Geen verbinding Toon met Toon app | Eneco Community
Sticky beantwoord

Geen verbinding Toon met Toon app

• 16 augustus 2019
  • 321 reacties
  • 16985 Bekeken

Toon eerste bericht

321 Reacties

Badge +1
ik heb toon opnieuw opgestart voor het weer ,weer werkend te krijgen en dan werkt het weer even .
dus niet geheel zinloos dus.
Daar kan je de hele dag mee door gaan, want het is geen structurele oplossing.
Reputatie 6
Badge +2
@Allen

Natuurlijk willen jullie allemaal goed gebruik kunnen maken van de app. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een oplossing, zoals Folkert heeft laten weten. Wij willen zelf ook dat het zo snel mogelijk opgelost is en zorgen dat jullie weer een tevreden gebruiker kunnen worden.

Zoals beloofd houden we jullie op de hoogte.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
@Rene2015
Ik heb je melding verplaatst naar dit Topic. Zo houden we het overzichtelijk.

Groeten Chantal
Reputatie 3
Badge +3
Beste mensen,

Al langere tijd (ruim maand) ervaar ik problemen met de Toon app. Wanneer ik deze opstart geeft hij aan: "geen internetverbinding". Dan blijft hij de app maar laden met uiteindelijk "probeer het later nog eens".

Heel soms dan doet hij het plots maar stel ik bedien Hue gaat dat zeer traag met soms opnieuw melding van "geen verbinding". Ook het opnieuw installeren en inloggen van de app biedt geen oplossing.

Nog nooit eerder problemen gehad.

• Mijn smartphone heeft 100% zeker goede verbinding zowel met 4G als met WiFi thuisnetwerk
  • Mijn WiFi netwerk thuis doet het perfect en valt nooit uit. Mijn apparaten werken op het thuis werk feilloos
  • Snelheid WiFi thuisnetwerk is zoals het hoort (volgens speedtest)
  • Toon aan de muur werkt naar behoren, merk niets vreemds op
  • Toon aan de muur is verbonden met mijn thuisnetwerk WiFi
  • Toon aan de muur is verbonden met "service center"
  • Software versie is 5.9.6
  • Heb de router verschillende malen stroomloos gemaakt en herstart
  • Heb de Toon verschillende malen stroomloos gemaakt en herstart nadat de WiFi weer actief was
  • Toon App is van de laatste versie
  • Toon App verschillende malen gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en ingelogd zonder resultaat
Wat is hier het probleem?
Badge +1
De app werkte altijd super, maar sinds ongeveer een week stottert hij bij het opstarten.
Geeft aan dat er geen verbinding is.
of dat de server tijdelijk onbereikbaar is.
in de avond lijkt het erger dan in de ochtend uren..
soms door een tijdje de app te laten staan maakt hij alsnog verbinding...
geen idee, al bij anderen bekend? zie geen recente opmerkingen over dit probleempje
Helaas een probleem voor sommigen wat nu ongeveer 4 weken gaande is. In ieder geval ligt het verder niet aan je Toon®️.

Een herstart biedt soms even soelaas, maar het uitval issue blijft helaas bestaan en uitval komt steeds weer terug😢
Reputatie 3
Badge +3
Ok. Thanks voor snelle opvolging! We merken het wel als er oplossing is!!
Reputatie 6
Badge +2
@WesB @Halotronic

Ik heb jullie vraag naar dit bestaande topic verplaatst. We houden hier iedereen op de hoogte van de voortgang.

Groeten Chantal
Reputatie 5
Badge +6
Helaas een probleem voor sommigen wat nu ongeveer 4 weken gaande is. In ieder geval ligt het verder niet aan je Toon®️.

Een herstart biedt soms even soelaas, maar het uitval issue blijft helaas bestaan en uitval komt steeds weer terug😢

Voor sommige?...
Badge +1
Oké bedankt. Ga ik verder niet zelf zoeken. ik merk wel als het weer werkt. ben echte een fan van deze App...☺
Heb al enkele dagen het probleem dat de app niet te gebruiken is. Krijg links boven de melding: er is geen verbinding. Op Toon zelf staat dat er verbinding is met het wifi netwerk en ook mijn telefoon en tablet zijn gewoon verbonden met het wifi-netwerk.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Reputatie 6
Badge +1
@edclaa

Het ligt niet aan jouw WiFi netwerk of telefoon. Het probleem is bekend en er wordt hard aan gewerkt om de verbinding weer te stabiliseren. Om die reden heb ik jouw reactie naar dit topic verplaatst. In dit topic houden we iedereen op de hoogte.

