Geen verbinding Toon met Toon app | Eneco Community
Sticky beantwoord

Geen verbinding Toon met Toon app

• 16 augustus 2019
  • 245 reacties
  • 13898 Bekeken

Toon eerste bericht

245 Reacties

Badge
Gaat Eneco ons nu vertellen wat het probleem daadwerkelijk is geweest?
En technische verhalen kan ik best wel aan hoor 😁
Eb het probleem is weer terug op beide Iphone's 🤔
Badge
ook vandaag werkt het goed, heel fijn dank jullie wel...
Reputatie 7
Badge +9
@Allen,

Ik merk dat de gemoederen wat oplopen. Waar iedereen een mening mag hebben, uiteraard, helpen een aantal meningen niet mee om de positiviteit te behouden. Zoals jullie weten wordt er met man en macht gewerkt aan het implementeren van de oplossing. Dit probleem heeft van ons de hoogste prioriteit gekregen! Zelf kunnen we niet exact aangeven wanneer de oplossing er zal zijn, maar ga ervan uit dat dit spoedig is.

In de hoop dat jullie kunnen begrijpen dat een storing ook Eneco kan treffen, hangen de kosten van €4,50 niet volledig aan de app. Zoals eerder aangegeven, door o.a. @WesB, valt hier ook de service onder. Onder deze service valt o.a. het verhelpen van problemen zoals deze door onze softwareontwikkelaars en meer.

Het lijkt veel gevraagd maar bij deze doen we alsnog een beroep op jullie geduld.

Groet. Urgel

@Urgel ,

Toch wil ik hier nog op reageren.
Bijna jaar geleden heeft Eneco (Volgens mij was topic door jou zelf gestart.) ons transparantie beloofd.

(link naar bewuste topic: https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-en-verbeterpunten-113/jullie-wensen-en-of-ideeen-hoe-staat-het-ermee-19972 )

Dat ik dit onderwerp nu ophaal is niet zo heel gek, ook al zeg ik het zelf. Hoe Eneco omgegaan is met deze storing verdiend geen schoonheidsprijs naar mijn idee (we hebben het over transparantie.), ik denk dat deze zeker voor herbeoordeling waardig is. Dat de IT afdeling even bij elkaar moeten gaan zitten en kritisch naar zichzelf moeten gaan kijken, hoe ze de volgende keer de storing beter kunnen aanvliegen.
Klant werd nu eigen in het "niets" gezet, en wist totaal niet waar die aan toe was.
Mij is op school 2 vuistregels geleerd:

• Klant informeren hoe staat gesteld met zijn Call
  • Klant gevoel geven dat die gehoord is, storing is onoverkomelijk maar klant gaat dit nooit begrijpen. Die zal heelvaak heel simpel denken: "Heb ik niets mee te maken, los het op!"
Dit is geen aanval van mij naar de IT afdeling of wat dan ook. Dit is puur mijn zienswijzen hierin.
Reputatie 7
Badge +2
@mAiden

Je reactie is uiterst welkom en ik begrijp waar deze vandaan komt. Het "niet transparant zijn" is naar onze mening in deze situatie niet van toepassing. Zeker niet omdat we geen duidelijk antwoord konden geven m.b.t het probleem. Dit kan namelijk niet als je niet meteen weet waar het probleem ligt! Om die reden is er weinig losgelaten, maar is met hoge prioriteit het onderzoek aan de achterkant gestart. Hiervan hebben we jullie op de hoogte gebracht.

Uiteraard wordt er op een gegeven moment een oorzaak en een oplossing gevonden. Dit was voor ons het belangrijkste om te delen. In details hierover treden is het grotendeel op het forum niet bij gebaat en dient geen toegevoegde waarde.

Groet, Urgel
Badge
@mAiden

Je reactie is uiterst welkom en ik begrijp waar deze vandaan komt. Het "niet transparant zijn" is naar onze mening in deze situatie niet van toepassing. Zeker niet omdat we geen duidelijk antwoord konden geven m.b.t het probleem. Dit kan namelijk niet als je niet meteen weet waar het probleem ligt! Om die reden is er weinig losgelaten, maar is met hoge prioriteit het onderzoek aan de achterkant gestart. Hiervan hebben we jullie op de hoogte gebracht.

Uiteraard wordt er op een gegeven moment een oorzaak en een oplossing gevonden. Dit was voor ons het belangrijkste om te delen. In details hierover treden is het grotendeel op het forum niet bij gebaat en dient geen toegevoegde waarde.

Groet, Urgel

Communicatie, dat is waar het hier omgaat. Geen sterk punt van Eneco.

Ook nu weer, nadat het probleem lijkt te zijn opgelost verzaakt Eneco dit te melden.

Groet, Jan
Reputatie 7
Badge +6
@Olijabo

Er zijn handelingen uitgevoerd die het probleem lijken te verhelpen, we zien verbetering, maar maken pas melding van een oplossing wanneer we 100% zeker zijn van dat dit ook daadwerkelijk het geval is.

