Geen verbinding Toon met Toon app | Eneco Community
Sticky beantwoord

Geen verbinding Toon met Toon app

• 16 augustus 2019
  • 307 reacties
  • 16509 Bekeken

Toon eerste bericht

307 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
@WesB @MarcoBilthoven @Johnniekk

Aan onze kant zijn er geen verbindingsproblemen meer zichtbaar. Als jullie nog problemen ervaren kijken wij dit uiteraard voor jullie na. Dit geldt niet alleen voor jullie maar ook voor andere forumleden die hier last van hebben.

• Reset Toon door de stekker van de ketelmodule minstens 1 minuut uit het stopcontact te houden
  • Verwijder de app van je telefoon en leeg de cache. Download en installeer de app opnieuw

Als bovenstaande geen effect heeft heb ik de volgende info van jullie nodig:

• Zet de externe toegang aan op Toon
  • Het merk en type mobiel
  • iOS of Android en welke operating system
Ik hoor het graag.

Gr, Tina
Reputatie 5
Badge +6
@TinaC

Als je even 13 dagen terug kijkt dan schrijft je collega het volgende.

Het continu stroomloos maken van Toon en het verwijderen van de app. Is de oplossing niet.
Als je met me mee leest wat ik hierboven schreef en er ook gebruikers zijn die dezelfde ervaring hebben ( in de ochtend en middag werkt het goed maar meestal in de avond beginnen de problemen met haperende opbouw van de tegels in de app. De knop om je apparaten op afstand te kunnen schakelen is dan ook meestal niet meer zichtbaar, zowel als op mijn Android telefoon alsook bij mijn vrouw die een Apple heeft.

Het lijkt erop dat Eneco een capaciteit probleem heeft...

Reputatie 6
Badge +1
@Johnniekk

De handelingen die mijn collega benoemt zijn handelingen die uitgevoerd zijn door de softwarebeheerders. Het resetten van Toon en het verwijderen van de app hebben voor velen resultaat opgeleverd.
Ook hier liggen beide app’s al de gehele dag plat.
Reputatie 5
Badge
@All

We hebben jullie geduld op de proef gesteld 😬. Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie medewerking en geduld. Voor diegene die geen gebruik kunnen maken van de Toon app zijn er wat aanpassingen gedaan op de achtergrond. Willen diegene die er last van hebben, een nieuw Mijn Eneco account aanmaken en vervolgens testen of je ook gebruik kan maken van de Toon app? Ik hoor het graag 🤞.

Groet, Emel
Goedemiddag,

Ook ik ondervindt problemen met inloggen op de toon app. Krijg de melding dat combinatie wachtwoord-gebruikersnaam niet kloppen. Kan wel inloggen op mijn eneco via pc en android smartphone maar kan Toon niet koppelen.
Zou graag een oplossing zien zodat ik app weer kan gebruiken.
Reputatie 7
Badge +6
@saschafranken

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Ik geef dit voor je door aan de beheerders van Mijn Eneco. Zodra we een terugkoppeling hebben laat ik het aan je weten.

Groet,

Folkert
Dank voor de reactie, zie terugkoppeling graag tegemoet 🙂
Reputatie 6
Badge +1
@Famweber

Er zijn wat aanpassingen gedaan op de achtergrond. Je kan een nieuw Mijn Eneco account aanmaken. Kan je testen of je nu gebruik kan maken van de Toon app? Ik hoor het graag.

Groeten, Tina
Goedemorgen,Dank voor de reactie.
Heb geprobeerd een nieuwe account aan te maken maar krijg de melding dat er al een account bestaat.
Krijg daarna enkel de optie om weer in te loggen op bestaande account.

Groetjes, Sascha.
Reputatie 6
Badge +1
@saschafranken

Jouw verzoek van gisteren staat nog uit. Zodra dit opgepakt en aangepast is zal ik jou taggen en je verzoeken een nieuw account aan te maken.

