Geen verbinding Toon met Toon app | Eneco Community
Sticky beantwoord

Geen verbinding Toon met Toon app

  • 16 augustus 2019
  • 316 reacties
  • 16746 Bekeken

Sinds een paar weken zie ik op onze telefoons ( iphone) dat wij een klapperende verbinding hebben met de Toon via de Toon app.

Op de telefoons geeft hij aan ! er is geen verbinding, Dit doet de app dan via 4g danwel wifi.

Heb op de telefoons de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd dit heeft geen oplossing.

Wij hebben de laatste software op onze toon 5.9.6 en de firmware van de ketelmodule is 37
Heb een vermoeden dat dit is gekomen na de laatste update van de toon app een week of wat terug.

Wat heb ik verder gedaan:

  • De router heb ik stroomloos gehad en opnieuw opgestart, geen oplossing.
  • Toon zelf een restart gegeven na 3 minuten was hij opnieuw opgestart, ook geen oplossing.
  • CV module en CV zelf , in die volgorde, losgekoppeld van het elektriciteitsnet en na 30 sec weer aangekoppeld. Geen oplossing,
Heb toen de servicedesk gebeld , keurig te woord gestaan maar die kunnen na een 1/2 uur zaken besproken en bekeken te hebben ook geen oplossing bieden, behalve na een terugkoppeling met zijn collega's dat dit probleem vaker is gemeld nu en dat dit wordt doorgezet naar ??

Mijn vraag is kan ik nog meer doen om het probleem op te lossen of moet ik en wellicht meerdere probleemhouders wachten op de oplossing ( tijd onbekend). Of is het mogelijk dat ik teruggezet wordt naar de vorige software van Toon.

Toon is nu niet op afstand te gebruiken.
icon

Beste antwoord door Folkert 5 september 2019, 19:52

Beste forumleden,

Onze IT afdeling binnen Eneco is met hoge prio bezig, om dit probleem te verhelpen. We weten waar het mis gaat, maar het issue zit helaas wat dieper dan we dachten, zodra we concrete informatie hebben delen we dit uiteraard met jullie. Het kan helpen om een paar keer in en uit te loggen, wanneer je app geen verbinding heeft met de Toon.

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

316 Reacties

Badge +1

En nu doet de app het! Thanks!

 

Arie

Badge +1

@arievandriel

 

We gingen er onterecht van uit dat jij hetzelfde probleem ondervindt, als de andere leden in dit topic, sorry daarvoor! Kun jij je display id via een pb sturen, dan kijk ik er naar voor je.

 

Groet,

 

Folkert

Folkert, PB is verstuurd.

 

Arie

@Folkert


Toon naar fabrieksinstellingen hersteld en opnieuw geïnstalleerd en geactiveerd. Scherm en opties zien er inderdaad anders uit dan voorheen op het Toon display. Helaas is er nog steeds geen contact mogeljik via de Toon App...

Arie

@folkert Ik kon vandaag niet meer inloggen op Mijn Eneco dus heb ik me opnieuw geregistreerd. Als ik nu met de app wil inloggen krijg ik de melding dat de server offline is…

 

Enig idee?

 

Arie

Oke duidelijk arie  @arievandriel dan lijkt mij dat toon nog niet volledig gekoppeld is. Dus nog even geduld tot @Folkert weer met een update komt.  Zal vast snel opgelost zijn

 

gr

Mark

Badge +1

@arievandriel Om toon te bedienen via de app dien je de optie (toegang tot toon op afstand) in te schakelen in het menu instellingen) op toon

 

wellicht dat deze uit staat?.

 

 

Die optie staat aan. 

 

Arie

@arievandriel Om toon te bedienen via de app dien je de optie (toegang tot toon op afstand) in te schakelen in het menu instellingen) op toon

 

wellicht dat deze uit staat?.

 

 

Badge +1

@arievandriel

 

We gingen er onterecht van uit dat jij hetzelfde probleem ondervindt, als de andere leden in dit topic, sorry daarvoor! Kun jij je display id via een pb sturen, dan kijk ik er naar voor je.

 

Groet,

 

Folkert

Folkert, PB is verstuurd.

