Geen verbinding Toon met Toon app | Eneco Community
Sticky beantwoord

Geen verbinding Toon met Toon app

• 16 augustus 2019
  • 321 reacties
  • 16983 Bekeken

Toon eerste bericht

321 Reacties

Badge +1
De verbinding valt nog steeds weg zowel op de telefoon als op de tablet.
ik weet dat dit al is gemeld maar reageren op dit forum werkt ook niet evenals het inloggen, ik moet steeds via wachtwoord vergeten inloggen.
ook mijn buienradar weigert regelmatig dienst (na een herstart hersteld zich dat dan weer).

het komt mij zo langzamer hand een beetje amateuristisch over (sorry iets anders kan ik er niet van maken).
Ik neem aan de de IT ers pro zijn.
een wij zijn er mee bezig en er wordt aan gewerkt komt na een aantal weken ook niet serieus meer over.

Graag wat actie!

Met vriendelijke groet,
Ruud
Reputatie 6
Badge +2
@R. Kuiper

Je bericht heb ik verplaatst naar dit topic. We houden hier iedereen op de hoogte van de vorderingen.

Groeten Chantal
Reputatie 2
@Allen

Dat jullie behoefte hebben aan een concreet antwoord snap ik. Je wilt dat het probleem opgelost wordt. Voor ons is het ook van groot belang dat dit zo snel mogelijk opgelost word. Voor nu hebben we alle informatie die wij hebben met jullie gedeeld en dat blijven we doen.

De tip om de storing te vermelden op de website ga ik doorgeven. Niet alle klanten weten nog de weg naar het forum te vinden.

Groeten Chantal

Daar gaan we weer!
Laat nou eens iemand reageren die bevoegd is dingen op te lossen. Natuurlijk vinden we het allemaal erg vervelend, maar kom eens ter zake.
- wat speelt er precies
- wanneer is het probleem, naar verwachting opgelost?
- waarom worden klanten niet geïnformeerd over een storing, behoudens in een forum als dit en dan ook pas als de storing zich al geruime tijd voordoet.
- hoeveel compensatie kunnen klanten verwachten
En nou eens een keer geen dooddoeners!
Misschien moeten we allemaal Eneco maar eens de rug toe keren, iedere keer gezeur met storingen. Wel € 4,50 per maand voor betalen, maar iets fatsoenlijk oplossen of met een compensatie komen is er niet bij. Zit al te kijken naar alternatieven die ook nog eens gratis zijn.
Reputatie 3
Badge +3
Nou nou, mensen doe eens rustig i.p.v. dat negatieve geneuzel.

Als je Eneco de rug wilt keren: dan zeg je je abbo op en dan neem je afscheid.

Iedereen heeft op zijn/haar werk wel eens te maken met een storing die achteraf gezien veel complexer is dan verwacht. Ze hebben al aangegeven dat het de hoogste prio heeft. Wat wil je nog meer? Als ze dat aangeven ga ik er ook ter goeder trouw vanuit dat dat klopt. Het is maar een app. Toon aan de muur functioneert gewoon. Soms is het gewoon niet anders. Eneco doet dit echt niet voor de lol om klantjes te pesten.

compensatie bla bla. We zitten niet in Amerika waar men voor iedere scheet gecompenseerd wil worden. Daarbij komt dat het totaal nutteloos is als Eneco hier op het forum uitleg komt geven wat er "precies" speelt. 99% van de mensen zullen dit niet eens begrijpen. Die €4,50 is ook voor de IT’ers die dit oplossen.

"wanneer is het probleem naar verwachting opgelost" wat heb je daar aan? Als ze nou zeggen volgende week dinsdag, en het wordt toch woensdag dan is iedereen weer in rep en roer. Laat ze nou lekker het probleem oplossen en ga zelf iets gezelligs doen!

komt allemaal wel weer goed 😎
Badge
Bijna 1 maand nu werkt de Toon App voor geen meter. Handig zo'n app... voor 4,95 p/m. 3 weken geleden las ik dat ze er mee bezig zijn. Hoelang nog Eneco?
Reputatie 3
Badge +3

Iedereen heeft op zijn/haar werk wel eens te maken met een storing die achteraf gezien veel complexer is dan verwacht. Ze hebben al aangegeven dat het de hoogste prio heeft. Wat wil je nog meer? Als ze dat aangeven ga ik er ook ter goeder trouw vanuit dat dat klopt. Het is maar een app. Toon aan de muur functioneert gewoon. Soms is het gewoon niet anders. Eneco doet dit echt niet voor de lol om klantjes te pesten.

compensatie bla bla. We zitten niet in Amerika waar men voor iedere scheet gecompenseerd wil worden. Daarbij komt dat het totaal nutteloos is als Eneco hier op het forum uitleg komt geven wat er "precies" speelt. 99% van de mensen zullen dit niet eens begrijpen.

