Geen verbinding Toon met Toon app | Eneco Community
Sticky beantwoord

Geen verbinding Toon met Toon app

• 16 augustus 2019
  • 317 reacties
  • 16751 Bekeken

Toon eerste bericht

317 Reacties

Hier dezelfde melding. De app werkt ongeveer 75% van de tijd niet wegens geen verbinding en sinds vandaag helemaal niet meer.
In het kader van “niet melden is niet oplossen”: aan deze kant ook een klapperende verbinding in de Toon app op zowel iOS als Android.
HIer ook al een dikk aantal weken las van de klapperende verbinding ik denk dat een conpensatie wel op ze plaats is?
Toch ook maar reageren. nu al heel wat weken dezelfde klapperende verbinding zoals hiervoor beschreven. ondertussen meerdere keren Toon opnieuw laten opstarten, DSL modem uit en aangezet, iPhone uit en aan gezet, online mijn status gecontroleerd op mijn eneco enz. De geen verbinding melding krijg ik vaak en het duurt wel even tot er gegevens verschijnen op de Toon app. Jammer want de app is handig als hij werkt. als de mogelijk er was zou ik nu terug zijn gegaan naar de versie van de Toon app zoals ik die in juli gebruikte. Help Eneco hier word ik niet blij van.
Badge +1
Ik word moe. Al een hele tijd een klappetende verbinding. We zijn er mee bezig! Hoelang al? Drie weken ? Eneco dat kan toch niet!
Reputatie 1
Kan ook al weken lang de Toon app. niet gebruiken! 🤔
Reputatie 7
Badge +6
@D.J. Mellendijk

Kun je de Toon app helemaal niet gebruiken? Of verliest je Toon app de verbinding met je Toon? Wat voor melding krijg je je wanneer je de Toon app wil gebruiken?

Groet,

Folkert
Reputatie 2
Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

Onze IT afdeling binnen Eneco is met hoge prio bezig, om dit probleem te verhelpen. We weten waar het mis gaat, maar het issue zit helaas wat dieper dan we dachten, zodra we concrete informatie hebben delen we dit uiteraard met jullie. Het kan helpen om een paar keer in en uit te loggen, wanneer je app geen verbinding heeft met de Toon.

Groet,

Folkert
Reputatie 1
@D.J. Mellendijk

Kun je de Toon app helemaal niet gebruiken? Of verliest je Toon app de verbinding met je Toon? Wat voor melding krijg je je wanneer je de Toon app wil gebruiken?

Groet,

Folkert

Hallo Folkert,

Soms moet ik 3 a 4 keer de app. opstarten en krijg ik soms even verbinding maar valt dan ook vaak snel weer uit. Ik heb gezien dat ik niet de enige met dat probleem maar een storing van ongeveer 3 weken heb ik bij Toon nog niet eerder meegemaakt,

Groet,

Jan
Reputatie 2
De laatste tijd hier contact over gehad met Eneco, telefonisch en per mail. Kom niks verder.
Probleem wordt erkend. Dat er geen enkel contact over is met de klanten wordt betreurd, maar er verandert niets. Compensatie van deze betaalde dienst wordt afgewimpeld met het argument dat Toon het verder wel doet, ook al heb ik het apparaat juist aangeschaft vanwege de handige app- functies.
Contact met leidinggevende wordt afgehouden.
Dit alles zegt m.i. genoeg over de houding van Eneco richting klanten. Schandalig !
Reputatie 7
Badge +6
@D.J. Mellendijk

Hi Jan,

Je kan een paar keer proberen in en uit te loggen, dat wil vaak helpen. Helaas duurt het langer dan we zouden wensen, maar we zitten er boven op.

Groet,

Folkert
Reputatie 1
@D.J. Mellendijk

Hi Jan,

Je kan een paar keer proberen in en uit te loggen, dat wil vaak helpen. Helaas duurt het langer dan we zouden wensen, maar we zitten er boven op.

Groet,

Folkert

👍🏼👍🏻

@D.J. Mellendijk

Hi Jan,

Groet,

Folkert

👍🏼👍🏻

Beste,

Ik begrijp dat techniek het kan laten afweten.
Ik wacht al weken op het beloifde terugbel moment, jammer,,,, maar contractuele, betalende klanten behandel je anno 21ste eeuw niet zo, schandalig.

Een kleine moeite om voorgaande versie van Toon terug te zetten zodat de klanten weer licht en warmte op afstandkunnen bedienen (nog niet gesproken over andere producten zoals camera's, grondpompen, gordijnen etc etc die bediend worden door de slimme stekker die Eneco aanbeveeld).

Daarom heb ik net contact gehad en een mail verzonden naar:
Nieuwsdienst@Telegraaf.nl

Het is een zware beslissing, maar wie niet wil luisteren moet maar voelen.

Groet,
Ton peters
Sinds een paar weken zie ik op onze telefoons ( iphone) dat wij een klapperende verbinding hebben met de Toon via de Toon app.

Op de telefoons geeft hij aan ! er is geen verbinding, Dit doet de app dan via 4g danwel wifi.

Heb op de telefoons de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd dit heeft geen oplossing.

Wij hebben de laatste software op onze toon 5.9.6 en de firmware van de ketelmodule is 37
Heb een vermoeden dat dit is gekomen na de laatste update van de toon app een week of wat terug.