 

Arie

@Folkert 


Toon naar fabrieksinstellingen hersteld en opnieuw geïnstalleerd en geactiveerd. Scherm en opties zien er inderdaad anders uit dan voorheen op het Toon display. Helaas is er nog steeds geen contact mogeljik via de Toon App...

Arie

Badge +1

@arievandriel

 

We gingen er onterecht van uit dat jij hetzelfde probleem ondervindt, als de andere leden in dit topic, sorry daarvoor! Kun jij je display id via een pb sturen, dan kijk ik er naar voor je.

 

Groet,

 

Folkert

Folkert, PB is verstuurd.

 

Arie

Reputatie 7
Badge +6

@arievandriel

 

We gingen er onterecht van uit dat jij hetzelfde probleem ondervindt, als de andere leden in dit topic, sorry daarvoor! Kun jij je display id via een pb sturen, dan kijk ik er naar voor je.

 

Groet,

 

Folkert

Badge +1

 

@arievandriel

Mijn excuses dat we nog niet gereageerd hebben 😥. Ik heb de beheerders om een update gevraagd hoe het ervoor staat. Ik kom dit keer terug met een oplossing .

Groet, Emel

 

 

Hoi, we zijn weer een aantal dagen verder maar ik heb helaas nog niets gehoord. Ik heb ook een mail gestuurd naar de klantenservice omdat ik denk dat de Toon nog gekoppeld is aan het account van de vorige eigenaar. Maar ook vanuit hen nog geen nieuws mogen ontvangen... Weet iemand al iets meer?

 

Groet, Arie


 

@M. Kalverboer

Ik heb jouw topic verplaatst naar dit bestaande topic om zo het overzicht te houden.Heb je ook al wat handelingen verricht om de app weer aan de praat te krijgen? Zo ja, welke?

Edit: Er staat een software update (5.13.12) klaar. Kan je deze handmatig installeren via Menu > Instellingen > Software? Werkt het hierna beter?

Groeten, Tina

 

 

 

Probleem opgelost door stroomloos zetten Toon en de app verwijderen en opnieuw installeren.

Bedankt iig


Reputatie 5
Badge
@Olijabo

In 5.13.12 zit een bug fix voor een probleem in de grafieken, dit verklaart een hoop 😉. Ik ben blij dat de storing nu wel verholpen is en je de app naar behoren kan gebruiken 🤛.

Groet, Emel
Reputatie 6
Badge +1
@Olijabo

De verandering die in softwareversie 5.13 is verwerkt is het automatisch updaten van Toon. Door het automatisch updaten heeft een Toon display altijd de nieuwste versie, mits er een internet verbinding is. Dat de update de werking van de app heeft verbetert is mij ook niet bekend. Die vraag staat nog uit. Zodra ik wat weet hoor jij het ook.

Groeten, Tina
Badge
@Olijabo

Fijn om te lezen dat de update resultaat geeft. Je hebt geen updates gemist. Tussen 5.9.6 en 5.13.12 zaten geen andere updates. De updates worden wel gefaseerd uitgerold vandaar dat je niet eerder kon updaten. Deze update is afgelopen vrijdag toegekend. Ik geef het door aan de softwarebeheerders dat het heeft gewerkt. Toegang mag uiteraard uit.

Groeten, Tina


Dank voor de reactie. Waar kan ik terugvinden wat er tussen 5.9.6 en 5.13.12 allemaal is bijgewerkt aan probleem oplossingen?
Reputatie 6
Badge +1
@Olijabo

Fijn om te lezen dat de update resultaat geeft. Je hebt geen updates gemist. Tussen 5.9.6 en 5.13.12 zaten geen andere updates. De updates worden wel gefaseerd uitgerold vandaar dat je niet eerder kon updaten. Deze update is afgelopen vrijdag toegekend. Ik geef het door aan de softwarebeheerders dat het heeft gewerkt. Toegang mag uiteraard uit.

Groeten, Tina
Badge
@Olijabo

Er staat een software update (5.13.12) klaar. Kan je deze handmatig installeren via Menu > Instellingen > Software. Zijn de grafieken dan wel weer zichtbaar in de app?

