangegeven, door o.a. @WesB, valt hier ook de service onder. Onder deze service valt o.a. het verhelpen van problemen zoals deze door onze softwareontwikkelaars en meer.

Het lijkt veel gevraagd maar bij deze doen we alsnog een beroep op jullie geduld.

Groet. Urgel

Kritiek op een werkwijze is niet gemoederen hoog oplopen. Heb nog nergens een vloek horen vallen'.
Dus een beetje minder overdrijven mag ook wel.

Maar ik denk dat de meeste mensen heus wel weten dat er aangewerkt wordt. Maar dat ik naar een forum moet gaan om er achter te komen dat er een zeer grote storing is in een server vind ik wel belachelijk.

Er Had echt wel een bericht uit kunnen gaan van eneco naar betalende gebruikers. Je hebt namelijk van die mensen een email adres anders kunnen ze geen werkend account hebben. .

Communicatie dat is het belangrijkste in een storing. Mensen hebben best begrip voor een storing. Ook als die langlopend is. Maar geef de mensen een update.
Reputatie 2
Badge +3
Beste Eneco,

Het is weer ouderwets, weer 2 weken storing en geen enkele status wat er aan de hand zou kunnen zijn jullie en jullie app ontwikkelaars blijven een stelletje amateurs.

Sorry maar kan er niks positievers van maken, zoals altijd veel beloven maar weinig actie.
En kun je nagaan het stook seizoen moet nog gaan beginnen...........
Reputatie 1
Nou nou, mensen doe eens rustig i.p.v. dat negatieve geneuzel.

Als je Eneco de rug wilt keren: dan zeg je je abbo op en dan neem je afscheid.

Iedereen heeft op zijn/haar werk wel eens te maken met een storing die achteraf gezien veel complexer is dan verwacht. Ze hebben al aangegeven dat het de hoogste prio heeft. Wat wil je nog meer? Als ze dat aangeven ga ik er ook ter goeder trouw vanuit dat dat klopt. Het is maar een app. Toon aan de muur functioneert gewoon. Soms is het gewoon niet anders. Eneco doet dit echt niet voor de lol om klantjes te pesten.

compensatie bla bla. We zitten niet in Amerika waar men voor iedere scheet gecompenseerd wil worden. Daarbij komt dat het totaal nutteloos is als Eneco hier op het forum uitleg komt geven wat er "precies" speelt. 99% van de mensen zullen dit niet eens begrijpen. Die €4,50 is ook voor de IT’ers die dit oplossen.

"wanneer is het probleem naar verwachting opgelost" wat heb je daar aan? Als ze nou zeggen volgende week dinsdag, en het wordt toch woensdag dan is iedereen weer in rep en roer. Laat ze nou lekker het probleem oplossen en ga zelf iets gezelligs doen!

komt allemaal wel weer goed 😎

Wat een onzinnige reactie...
Je mag professionele dienstverlening verwachten.
Het is geen product van hobbyisten maar een betaalde dienst van een bedrijf en als de klanten 3 tot 4 weken geen gebruik kunnen maken van het product dan is het heel normaal dat je de periode waarin je geen gebruik kunt maken van de dienst, waarvoor je tenslotte betaalt gecompenseerd gaat worden door de leverancier. Dit is wettelijk geregeld.
Zou een lekker zooitje worden als dit als normaal zou worden betiteld...
Reputatie 2
Badge

Iedereen heeft op zijn/haar werk wel eens te maken met een storing die achteraf gezien veel complexer is dan verwacht. Ze hebben al aangegeven dat het de hoogste prio heeft. Wat wil je nog meer? Als ze dat aangeven ga ik er ook ter goeder trouw vanuit dat dat klopt. Het is maar een app. Toon aan de muur functioneert gewoon. Soms is het gewoon niet anders. Eneco doet dit echt niet voor de lol om klantjes te pesten.

compensatie bla bla. We zitten niet in Amerika waar men voor iedere scheet gecompenseerd wil worden. Daarbij komt dat het totaal nutteloos is als Eneco hier op het forum uitleg komt geven wat er "precies" speelt. 99% van de mensen zullen dit niet eens begrijpen. Die €4,50 is ook voor de IT’ers die dit oplossen.

"wanneer is het probleem naar verwachting opgelost" wat heb je daar aan? Als ze nou zeggen volgende week dinsdag, en het wordt toch woensdag dan is iedereen weer in rep en roer. Laat ze nou lekker het probleem oplossen en ga zelf iets gezelligs doen!

