Geen verbinding Toon met Toon app | Eneco Community
Sticky beantwoord

Geen verbinding Toon met Toon app

  • 16 augustus 2019
  • 245 reacties
  • 13898 Bekeken

Sinds een paar weken zie ik op onze telefoons ( iphone) dat wij een klapperende verbinding hebben met de Toon via de Toon app.

Op de telefoons geeft hij aan ! er is geen verbinding, Dit doet de app dan via 4g danwel wifi.

Heb op de telefoons de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd dit heeft geen oplossing.

Wij hebben de laatste software op onze toon 5.9.6 en de firmware van de ketelmodule is 37
Heb een vermoeden dat dit is gekomen na de laatste update van de toon app een week of wat terug.

Wat heb ik verder gedaan:

  • De router heb ik stroomloos gehad en opnieuw opgestart, geen oplossing.
  • Toon zelf een restart gegeven na 3 minuten was hij opnieuw opgestart, ook geen oplossing.
  • CV module en CV zelf , in die volgorde, losgekoppeld van het elektriciteitsnet en na 30 sec weer aangekoppeld. Geen oplossing,
Heb toen de servicedesk gebeld , keurig te woord gestaan maar die kunnen na een 1/2 uur zaken besproken en bekeken te hebben ook geen oplossing bieden, behalve na een terugkoppeling met zijn collega's dat dit probleem vaker is gemeld nu en dat dit wordt doorgezet naar ??

Mijn vraag is kan ik nog meer doen om het probleem op te lossen of moet ik en wellicht meerdere probleemhouders wachten op de oplossing ( tijd onbekend). Of is het mogelijk dat ik teruggezet wordt naar de vorige software van Toon.

Toon is nu niet op afstand te gebruiken.
icon

Beste antwoord door Folkert 5 september 2019, 19:52

Beste forumleden,

Onze IT afdeling binnen Eneco is met hoge prio bezig, om dit probleem te verhelpen. We weten waar het mis gaat, maar het issue zit helaas wat dieper dan we dachten, zodra we concrete informatie hebben delen we dit uiteraard met jullie. Het kan helpen om een paar keer in en uit te loggen, wanneer je app geen verbinding heeft met de Toon.

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

245 Reacties

Is je abonnement ad €4,50 p/m nog wel actief?
Heeft de klantenservice daarna gekeken?
Badge
De toon app maakt geen verbinding. Telkens maar heel kort. Heb de stekkers er al uitgehaald mag helaas niet werken en de app opnieuw erop gezet mag ook helaas niet werken. Wat kan ik nu nog doen?
Goede ik, hoop het wel, is niet om gevraagd. Maar zoals gezegd de app dat het doen weer wel dan weer niet om de paar seconden. Laat ik de app openstaan zie ik dat wel effe snel de gegevens ophaalt bv van de productie van de panelen. Maar bv de temperatuur verstellen gaat lastiger.
Reputatie 6
Badge +1
@rieny61

Welkom op de community. Als je de app afsluit lukt het dan wel om in te loggen?

Groeten, Tina
Reputatie 3
Badge +4
@TinaC
Hoe zit dat met. De toon App geeft af en toe er is geen verbinding. En 10 tellen doet het weer en dan weer niet? Hoe los ik dat op
Hallo Tina,

Dat lukt wel, maar lastig net zoals de temperatuur, de verbinding staat soms even open ( ( hij klappert).
Dat klapperen doet hij niet op de Toon zelf.
Had op beide telefoons de app ook verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en dan moest ik mijn gegevens invoeren
Reputatie 6
Badge +1
@B. Coolen @rieny61 @Tollybolly

Ik heb de vraag uitstaan bij de softwarebeheerders. Het wordt op dit moment uitgezocht. Zodra ik wat weet kom ik er bij jullie op terug.

Groeten, Tina
Badge
Is je abonnement ad €4,50 p/m nog wel actief?
Heeft de klantenservice daarna gekeken?

Ja hoor deze is gewoon actief. Heb zojuist ook gebeld schijnen meer mensen te zijn met deze problemen. Waarschijnlijk heeft Eneco momenteel een probleem is mij verteld.

