Geen verbinding Toon met Toon app | Eneco Community
Sticky vraag

Geen verbinding Toon met Toon app

• 16 augustus 2019
  • 415 reacties
  • 19196 Bekeken

Toon eerste bericht

415 Reacties

Reputatie 5
Badge +6

Klopt ja, maar nu werkt de app weer. Heb versie 3.51.

De app killen en opnieuw starten helpt meestal.

Badge

Alles geprobeerd, niets helpt melding blijft terug komen en wat het vertrouwen betreft,hiermee bedoel ik als ik de app gebruik op afstand bv voor het in/uit schakelen van de verlichting of het regelen van de verwarming dit niet werkt.

Ja idd als je niet op de App op afstand kan bouwen, dan is dat zeker nu in het stookseizoen erg irritant. 
Alles geprobeerd hoort daar ook bij Toon®️ herstarten? Dus de ketelmodule even 1 minuutje stroomloos gemaakt?

Badge

Ja ook geprobeerd en zonder resultaat.

Jammer, dan is het toch even afwachten; er zijn meerdere (gelijksoortige) meldingen, dus zal ongetwijfeld nader onderzoek plaats vinden. 

Badge

Bedankt voor de reactie, dan nog maar even afwachten, hoop uiteraard wel dat er een oplossing komt.

Reputatie 7
Badge +2

@Allen 

Ik heb een algemene melding gemaakt bij de softwarebeheerders. Als hier iets uitgekomen is komen we er op terug. Voor nu is het afwachten op het antwoord van de softwarebeheerders.

Groeten Chantal

Badge

Bedankt

Reputatie 5
Badge

Hier is het sinds de grote storing nooit meer helemaal goed gekomen. Regelmatig werkt de app niet volledig. Het hoofdscherm laadt wel, maar de grafieken laden bijvoorbeeld niet. Ook zijn de bedien opties van de lampen en stekkers dan niet beschikbaar en in de grafiek kan ik de slimme stekker ook niet kiezen. 

Dit euvel doet zich regelmatig, zo niet dagelijks voor. En dan eigenlik van eind van de ochtend tot begin van de avond. 

Alles al gedaan. App verwijderd, cache van telefoon geleegd, toon harde reset gegeven (5 minuten), toon herstart en app opnieuw geïnstalleerd.

Hopelijk geeft jullie dit nog wat meer informatie. 

Groeten, 

Ralf

Reputatie 3
Badge +4

Ik heb sinds vandaag ook weer last van die melding. er is geen verbinding

Reputatie 1
Badge

Hier ook bijna de hele afgelopen week. Wordt er niet goed van. Wanneer komt het een keer goed. Net mijn contract met Eneco verlengd alleen voor Toon, maar begin er nu spijt van te krijgen.

Badge +1

Al 3 à 4 dagen kan ik via app op Samsung S9+ geen verbinding maken met mijn Toon. Handig zo'n app die je het zomers als je hem niet gebruikt super werkt, maar zodra de winter weer aan komt storing na storing. Overweeg toon te verwijderen. Nu geen extra toegevoegde waarde voor 4 euries p/m.

Toon = Bagger.... 

Hier ook vaak de melding “geen verbinding” heb je de app eindelijk nodig dan werkt het niet. Al maanden zo. Ben al aan het kijken voor iets anders aan de muur. Gaat me niet om die 4 euro. Moet gewoon werken en oplossingen duren altijd heel lang bij Eneco. Jammer. 

Reputatie 1
Badge +2

@MarcoBilthoven

Fijn dat de app nu weer een aantal dagen verbinding heeft. Mocht het nogmaals voorkomen horen we het graag.

Groeten Chantal 

Nu weer storing D03, geen internetverbinding.. Succes..

Reputatie 6
Badge +1

@MarcoBilthoven 

Een D03 storing wil zeggen dat je geen verbinding hebt met het service center. Zonder die verbinding werkt de app niet. Kan je controleren op Toon of Toon verbonden is met internet? Zet anders het klantnummer in je profiel dan kijk ik het hier na.

Groeten, Tina

Reputatie 1
Badge +2

@MarcoBilthoven

Een D03 storing wil zeggen dat je geen verbinding hebt met het service center. Zonder die verbinding werkt de app niet. Kan je controleren op Toon of Toon verbonden is met internet? Zet anders het klantnummer in je profiel dan kijk ik het hier na.

Groeten, Tina

Klantnummer had ik vorige week al doorgegeven. Het is TOON die geen verbinding heeft met het servicecenter. En daardoor heeft de app geen verbinding met TOON..

Reputatie 6
Badge +1

@MarcoBilthoven 

Wat het klantnummer betreft heb je gelijk. Je had het klantnummer in jouw reactie meegestuurd. In het kader van de privacy is deze verwijdert maar is deze niet toegevoegd aan je profiel. Dit heb ik dan nu wel gedaan. Het klopt inderdaad dat Toon geen verbinding heeft met het Service center. Daarom vroeg ik je ook om de internetverbinding te controleren op Toon. Is Toon verbonden met het WiFi netwerk?

Groeten, Tina

Reputatie 1
Badge +2

@MarcoBilthoven

Wat het klantnummer betreft heb je gelijk. Je had het klantnummer in jouw reactie meegestuurd. In het kader van de privacy is deze verwijdert maar is deze niet toegevoegd aan je profiel. Dit heb ik dan nu wel gedaan. Het klopt inderdaad dat Toon geen verbinding heeft met het Service center. Daarom vroeg ik je ook om de internetverbinding te controleren op Toon. Is Toon verbonden met het WiFi netwerk?

Groeten, Tina

TOON is verbonden met WIFI..

Reputatie 6
Badge +1

@MarcoBilthoven 

Er is geen storing bekend met het Service center. Helpt een reset van zowel Toon als de router en/of modem?

Reputatie 1
Badge +2

Ja, dat helpt.. voor een aantal dagen..

Badge +1

Hoelang gaat dit nog duren TOON ..?

Reputatie 7
Badge +2

@Raytevree 

Kan je bovenstaande tip van @TinaC  eens proberen ?

Groeten Chantal

Badge +1

Modem en Router is niets mis mee, netwerk is 100%. Heb dit probleem al bijna 2 jaar. Alles al gedaan, reset, harde reset, ipv wifi bekabeld aangesloten, nieuwe app geprobeerd. Krijg nu constand meldingen zoals "toon is offline", "het lijkt of de server offline is" of "kan geen verbinding maken".. Zomers werkt de app perfect, maar het lijkt wel dat zodra de herfst begint en je de app via 4g gebruikt en meer mensen dus ook de app gaan gebruiken de server het gewoon niet aan kan. Super langzaam laden... Toon komt steeds weer met nieuwe snuffies net zoals die onzin magazin, maar ipv steeds weer iets nieuws maak gewoon eerst dat Toon gewoon 100% goed werkt en dan pas gaan verder ontwikkelen... 

Reputatie 7
Badge +2

@Raytevree 

De verbinding met de app is in zijn geheel in onderzoek op dit moment bij de softwarebeheerders. Zodra we meer weten dan komen we bij je terug.

Groeten Chantal

Reputatie 1

Heb het een aantal dagen aangezien. Het is wel wat beter dan voorheen maar hier ook een paar keer per dag geen verbinding met Toon. 

Ik heb nu al een week

of wat mijn Toon openstaan , hebben jullie al gekeken en kan ik hem weer sluiten ?

Reageer