"wanneer is het probleem naar verwachting opgelost" wat heb je daar aan? Als ze nou zeggen volgende week dinsdag, en het wordt toch woensdag dan is iedereen weer in rep en roer. Laat ze nou lekker het probleem oplossen en ga zelf iets gezelligs doen!

Zo is het maar net, volkomen met je eens!
Reputatie 1

compensatie bla bla. We zitten niet in Amerika waar men voor iedere scheet gecompenseerd wil worden. Daarbij komt dat het totaal nutteloos is als Eneco hier op het forum uitleg komt geven wat er "precies" speelt. 99% van de mensen zullen dit niet eens begrijpen. Die €4,50 is ook voor de IT’ers die dit oplossen.

Wat een onzinnige reactie...
Je mag professionele dienstverlening verwachten.
Het is geen product van hobbyisten maar een betaalde dienst van een bedrijf en als de klanten 3 tot 4 weken geen gebruik kunnen maken van het product dan is het heel normaal dat je de periode waarin je geen gebruik kunt maken van de dienst, waarvoor je tenslotte betaalt gecompenseerd gaat worden door de leverancier. Dit is wettelijk geregeld.
Zou een lekker zooitje worden als dit als normaal zou worden betiteld...
Reputatie 3
Badge +3

Het is geen product van hobbyisten maar een betaalde dienst van een bedrijf en als de klanten 3 tot 4 weken geen gebruik kunnen maken van het product dan is het heel normaal dat je de periode waarin je geen gebruik kunt maken van de dienst, waarvoor je tenslotte betaalt gecompenseerd gaat worden door de leverancier. Dit is wettelijk geregeld.

Jammer dat er geen.duimpje naar beneden staat! Anders had je hem gekregen.
Reputatie 2
Badge

En hier ben ik het mee eens. Ja het komt wel goed. Denk nu eens als het gebeurt met je betaalde dienst zoals internet bankieren. Even een maandje er uit. Zeg je dan ook nog “ het komt wel goed” Eneco wil een volwassen bedrijf zijn. Doe dan ook volwassen. Er is iets gaande en niemand kan zijn vinger er op leggen. Draai die zooi eindelijk eens terug naar het moment dat het goed ging. En ga dan met alle testers de boel nog eens echt goed testen. Maar het lijkt er op “ en dit is voor de kenners” dat we niet een Beta maar een Alfa versie van Toon zijn beland. Er is nog niet 1 moderator geweest die concreet iets toezegt of uitlegt. Ja een probleem. Maar dat weet iedereen ondertussen wel. Nogmaals. Eneco doe hier iets aan
Reputatie 3
Badge +3
Het is geen bankieren. Dat is van een geheel andere orde. Appels en peren...

mijn punt is dat we het juiste gewicht aan dit euvel moeten hangen en niet overreacten.

Ze hebben al aangegeven dat ze weten waar het zit. Oplossing ligt iets complexer.
Reputatie 4
Badge +1
Ik sluit me ook aan in het rijtje van "gedupeerden" erg vervelend maar ik ga er niet dood aan. Wel zou het Eneco sieren als ze uit zichzelf de gedupeerde klanten gaan compenseren, zo-niet dan haal ik zelf dat geld wel terug.
Reputatie 7
Badge +9
En dan te bedenken dat Eneco aan transparantie doet.. Jaja..

Heel leuk die standaard zinnetjes. De betalende klant wil graag de volgende punten weten.

- Hoelang is de verwachting dat een storing duurt?

- Wat is er aan de hand in grote lijnen?

Dit is wat een IT afdeling ook dien te doen, klanten informeren hoe het met hun call staat. Dat is transparant zijn.
Badge
Het lijkt wel of het steeds erger wordt, de app is nu zo goed als onbruikbaar
Badge
Het is geen bankieren. Dat is van een geheel andere orde. Appels en peren...

mijn punt is dat we het juiste gewicht aan dit euvel moeten hangen en niet overreacten.

Ze hebben al aangegeven dat ze weten waar het zit. Oplossing ligt iets complexer.

Het is wel een betaalde service, daar mag je ook wel wat meer van verwachten
Reputatie 1
Badge
Het lijkt wel of het steeds erger wordt, de app is nu zo goed als onbruikbaar

Hier idem. Gisterenavond ook helemaal niks.
Reputatie 1

Deels ben ik het wel met je eens. Maar we zijn nu meer als een maand bezig en na (terwijl de app dat zelf adviseert) om opnieuw in te loggen kan ik er niet meer in. Zie dus nu helemaal niks meer in de app.