Wat heb ik verder gedaan:

• De router heb ik stroomloos gehad en opnieuw opgestart, geen oplossing.
  • Toon zelf een restart gegeven na 3 minuten was hij opnieuw opgestart, ook geen oplossing.
  • CV module en CV zelf , in die volgorde, losgekoppeld van het elektriciteitsnet en na 30 sec weer aangekoppeld. Geen oplossing,
Heb toen de servicedesk gebeld , keurig te woord gestaan maar die kunnen na een 1/2 uur zaken besproken en bekeken te hebben ook geen oplossing bieden, behalve na een terugkoppeling met zijn collega's dat dit probleem vaker is gemeld nu en dat dit wordt doorgezet naar ??

Mijn vraag is kan ik nog meer doen om het probleem op te lossen of moet ik en wellicht meerdere probleemhouders wachten op de oplossing ( tijd onbekend). Of is het mogelijk dat ik teruggezet wordt naar de vorige software van Toon.

Toon is nu niet op afstand te gebruiken.
Dat opnieuw in en uitloggen helpt niet , zelfs grote moeite op de server te komen, zegt steeds dat server offline is 🤬
Reputatie 2
Badge +1
Hier ook al een tijdje problemen met het wegvallen van de verbinding van de Toon app.
Reputatie 1

@D.J. Mellendijk

Hi Jan,

Groet,

Folkert
👍🏼👍🏻
Beste,

Ik begrijp dat techniek het kan laten afweten.
Ik wacht al weken op het beloifde terugbel moment, jammer,,,, maar contractuele, betalende klanten behandel je anno 21ste eeuw niet zo, schandalig.

Een kleine moeite om voorgaande versie van Toon terug te zetten zodat de klanten weer licht en warmte op afstandkunnen bedienen (nog niet gesproken over andere producten zoals camera's, grondpompen, gordijnen etc etc die bediend worden door de slimme stekker die Eneco aanbeveeld).

Daarom heb ik net contact gehad en een mail verzonden naar:
Nieuwsdienst@Telegraaf.nl

Het is een zware beslissing, maar wie niet wil luisteren moet maar voelen.

Groet,
Ton peters

Ik denk niet dat de Telegraaf het kan maken!! 😂
Reputatie 2
Badge
Maar het blijft wel schandalig dat een storing zo lang voort duurt. Als dit bij whatsapp gebeurt dan breekt echt de hel los. Beste eneco, is het nou zoo moeilijk om een update terug te draaien en dan intern eerst eens uit te zoeken waar het mis gaat? Eerst de app goed stabiel maken en dan weer een leuk extratje toevoegen lijkt me. En tsja. De telegraaf zeg je. De app van de telegraaf werkt bij mij wel iedere dag. Kan ik lekker mijn krantje lezen. Alleen jammer dat ik de kachel niet aan kan zetten voor ik thuis kom. 😜
Beste forumleden,

Onze IT afdeling binnen Eneco is met hoge prio bezig, om dit probleem te verhelpen. We weten waar het mis gaat, maar het issue zit helaas wat dieper dan we dachten, zodra we concrete informatie hebben delen we dit uiteraard met jullie. Het kan helpen om een paar keer in en uit te loggen, wanneer je app geen verbinding heeft met de Toon.

Groet,

Folkert

@Folkert super goed dat je informatie deelt, ook als er nog geen oplossing is. Hou ons op de hoogte. En ja ik baal, dat die handige app niet naar behoren functioneert. Hou dat vol, die communicatie over het gezwoeg naar de oplossing, want daar kijk ik wel naar uit
Reputatie 2

Beste forumleden,

Groet,

Folkert
@Folkert super goed dat je informatie deelt, ook als er nog geen oplossing is. Hou ons op de hoogte. En ja ik baal, dat die handige app niet naar behoren functioneert. Hou dat vol, die communicatie over het gezwoeg naar de oplossing, want daar kijk ik wel naar uit

Lekker makkelijk zo'n reactie. Zoethoudertje.
Kom liever met iets concreets. Financiële compensatie misschien ?
Reputatie 2
Badge
Ik heb vanaf begin een toon Abbo. Wat er nu gebeurt is echt schandalig ze houden je 2 jaar aan het lijntje met extra functies helemaal niets .
Nagenoeg geen info alleen bla bla
Als we allemaal het abbo opzeggen weet ik niet wat er gebeurt.
Reputatie 2
Ik heb vanaf begin een toon Abbo. Wat er nu gebeurt is echt schandalig ze houden je 2 jaar aan het lijntje met extra functies helemaal niets .
Nagenoeg geen info alleen bla bla
Als we allemaal het abbo opzeggen weet ik niet wat er gebeurt.

https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
Badge +1
Hoi sinds een paar weken werkt de toon app op android slecht .
Hij geeft aan geen verbinding en vervolgens toch verbinding . en dan weer offline .
Tweede probleem is dat vaak op toon zelf geen weer kan laten zien wolkje met ? .
maar als ik bij kijk bij netwerk geeft ie aan dat ie verbonden is . diverse malen toon opnieuw opgestart . en in de play sore leest ik meer problemen met de app . die ik ook heb . Heeft iemand een oplossing .
of moet ik eneco bellen day ze op afstand moeten kijken .
Toon®️ opnieuw opstarten is zinloos.

Reageer