Geen verbinding Toon met Toon app | Eneco Community
Sticky beantwoord

Geen verbinding Toon met Toon app

• 16 augustus 2019
  • 315 reacties
  • 16741 Bekeken

Toon eerste bericht

315 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
[h4]@Johnniekk [/h4]

Dit hoort uiteraard niet nodig te zijn en zeker niet dagelijks, maar wil wel eens helpen, en sluit weer het een en ander uit wanneer ik een melding moet maken bij de softwarebeheerders. De Toon start in de nacht één keer opnieuw op, dit is enkele jaren geleden ingebouwd, maar dan is Toon niet stroomloos en kunnen bepaalde zaken die mogelijk de verbinding in de weg zitten blijven bestaan.

Groet,

Folkert
Reputatie 1
Badge +2
@MarcoBilthoven

Heb je Toon al eens voor minstens 5 minuten van de stroom gehaald? De externe toegang klantenservice staat inmiddels uit volgens mijn gegevens, kun je deze weer aanzetten?

Groet,

Folkert

Support staat aan..
Zojuist weer gereset, 5 min zonder spanning. Nu werkt ie weer. Vraag is; voor hoe lang...
Badge
Ik heb sinds enkele dagen een “leeg” homescreen in de toon app. Ik zie geen gegevens / tegels. Volgens mij maakt de app idd geen verbinding (iphone). Ik lees verschillende oplossingen, welke kan ik aanhouden. Heb de app al opnieuw gedownload en ingelogd. Maar dit hielp niet...
De meest voor de hand liggende is om Toon®️ dan nu even een harde reset te geven.
Dus je Toon®️ ketelmodule even 1 minuutje stroomloos maken.
Badge
Hallo, ik denk dat er hier veel verwarring is.
Ik stelde een vraag omdat ik geen toegang had tot de nieuwe app. Met de website ja.
Ik kreeg ook een reactie van u. En ik moest gewoon een nieuw account maken.
Maar zelfs dat werkt alleen met de website. Niet met de app. En nu worden mijn vraag van gisteren en de reacties erop weergegeven onder een compleet andere naam. Wat nu?
Groetjes
Udo
Reputatie 6
Badge +2
@MarcoBilthoven

Fijn dat de app weer werkt. Hou ons op de hoogte als dit veranderd. Dan zetten we het uit bij de softwarebeheerders.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
@D. van Drongelen

Laat even weten of de tip van @Brandje geholpen heeft. Anders kijk ik met je verder naar een oplossing,

Groeten Chantal
Reputatie 5
Badge +6
Hoppa het is weer bijna avond en ons Toontje geeft er weer de brui aan...
Eneco duik er maar in, hij staat open..

Badge
@ChantalS
@Brandje
ja, werkt weer, dank!
@ChantalS

@Brandje

ja, werkt weer, dank!

Hoi D van Drongelen,

Top!👏
En fijn om te horen.
Reputatie 6
Badge +2
De meest voor de hand liggende is om Toon®️ dan nu even een harde reset te geven.
Dus je Toon®️ ketelmodule even 1 minuutje stroomloos maken.

@UHN @Johnniekk

Bedank voor het melden. Kunnen jullie ondertussen de tip van @Brandje proberen ? Ik pak het op met de softwarebeheerders. Mocht er verder meer informatie nodig zijn laat ik het weten.

@UHN
Onder welke naam heb je je reacties in eerste instantie geplaatst ?

Groeten Chantal
Badge +1
@arievandriel

Welkom op de community! Ik heb het uitgezet bij de beheerders van Mijn Eneco, zodra ik een terugkoppeling krijg van hen laat ik het aan je weten.

Groet,

Folkert

Hoi Folkert, nog geen nieuws?

Arie
Reputatie 5
Badge
@arievandriel

Mijn excuses dat we nog niet gereageerd hebben 😥. Ik heb de beheerders om een update gevraagd hoe het ervoor staat. Ik kom dit keer terug met een oplossing .

Groet, Emel
Na het probleem met inloggen, wat nu wel verholpen is. Kan de Toon app nu, als ik inlog, geen verbinding maken. Help?!

Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Reputatie 3
Badge +3
Na het probleem met inloggen, wat nu wel verholpen is. Kan de Toon app nu, als ik inlog, geen verbinding maken. Help?!

Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Hadden wij vanmorgen ook lange tijd, thuis gekomen TOON gereset ( gaatje aan de onderzijde ) en de app deed het weer.
Moet helaas constateren dat de app weer niet werkt. Krijg nu al een week geen verbruik door. Het heeft enkele weken gewerkt, maar is vorige week weer gestopt. Ben niet thuis, dus kan niets doen. Het begint nu echt vervelend te worden. Heb Toon juist aangeschaft om de verwarming etc. te kunnen regelen als ik niet thuis ben. Bah!
Reputatie 6
Badge +1
@edclaa

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je het vervelend vindt helemaal als je van huis bent. Is er een mogelijkheid om toch het klantnummer toe te voegen aan je profiel? Waar ik ook benieuwd naar ben is of het verbruik ook niet zichtbaar is op Toon zelf. Kan je ons een seintje geven wanneer je weer thuis bent? Kan je dan gelijk de externe toegang aan zetten via Toon Support?

Alvast bedankt, Tina
Ik heb mijn klantennummer inmiddels toegevoegd. Meer kan ik op dit moment niet doen. We zijn eind van deze maand terug en dan laat ik wel van me horen.
Groet en in elk geval dank voor de snelle reactie, Ed
Badge
Sinds een paar dagen wisselend geen verbinding met Toon. Als er wel verbinding is werken de grafieken weer niet.
Van alles weer geprobeerd (herstart, harde reset, app gestopt en gestart etc.) niets mocht baten.
Wordt een beetje moe van deze situatie.
Al sinds geruime tijd geen toegang meer tot Toon via de app. In het forum lees ik dat dat bij anderen al meer dan een maand geleden is gemeld. Is hier nog steeds geen oplossing voor? Want die 4,50 is gewoon weer betaald.😠
Reputatie 6
Badge +1
@Olijabo

In dit geval ga ik het uitzetten bij de softwarebeheerders. Heb je na het verwijderen van de app ook de cache op je telefoon geleegd toevallig? Graag ontvang ik onderstaande info van je:

• · Zet de externe toegang aan op Toon. Hier staat hoe dat moet.
  • · Het merk en type mobiel
  • · iOS of Android en welke operating system
Groeten, Tina
Reputatie 6
Badge +1
@M. Kalverboer

Ik heb jouw topic verplaatst naar dit bestaande topic om zo het overzicht te houden.Heb je ook al wat handelingen verricht om de app weer aan de praat te krijgen? Zo ja, welke?

Edit: Er staat een software update (5.13.12) klaar. Kan je deze handmatig installeren via Menu > Instellingen > Software? Werkt het hierna beter?

Groeten, Tina
Badge
@Olijabo

In dit geval ga ik het uitzetten bij de softwarebeheerders. Heb je na het verwijderen van de app ook de cache op je telefoon geleegd toevallig? Graag ontvang ik onderstaande info van je:

• · Zet de externe toegang aan op Toon. Hier staat hoe dat moet.
  • · Het merk en type mobiel
  • · iOS of Android en welke operating system
Groeten, Tina

Ja, ik heb mijn app(s) verwijderd en de cache gecleared.
  • Samsung Galaxy A5 (2017) en iPad (5e generatie)
  • Android versie 8.0.0 en IOS 13.1.1
Verder heb ik de externe toegang geactiveerd.
Groet, Jan
Reputatie 6
Badge +1
@Olijabo

Dank je wel voor de informatie. Ik vergeet het belangrijkste aan je te vragen en dat is het klantnummer. Kan je die toevoegen aan je profiel?

Alvast bedankt.

Tina
Badge
@Olijabo

Dank je wel voor de informatie. Ik vergeet het belangrijkste aan je te vragen en dat is het klantnummer. Kan je die toevoegen aan je profiel?

Alvast bedankt.

Tina

Heb ik zojuist gedaan.

Reageer