Groeten, Tina
Reputatie 4
Badge +5
Het duurt nu wel erg lang. Zoiets moet binnen 1 week opgelost zijn. Heeft blijkbaar niet de hoogste prioriteit. Of er is maar 1 programmeur.
Reputatie 1
Badge
Wordt tijd voor een oplossing, is nu al 3 weken drama met de app van toon.
we betalen genoeg mag er ook wel een stukje service voor verwachten!!!
Reputatie 1
Ook hier sinds de nieuwe update een continue klapperende verbinding, zo vaak dat remote instellen/beheren niet mogelijk is.
Eneco geeft aan het probleem te erkennen, waarom niet een update met de SW van de laatste correct werkende versie en de huidige binnen de testomgeving debuggen en alle klanten een maandabonnement als compensatie vergoeden? (Zolang werkt het al ondertussen slecht/niet)
Het vertrouwen is onderhand hier wel verdwenen, de klanten die klagen (En terecht) zijn voor mijn gevoel al veels te lang aan het lijntje gehouden...
Groetjes,
Barry van Laar Zwolle.
Reputatie 1

soms?
Reputatie 3
Badge +2
Dit duurt nu al enkele weken.
Krijgen we een maand compensatie op de kosten vanwege niet geleverde diensten ?
Ik vind dat Eneco namelijk in gebreke blijft (ik betaal, maar krijg er niets voor terug).

Peter
Reputatie 2
@Allen

Natuurlijk willen jullie allemaal goed gebruik kunnen maken van de app. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een oplossing, zoals Folkert heeft laten weten. Wij willen zelf ook dat het zo snel mogelijk opgelost is en zorgen dat jullie weer een tevreden gebruiker kunnen worden.

Zoals beloofd houden we jullie op de hoogte.

Groeten Chantal

Kom eens met meer duidelijkheid. Al 3 weken wordt beloofd klanten te informeren; veel meer dan dat er een storing is, wordt niet gemeld.
De berichtgeving verloopt via dit, voor veel klanten onbekende deel van een forum. Waarom geen open kaart spelen en storingen duidelijk op de site vermelden.
Veel klanten hebben tegen betaling Toon aangeschaft vanwege de vele mogelijkheden van de app. Deze app functioneert nu al bijna een maand niet, dan is restitutie toch niet meer dan fatsoenlijk.
Stop nu eens met het geven van deze zinloze info en kom met concrete en vooral fatsoenlijke oplossingen.
Klopt het dat dit probleem nog steeds actueel is?
Appversie 3.46.0 (63879)
Reputatie 6
Badge +2
@PatrickThoorn

Ja dit issue is nog altijd actueel.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
@Allen

Dat jullie behoefte hebben aan een concreet antwoord snap ik. Je wilt dat het probleem opgelost wordt. Voor ons is het ook van groot belang dat dit zo snel mogelijk opgelost word. Voor nu hebben we alle informatie die wij hebben met jullie gedeeld en dat blijven we doen.

De tip om de storing te vermelden op de website ga ik doorgeven. Niet alle klanten weten nog de weg naar het forum te vinden.

Groeten Chantal
Nou ben weer bijgelezen ,ligt dus niet aan mijn app of telefoon of iets.
Is al weken aan de gang,wordt nu toch wel eens tijd dacht ik zo dat het gemaakt wordt.
We betalen genoeg voir de toon
Reputatie 1
Badge
Helaas moet ik me ook scharen in de rij met een niet werkend appje, zonder verbinding.

Ik ben van mening dat een storing kan optreden, en dat de makers dan de gelegenheid (tijd) moeten krijgen om dit te repareren. Maar zoveel weken verder zonder oplossingen, vind ik niet kunnen.
Reputatie 5
Badge +6
Welkom bij Eneco, waar de oplossing altijd verder weg is als je denkt...

Reageer