Nu hoef ik niet gelijk compensatie omdat iets niet werkt, maar dan mag je wel een redelijk termijn er op zetten.

Denk aan stroom uitval dat mag ook nog zomaar ongestraft een dag je storing hebben.
Ook internet providers hebben afspraken dat er na zoveel uur, dag compensatie moet komen.

Begrijp me niet verkeert het is een goede app als het werk. Daar ben ik bereid voor om te betalen. En ik weet ook wel dat je niet alleen voor de app betaald maar ook voor toon en de service zelf. Maar op een gegeven moment moet je ook zeggen... dit is niet redelijk voor klanten.
Reputatie 7
Badge +2
@Allen,

Ik merk dat de gemoederen wat oplopen. Waar iedereen een mening mag hebben, uiteraard, helpen een aantal meningen niet mee om de positiviteit te behouden. Zoals jullie weten wordt er met man en macht gewerkt aan het implementeren van de oplossing. Dit probleem heeft van ons de hoogste prioriteit gekregen! Zelf kunnen we niet exact aangeven wanneer de oplossing er zal zijn, maar ga ervan uit dat dit spoedig is.

In de hoop dat jullie kunnen begrijpen dat een storing ook Eneco kan treffen, hangen de kosten van €4,50 niet volledig aan de app. Zoals eerder aangegeven, door o.a. @WesB, valt hier ook de service onder. Onder deze service valt o.a. het verhelpen van problemen zoals deze door onze softwareontwikkelaars en meer.

Het lijkt veel gevraagd maar bij deze doen we alsnog een beroep op jullie geduld.

Groet. Urgel
Reputatie 1
@Allen,

Ik merk dat de gemoederen wat oplopen. Waar iedereen een mening mag hebben, uiteraard, helpen een aantal meningen niet mee om de positiviteit te behouden. Zoals jullie weten wordt er met man en macht gewerkt aan het implementeren van de oplossing. Dit probleem heeft van ons de hoogste prioriteit gekregen! Zelf kunnen we niet exact aangeven wanneer de oplossing er zal zijn, maar ga ervan uit dat dit spoedig is.

In de hoop dat jullie kunnen begrijpen dat een storing ook Eneco kan treffen, hangen de kosten van €4,50 niet volledig aan de app. Zoals eerder aangegeven, door o.a. @WesB, valt hier ook de service onder. Onder deze service valt o.a. het verhelpen van problemen zoals deze door onze softwareontwikkelaars en meer.

Het lijkt veel gevraagd maar bij deze doen we alsnog een beroep op jullie geduld.

Groet. Urgel

Kritiek op een werkwijze is niet gemoederen hoog oplopen. Heb nog nergens een vloek horen vallen'.
Dus een beetje minder overdrijven mag ook wel.

Maar ik denk dat de meeste mensen heus wel weten dat er aangewerkt wordt. Maar dat ik naar een forum moet gaan om er achter te komen dat er een zeer grote storing is in een server vind ik wel belachelijk.

Er Had echt wel een bericht uit kunnen gaan van eneco naar betalende gebruikers. Je hebt namelijk van die mensen een email adres anders kunnen ze geen werkend account hebben. .

Communicatie dat is het belangrijkste in een storing. Mensen hebben best begrip voor een storing. Ook als die langlopend is. Maar geef de mensen een update.
Reputatie 1
@Allen,

Groet. Urgel

Ik had het al eerder aangegeven;
Waarom niet terug naar de laatst goedwerkende versie?
Dan hebben de ICTers tijd om het probleem te vinden en te debuggen, testen en bij acceptatie de nieuwe update verzenden?
Reputatie 3
Badge +1
Hedenochtend werkt de App 3.47.0 (63886), op Android, naar behoren.
Hoop dat het zo blijft 🤔
Reputatie 1
Badge
Hedenochtend werkt de App 3.47.0 (63886), op Android, naar behoren.
Hoop dat het zo blijft 🤔

Nou, ik heb het al diverse keren geprobeerd, maar bij mij doet de app helemaal niks 🤔

Badge
Hedenochtend werkt de App 3.47.0 (63886), op Android, naar behoren
Hoop dat het zo blijft 🤔

Het is nog niet opgelost, maar ik heb er nu wel een nieuwe melding bij.

Reputatie 7
Badge +2
Hoi @3rnie

Goed dat je deze nieuwe melding met ons deelt. We zijn bezig met het testen van het een en ander om het probleem te verhelpen. To be continued!

Groet. Urgel
Reputatie 7
Badge +2
@Allen

Wil een ieder die problemen heeft met de app zich op de app uitloggen en opnieuw inloggen? Graag hoor ik wat dit voor effect heeft op de werking van de app.

Groet. Urgel

Reageer