Is je abonnement ad €4,50 p/m nog wel actief?
Heeft de klantenservice daarna gekeken?
Ja hoor deze is gewoon actief. Heb zojuist ook gebeld schijnen meer mensen te zijn met deze problemen. Waarschijnlijk heeft Eneco momenteel een probleem is mij verteld.


Idd @TinaC heeft dit issue al doorgezet.
Komt vast goed dus.
Reputatie 5
Badge +6
Hier hetzelfde sinds een paar dagen, lastig met verbinden. Doet het soms wel, en soms niet
Reputatie 2
Badge
Ook hier bij mij hetzelfde probleem. Zowel op de ipad en iphone. Er is duidelijk iets aan de hand. Klappert steeds met de verbinding. Even een moment wel en dan weer geen verbinding. Zowel op eigen netwerk als ander netwerk en 4g
Reputatie 1
Badge
Hallo.
Ik heb ook hetzelfde probleem na de laatste update van de app op 8 augustus.
Hoop dat het snel verholpen is.
Hier ook het probleem dan wel en dan geen verbinding lijkt op een communicatie storing tussen de toon server en de app.. hoop dat het snel verholpen is

Reputatie 1
Badge +1
Ik heb hier ook last van. Wellicht dat het hier mee te maken heeft. Na restarten heeft toon heel even verbinding. Vervolgens krijg je een melding in Olisto dat de verbinding verbroken is. Kan je niks meer in de toon app en geeft de toon het weer niet meer weer.
Reputatie 6
Badge +1
@Allen,

Het onderzoek loopt nog. Zodra er meer bekend is komen we in dit topic hierop terug.

@J. Versloot ik heb het voor je nagevraagd maar het ligt niet aan de ontdekte bug zoals beschreven in het topic . Bedankt voor het meedenken.

Groeten, Tina
Reputatie 5
Badge
Ook ik ondervind de laatste paar dagen een wisselende verbinding in de app. Hij geeft inderdaad ook aan geen verbinding, terwijl op de Toon op dat moment wel staat dat die verbonden is met het servicecenter.
Reputatie 2
Badge +1
Hier hetzelfde, af en aan een hangende app tijdens opstarten of de rode balk met ee is geen verbinding
Reputatie 5
Badge +6
Misschien gaan we terug naar de perikelen, in tijd van de "oude" Toon app, je was meer offline, dan online 😉
Reputatie 4
Badge +3
Ook hier steeds het zelfde probleem.
Dan wel verbinding dan weer niet.
Probleem is vorige week begonnen.
Niet na de laatste update.

Reputatie 2
Badge +1
Het is gewoon vervelend, vraag me af of het aan de toon, toonapp of de backend ligt, als ik met python tegen de api aanpraat krijg ik ook regelmatig timeouts
Reputatie 5
Badge +6
Ik denk dat het aan de App ligt, het is sinds de laatste versie (innovators versie 3,46) dat ik dit probleem heb.

Echter hoorde ik van Brandje, dat hij nergens last van heeft, met dezelfde versie van de app.
Wellicht dat hij als Veldtester, met een andere service connect.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb hier de blijkbaar normale versie 3.45.1(63848) op android en die doet het ook
Reputatie 4
Badge +3
Update gedaan (playstore)
Probleem blijft.
Ook de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Ik denk dat het aan de App ligt, het is sinds de laatste versie (innovators versie 3,46) dat ik dit probleem heb.

Echter hoorde ik van Brandje, dat hij nergens last van heeft, met dezelfde versie van de app.
Wellicht dat hij als Veldtester, met een andere service connect.

Hoi Juan,

Jazeker dat klopt, maar of dat echt aan de beta versie 3.46 ligt, betwijfel ik.
Ik houd het erop dat aan “achterzijde” van de App e.e.a. er aan schort. Als veldtester zitten wij idd op een afgescheiden deel van de server.
Reputatie 4
Badge +3

We hopen dat het snel opgelost wordt.

Reageer