Wat een onzinnige reactie...
Je mag professionele dienstverlening verwachten.
Het is geen product van hobbyisten maar een betaalde dienst van een bedrijf en als de klanten 3 tot 4 weken geen gebruik kunnen maken van het product dan is het heel normaal dat je de periode waarin je geen gebruik kunt maken van de dienst, waarvoor je tenslotte betaalt gecompenseerd gaat worden door de leverancier. Dit is wettelijk geregeld.
Zou een lekker zooitje worden als dit als normaal zou worden betiteld...

En hier ben ik het mee eens. Ja het komt wel goed. Denk nu eens als het gebeurt met je betaalde dienst zoals internet bankieren. Even een maandje er uit. Zeg je dan ook nog “ het komt wel goed” Eneco wil een volwassen bedrijf zijn. Doe dan ook volwassen. Er is iets gaande en niemand kan zijn vinger er op leggen. Draai die zooi eindelijk eens terug naar het moment dat het goed ging. En ga dan met alle testers de boel nog eens echt goed testen. Maar het lijkt er op “ en dit is voor de kenners” dat we niet een Beta maar een Alfa versie van Toon zijn beland. Er is nog niet 1 moderator geweest die concreet iets toezegt of uitlegt. Ja een probleem. Maar dat weet iedereen ondertussen wel. Nogmaals. Eneco doe hier iets aan
Reputatie 1

@D.J. Mellendijk

Hi Jan,

Je kan een paar keer proberen in en uit te loggen, dat wil vaak helpen. Helaas duurt het langer dan we zouden wensen, maar we zitten er boven op.

Groet,

Folkert
👍🏼👍🏻
Beste,

Ik begrijp dat techniek het kan laten afweten.
Ik wacht al weken op het beloifde terugbel moment, jammer,,,, maar contractuele, betalende klanten behandel je anno 21ste eeuw niet zo, schandalig.

Een kleine moeite om voorgaande versie van Toon terug te zetten zodat de klanten weer licht en warmte op afstandkunnen bedienen (nog niet gesproken over andere producten zoals camera's, grondpompen, gordijnen etc etc die bediend worden door de slimme stekker die Eneco aanbeveeld).

Daarom heb ik net contact gehad en een mail verzonden naar:
Nieuwsdienst@Telegraaf.nl

Het is een zware beslissing, maar wie niet wil luisteren moet maar voelen.

Groet,
Ton peters

Ik denk niet dat de Telegraaf het kan maken!! 😂
Reputatie 2
@Allen

Natuurlijk willen jullie allemaal goed gebruik kunnen maken van de app. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een oplossing, zoals Folkert heeft laten weten. Wij willen zelf ook dat het zo snel mogelijk opgelost is en zorgen dat jullie weer een tevreden gebruiker kunnen worden.

Zoals beloofd houden we jullie op de hoogte.

Groeten Chantal

Kom eens met meer duidelijkheid. Al 3 weken wordt beloofd klanten te informeren; veel meer dan dat er een storing is, wordt niet gemeld.
De berichtgeving verloopt via dit, voor veel klanten onbekende deel van een forum. Waarom geen open kaart spelen en storingen duidelijk op de site vermelden.
Veel klanten hebben tegen betaling Toon aangeschaft vanwege de vele mogelijkheden van de app. Deze app functioneert nu al bijna een maand niet, dan is restitutie toch niet meer dan fatsoenlijk.
Stop nu eens met het geven van deze zinloze info en kom met concrete en vooral fatsoenlijke oplossingen.
Reputatie 3
Badge +3

Reputatie 5
Badge
@ All

De storing met betrekking tot de Toon app zit dieper in onze server dan dat we hadden gehoopt. Er is de hoogste prioriteit aan gehangen om het zo snel mogelijk op te lossen. We houden jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Groet, Emel
Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

Onze IT afdeling binnen Eneco is met hoge prio bezig, om dit probleem te verhelpen. We weten waar het mis gaat, maar het issue zit helaas wat dieper dan we dachten, zodra we concrete informatie hebben delen we dit uiteraard met jullie. Het kan helpen om een paar keer in en uit te loggen, wanneer je app geen verbinding heeft met de Toon.

Groet,

Folkert
Reputatie 7
Badge +2
Hoi @mpleizr

Ik kan begrijpen dat je het probleem liever gisteren dan vandaag opgelost zag, maar voor nu heb ik geen informatie over de duur van de fix. Morgen gooien we weer een lijntje uit m.b.t. de stand van zaken van het onderzoek.