Groeten, Tina

Hij werkt weer als een dolle op beide devices.

Waarom vind er vanaf nu pas een automatische update plaats?
Zo te zien heb ik minstens 4 updates gemist (huidige versie was 5.9.x)? Of komt er geen seintje indien er een nieuwe update klaar staat!
Dit scheelt ongelofelijk veel frustraties bij de mensen...

PS Bedankt voor het snelle oppakken van mijn probleem. Eindelijk iemand die zijn werk verstaat. 👏
PS2 Heb mijn externe toegang weer gedeactiveerd
Reputatie 6
Badge +1
@Olijabo

Er staat een software update (5.13.12) klaar. Kan je deze handmatig installeren via Menu > Instellingen > Software. Zijn de grafieken dan wel weer zichtbaar in de app?

Groeten, Tina
Badge
@Olijabo

Dank je wel voor de informatie. Ik vergeet het belangrijkste aan je te vragen en dat is het klantnummer. Kan je die toevoegen aan je profiel?

Alvast bedankt.

Tina

Heb ik zojuist gedaan.
Reputatie 6
Badge +1
@Olijabo

Dank je wel voor de informatie. Ik vergeet het belangrijkste aan je te vragen en dat is het klantnummer. Kan je die toevoegen aan je profiel?

Alvast bedankt.

Tina
Badge
@Olijabo

In dit geval ga ik het uitzetten bij de softwarebeheerders. Heb je na het verwijderen van de app ook de cache op je telefoon geleegd toevallig? Graag ontvang ik onderstaande info van je:

  • · Zet de externe toegang aan op Toon. Hier staat hoe dat moet.
  • · Het merk en type mobiel
  • · iOS of Android en welke operating system
Groeten, Tina


Ja, ik heb mijn app(s) verwijderd en de cache gecleared.
  • Samsung Galaxy A5 (2017) en iPad (5e generatie)
  • Android versie 8.0.0 en IOS 13.1.1
Verder heb ik de externe toegang geactiveerd.
Groet, Jan
Reputatie 6
Badge +1
@M. Kalverboer

Ik heb jouw topic verplaatst naar dit bestaande topic om zo het overzicht te houden.Heb je ook al wat handelingen verricht om de app weer aan de praat te krijgen? Zo ja, welke?

Edit: Er staat een software update (5.13.12) klaar. Kan je deze handmatig installeren via Menu > Instellingen > Software? Werkt het hierna beter?

Groeten, Tina
Reputatie 6
Badge +1
@Olijabo

In dit geval ga ik het uitzetten bij de softwarebeheerders. Heb je na het verwijderen van de app ook de cache op je telefoon geleegd toevallig? Graag ontvang ik onderstaande info van je:

  • · Zet de externe toegang aan op Toon. Hier staat hoe dat moet.
  • · Het merk en type mobiel
  • · iOS of Android en welke operating system
Groeten, Tina
Al sinds geruime tijd geen toegang meer tot Toon via de app. In het forum lees ik dat dat bij anderen al meer dan een maand geleden is gemeld. Is hier nog steeds geen oplossing voor? Want die 4,50 is gewoon weer betaald.😠
Badge
Sinds een paar dagen wisselend geen verbinding met Toon. Als er wel verbinding is werken de grafieken weer niet.
Van alles weer geprobeerd (herstart, harde reset, app gestopt en gestart etc.) niets mocht baten.
Wordt een beetje moe van deze situatie.
Ik heb mijn klantennummer inmiddels toegevoegd. Meer kan ik op dit moment niet doen. We zijn eind van deze maand terug en dan laat ik wel van me horen.
Groet en in elk geval dank voor de snelle reactie, Ed
Reputatie 6
Badge +1
@edclaa

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je het vervelend vindt helemaal als je van huis bent. Is er een mogelijkheid om toch het klantnummer toe te voegen aan je profiel? Waar ik ook benieuwd naar ben is of het verbruik ook niet zichtbaar is op Toon zelf. Kan je ons een seintje geven wanneer je weer thuis bent? Kan je dan gelijk de externe toegang aan zetten via Toon Support?

Alvast bedankt, Tina

Reageer