Groet,

Folkert
Badge
@Olijabo

Er zijn handelingen uitgevoerd die het probleem lijken te verhelpen, we zien verbetering, maar maken pas melding van een oplossing wanneer we 100% zeker zijn van dat dit ook daadwerkelijk het geval is.

Groet,

Folkert

Fijn dat je dat nu communiceert. Dan hoeven de mensen niet meer rare fratsen uit te halen om e.e.a. werkend te krijgen.😉
Reputatie 2
Badge
@mAiden

Groet, Urgel

Beste Urgel, het zou je verbazen hoe veel mensen op het forum wel technisch zijn en niet schrikken van een beetje details. Hier wordt duidelijk steeds om gevraagd. Maar ik kan de heren geen ongelijk geven w.b. de transparantie. Ik heb het aangehaalde topic wat je zelf hebt gestart eens goed doorgelezen, en daar heb ook ik een mening over. Er wordt naar mijn idee door Eneco veel gepraat, maar niks gezegd. Dus nogmaals, laat eens echt iets los over wat er nu aan de hand cq gebeurt was.

Bedankt en Vr Gr.
Sinds een paar weken zie ik op onze telefoons ( iphone) dat wij een klapperende verbinding hebben met de Toon via de Toon app.

Op de telefoons geeft hij aan ! er is geen verbinding, Dit doet de app dan via 4g danwel wifi.

Heb op de telefoons de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd dit heeft geen oplossing.

Wij hebben de laatste software op onze toon 5.9.6 en de firmware van de ketelmodule is 37
Heb een vermoeden dat dit is gekomen na de laatste update van de toon app een week of wat terug.

Wat heb ik verder gedaan:

• De router heb ik stroomloos gehad en opnieuw opgestart, geen oplossing.
  • Toon zelf een restart gegeven na 3 minuten was hij opnieuw opgestart, ook geen oplossing.
  • CV module en CV zelf , in die volgorde, losgekoppeld van het elektriciteitsnet en na 30 sec weer aangekoppeld. Geen oplossing,
Heb toen de servicedesk gebeld , keurig te woord gestaan maar die kunnen na een 1/2 uur zaken besproken en bekeken te hebben ook geen oplossing bieden, behalve na een terugkoppeling met zijn collega's dat dit probleem vaker is gemeld nu en dat dit wordt doorgezet naar ??

Mijn vraag is kan ik nog meer doen om het probleem op te lossen of moet ik en wellicht meerdere probleemhouders wachten op de oplossing ( tijd onbekend). Of is het mogelijk dat ik teruggezet wordt naar de vorige software van Toon.

Toon is nu niet op afstand te gebruiken.
Als je App nu nog steeds slecht cq niet werkt, dan is wellicht een harde reset nog te proberen.
Eerdere meldingen geven een goed resultaat.

Maak daarvoor je Ketel module van Toon®️ bij je CV even 1 minuutje stroomloos.

Verwijder eventueel en herinstalleer je App eventueel ook nog even.
Reputatie 5
Badge +5
Uieraard, misschien de stekker er definitief uitlaten....

Pfff komt die ellende nu weer terug? Weer geen verbinding op beide telefoons Kan toch niet in en uitloggen blijven . Dat helpt overigens weer niet .
@rieny61 heb je toon al eens stroomloos gemaakt?. Meerdere gebruikers hebben ba dit uitgevoerd te hebben geen problemen meer
Ook ik heb problemen met de app. Hij wil het startmenu niet laden, blijft blanco en na bepaalde tijd zegt hij dat hij geen verbinding kan maken. Grappig genoeg kan ik wel de grafieken downloaden, dus hij lijkt wel verbinding te maken. Maar het essentiële startmenu blijft blanco, dus ik kan niks doen eigenlijk. De Toon zelf heeft gewoon wifi verbinding en ik heb de app ook al een keer opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.

Hoe kan ik dit oplossen?
Reputatie 6
Badge +1
@MaartjeA

Ik heb jouw reactie verplaatst naar dit topic omdat het hier om een andere situatie gaat. Kan je Toon 1 minuut stroomloos maken door de stekker van de ketelmodule eruit te halen? Hierna adviseer ik je de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Geef een seintje als het heeft geholpen?

Groeten, Tina
Hoi Tina,

ik heb geen idee hoe ik dat moet doen en waar die stekker zit. De vorige bewoner heeft de toon geïnstalleerd. Hoe ziet die stekker eruit?
Reputatie 6
Badge +1
@MaartjeA

De ketelmodule hangt bij de cv-ketel. (zie afbeelding) Als je hier de stekker uit haalt maak je Toon stroomloos.

Het lijkt te zijn gelukt! Thanks!
Reputatie 3
Badge +3
Ik heb vandaag ook weer meermaals de melding geen verbinding. Op thuis en werk WiFi en 4G.

Reageer