Groet. Urgel
Sorry maar ben al jaren toon gebruiker en ook nu de laatste goddank snelle toon versie en tot 2a3 weken inmiddels werkte het nagenoeg perfect.
nu inmiddels wordt het belachelijk dat we 3 weken lang een nauwelijks tot niet werkende app hebben.
we betalen voor de verbinding & server beheer en super belachelijk dat dit zo lang moet duren.
er zijn 10 tal anderen diensten in mijn huis die gratis zijn en nog nooit langer dan 1 dag een storing hebben gehad , Fibaro app, neatmo weer stations app, Foscam camera/ Nedis SmartLife , ziggo app etc.

er komen steeds meer opties in de app en steeds Meer werkt de app niet
kan mijn temperatuur niet regelen , verlichting niet, geen uitlezing zonnepanelen en ga zo door

zet bij God kundige personen er op die zorgen voor een stabiele server of er een met genoeg capaciteit en bandbreedte .

dit is niet de eerste keer en elke keer sorry we zitten er boven op is heden ter dagen na 2 weken met honderduizenden betaalde klanten een schande.

compenseer je klanten en beter van al de inkomsten huur kundigheid in, of al de gebruikers moeten massaal betaling gaan stagneren wegens ingebrekestelling .

kom op leg klanten uit hoe en waarom en nogmaals huur kunde in van al ons geld.
ben het nu ook eens zat , schande 3 weken storing....
Reputatie 2
@Allen

Dat jullie behoefte hebben aan een concreet antwoord snap ik. Je wilt dat het probleem opgelost wordt. Voor ons is het ook van groot belang dat dit zo snel mogelijk opgelost word. Voor nu hebben we alle informatie die wij hebben met jullie gedeeld en dat blijven we doen.

De tip om de storing te vermelden op de website ga ik doorgeven. Niet alle klanten weten nog de weg naar het forum te vinden.

Groeten Chantal

Daar gaan we weer!
Laat nou eens iemand reageren die bevoegd is dingen op te lossen. Natuurlijk vinden we het allemaal erg vervelend, maar kom eens ter zake.
- wat speelt er precies
- wanneer is het probleem, naar verwachting opgelost?
- waarom worden klanten niet geïnformeerd over een storing, behoudens in een forum als dit en dan ook pas als de storing zich al geruime tijd voordoet.
- hoeveel compensatie kunnen klanten verwachten
En nou eens een keer geen dooddoeners!
Reputatie 6
Badge +2
@Allen

Natuurlijk willen jullie allemaal goed gebruik kunnen maken van de app. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een oplossing, zoals Folkert heeft laten weten. Wij willen zelf ook dat het zo snel mogelijk opgelost is en zorgen dat jullie weer een tevreden gebruiker kunnen worden.

Zoals beloofd houden we jullie op de hoogte.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
@Rene2015
Ik heb je melding verplaatst naar dit Topic. Zo houden we het overzichtelijk.

Groeten Chantal
Reputatie 3
Badge +3
Ok. Thanks voor snelle opvolging! We merken het wel als er oplossing is!!
Badge +1
Oké bedankt. Ga ik verder niet zelf zoeken. ik merk wel als het weer werkt. ben echte een fan van deze App...☺
Reputatie 1
Badge
Wordt tijd voor een oplossing, is nu al 3 weken drama met de app van toon.
we betalen genoeg mag er ook wel een stukje service voor verwachten!!!
Reputatie 3
Badge +2
Dit duurt nu al enkele weken.
Krijgen we een maand compensatie op de kosten vanwege niet geleverde diensten ?
Ik vind dat Eneco namelijk in gebreke blijft (ik betaal, maar krijg er niets voor terug).

Peter
Reputatie 6
Badge +2
@PatrickThoorn

Ja dit issue is nog altijd actueel.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
@Allen

Dat jullie behoefte hebben aan een concreet antwoord snap ik. Je wilt dat het probleem opgelost wordt. Voor ons is het ook van groot belang dat dit zo snel mogelijk opgelost word. Voor nu hebben we alle informatie die wij hebben met jullie gedeeld en dat blijven we doen.

De tip om de storing te vermelden op de website ga ik doorgeven. Niet alle klanten weten nog de weg naar het forum te vinden.

Groeten Chantal
Reputatie 1
Badge
Helaas moet ik me ook scharen in de rij met een niet werkend appje, zonder verbinding.