Groeten, Tina
Pas geleden met succes de Toon thermostaat over genomen van de vorige bewoner en na wat hulp hier opnieuw geactiveerd. So far so good, alleen nu wil ik graag de Toon app gebruiken op mijn Iphone 7 maar krijg ik de melding "It seems like something went wrong, Can you check?". Ik heb de toegang aangezet in de Toon thermostaat. Kan iemand mij helpen? de foutmelding is verder nietszeggend
Reputatie 6
Badge +1
@MvdBogaard

Bedankt voor je bericht. Het niet kunnen inloggen is een bekend issue en wordt op dit moment onderzocht en opgelost. Er is wel een handmatige manier om weer in te kunnen loggen. Ik heb het uitgezet bij de beheerders van de app. Zodra we een terugkoppeling hebben laat ik het aan je weten.

Groeten, Tina
Helaas heb ik tot op heden niets gehoord en kan nog steeds niet inloggen in de app.
Reputatie 7
Badge +6
@MvdBogaard

Je Mijn Eneco account is verwijderd. Je kunt nu een nieuw account aanmaken, en vervolgens deze gegevens gebruiken voor de Toon app. Laat je weten of het gelukt is?

Groet,

Folkert
@Folkert Het werkt! bedank!
Reputatie 1
Badge +2

Hallo Tina,
Allerlei resets geprobeerd, maar TOON is weer offline. Externe toegang staat aan. Mijn mobiel is een Samsung A6 Android.

Kun je er wat mee?

Groeten,
Marco

Als bovenstaande geen effect heeft heb ik de volgende info van jullie nodig:

• Zet de externe toegang aan op Toon
  • Het merk en type mobiel
  • iOS of Android en welke operating system
Ik hoor het graag.

Gr, Tina
Badge
Hallo, vandaag een abonnement afgesloten voor de Toon die al aanwezig was in ons nieuwe huis. Alles ingesteld op de Toon zelf en ik kan inloggen op Mijn Eneco. Maar ik kan niet op de Toon app inloggen. Kunnen jullie mij helpen? Groet, Arie
Reputatie 7
Badge +6
@arievandriel

Welkom op de community! Ik heb het uitgezet bij de beheerders van Mijn Eneco, zodra ik een terugkoppeling krijg van hen laat ik het aan je weten.

Groet,

Folkert
Reputatie 1
Badge +2

Hallo Tina,
Allerlei resets geprobeerd, maar TOON is weer offline. Externe toegang staat aan. Mijn mobiel is een Samsung A6 Android.
Kun je er wat mee?

Groeten,
Marco

Heeft een paar dagen gewerkt, is nu weer erg wisselvallig. Blijft toch een labiel systeem, je kunt er niet van op aan. Jammer.
Reputatie 7
Badge +2
Hoi @MarcoBilthoven

Mijn excuses als we niet eerder hebben gereageerd op één van je berichten, maar ik ben een beetje zoekende naar wat jouw bericht/vraag is. Kan het zijn dat je je bericht/vraag verweeft in de quotes die je post?

Groet. Urgel
Reputatie 1
Badge +2
@Urgel Dat kan, ik heb verschillende keren melding gedaan van slechte connectie met TOON. Het blijft dus halen en brengen en regelmatig voor een uurtje of zo afwezig.
Reputatie 7
Badge +9
Blijft toch wel een systeem met ups en downs. De laatste weken regelmatig geen verbinding met de server. Resetten van TOON helpt meestal maar een paar uur tot een paar dagen. En het is maanden goed gegaan..

@Urgel

Zie bovenstaande. Is dit de vraag die je zocht van MarcoBilthoven?
Reputatie 7
Badge +6
@MarcoBilthoven

Heb je Toon al eens voor minstens 5 minuten van de stroom gehaald? De externe toegang klantenservice staat inmiddels uit volgens mijn gegevens, kun je deze weer aanzetten?

Groet,

Folkert
Reputatie 5
Badge +6
@Folkert Als Toon continu stroomloos gemaakt dient te worden om een stabiele verbinding te garanderen voor een X tijd, misschien een vraagje naar de software afdeling om er een automatische reboot functie in te bouwen in de nachturen zodat onze Toon weer fris en fruitig de dag door kan komen...

Reageer