Ik ben van mening dat een storing kan optreden, en dat de makers dan de gelegenheid (tijd) moeten krijgen om dit te repareren. Maar zoveel weken verder zonder oplossingen, vind ik niet kunnen.
Beste, ik begrijp dat we in de 21ste eeuw leven, een tijdperk met veel IT-technologie.
De app van mijn bank werkt voor 100%, en dat 24-uur per dag, 7-dagen in de week.
Mijn simpele werkgever heeft app's ter beschikki ng gesteld voor het gereedschap, mijn verlof, mijn overuren etc. etc..
Deze apps zijn gemaakt door een 12-jarige jongen, ik geef zijn naw graag door, misschien heeft u als Eneco daar grote behoefte aan.

Ps:
Klantenservice Eneco zou mij over dit probleem terugbellen......
Ik denk dat ze de memo kwijt zijn.

Weet iemand of ik door deze slechte service van Eneco mijn contract bij Eneco kan opzeggen...., (deze vraag heb ik ook gesteld aan het tv-programma Kassa omdat niemand van Eneco over zijn gedane storingsmelding een terugkoppeling krijgt,,,,,, zij houden hun kaken stijf op elkaar. Zo ga je niet met klanten om in deze tijd van concurentie).
Misschien moeten we dit maar massaal gaan doen.

Noot:
Navraag bij een andere leverancier gaf aan dat er meerdere,100% betrouwbare, systemen te koop zijn voor nog geen 100 Euro.
Reputatie 7
Badge +9
@Allen,

Ik merk dat de gemoederen wat oplopen. Waar iedereen een mening mag hebben, uiteraard, helpen een aantal meningen niet mee om de positiviteit te behouden. Zoals jullie weten wordt er met man en macht gewerkt aan het implementeren van de oplossing. Dit probleem heeft van ons de hoogste prioriteit gekregen! Zelf kunnen we niet exact aangeven wanneer de oplossing er zal zijn, maar ga ervan uit dat dit spoedig is.

In de hoop dat jullie kunnen begrijpen dat een storing ook Eneco kan treffen, hangen de kosten van €4,50 niet volledig aan de app. Zoals eerder aangegeven, door o.a. @WesB, valt hier ook de service onder. Onder deze service valt o.a. het verhelpen van problemen zoals deze door onze softwareontwikkelaars en meer.

Het lijkt veel gevraagd maar bij deze doen we alsnog een beroep op jullie geduld.

Groet. Urgel

@Urgel ,

Toch wil ik hier nog op reageren.
Bijna jaar geleden heeft Eneco (Volgens mij was topic door jou zelf gestart.) ons transparantie beloofd.

(link naar bewuste topic: https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-en-verbeterpunten-113/jullie-wensen-en-of-ideeen-hoe-staat-het-ermee-19972 )

Dat ik dit onderwerp nu ophaal is niet zo heel gek, ook al zeg ik het zelf. Hoe Eneco omgegaan is met deze storing verdiend geen schoonheidsprijs naar mijn idee (we hebben het over transparantie.), ik denk dat deze zeker voor herbeoordeling waardig is. Dat de IT afdeling even bij elkaar moeten gaan zitten en kritisch naar zichzelf moeten gaan kijken, hoe ze de volgende keer de storing beter kunnen aanvliegen.
Klant werd nu eigen in het "niets" gezet, en wist totaal niet waar die aan toe was.
Mij is op school 2 vuistregels geleerd:

• Klant informeren hoe staat gesteld met zijn Call
  • Klant gevoel geven dat die gehoord is, storing is onoverkomelijk maar klant gaat dit nooit begrijpen. Die zal heelvaak heel simpel denken: "Heb ik niets mee te maken, los het op!"
Dit is geen aanval van mij naar de IT afdeling of wat dan ook. Dit is puur mijn zienswijzen hierin.
Reputatie 3
Badge +2
Daar heb ik ook last van met mijn iphone 7 is er een oplossing betaal 4,50 euro per duurt nu wel erg lang.
Hier ook al weken last van een on/off verbinding, maar vandaag kom ik echt niet meer doorheen (behalve vroeg in de ochtend), en als ik verbinding krijg gebeurt dan alles heel erg traag, soort Matrix effect. Dit gebeurde ook al voor de sw versie 3.45.1, het wordt alleen maar erger en de cv ketels/ wp's hoeven nog niet eens bedient te worden...
Hebben de servers ook moeite met de warmte?

Reageer