Geen verbinding servicecenter | Eneco Community
beantwoord

Geen verbinding servicecenter

• 26 december 2017
  • 28 reacties
  • 589 Bekeken

Sinds gisteren geen verbinding meer met het servicecenter. Toon en router verschillende keren herstart zonder resultaat. Op toon.nl staat geen melding van een storing. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Brandje 8 juni 2018, 15:38

Kijk hier eens:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connect-box-2-4-ghz-5-ghz-netwerk-namen-splitsen-23108
Bekijk origineel

28 Reacties

Helaas zie de vele andere meldingen.
Je zal ivm de Kerst even tot morgen moeten wachten.
Er is door een ander lid gebeld met de storingsdienst. De site wordt door de Kerst helaas niet bijgewerkt.
Reputatie 3
Badge
Hoi @Jolanda626,

Welkom op het Toon forum! Balen dat je geen verbinding kon krijgen met Toon. Heb je hier nog steeds last van? Het zou inmiddels verholpen moeten zijn.

Groet, Saida
Badge
Sinds mijn verhuizing in April heb ik die melding ook zéér regelmatig. Erg matig allemaal. Vaak opnieuw inloggen en geen verbinding TOON met servicecenter of geen verbinding telefoon naar TOON. Ben er zeker niet over te spreken, te vaak onbetrouwbaar..
Reputatie 7
Badge +8
Sinds mijn verhuizing in April heb ik die melding ook zéér regelmatig. Erg matig allemaal. Vaak opnieuw inloggen en geen verbinding TOON met servicecenter of geen verbinding telefoon naar TOON. Ben er zeker niet over te spreken, te vaak onbetrouwbaar..

- Wat heb je zelf ondernomen dat de verbinding wel weer stabiel werd? Kan namelijk ook in je interne netwerk liggen..

- Wat voor modem / router heb je?
Badge
Ik heb van ZIGGO het nieuwste model modem gekregen na de verhuizing. Maar zal intern ook eens goed kijken..
Reputatie 6
Badge +2
Hoi @Marco Laarhoven,

Wat leuk dat je je weg naar het forum gevonden hebt! Dat is natuurlijk niet fijn dat de verbinding sinds april regelmatig weg valt. Via je klantnummer heb ik gecontroleerd of Toon op dit moment een goede verbinding heeft met zowel je wifi als ons servicecenter. Dit is op het moment gelukkig het geval. Soms kan het zo zijn dat het nodig is om een vast IP adres toe te kennen aan Toon zodat de verbinding in stand blijft. Heb je dit al geprobeerd ?

Groet, Chantal
Ik heb van ZIGGO het nieuwste model modem gekregen na de verhuizing. Maar zal intern ook eens goed kijken..

Is dat de Connectbox, die wel de 2.4 en 5.0 heeft met de zelfde SSID naam? Daar kan Toon®️ maar moeilijk mee over weg.
Geef voor de 2.4 SSID een extra naam.
Reputatie 7
Badge +8
Hoi @Marco Laarhoven,

Wat leuk dat je je weg naar het forum gevonden hebt! Dat is natuurlijk niet fijn dat de verbinding sinds april regelmatig weg valt. Via je klantnummer heb ik gecontroleerd of Toon op dit moment een goede verbinding heeft met zowel uw wifi als ons servicecenter. Dit is op het moment gelukkig het geval. Soms kan het zo zijn dat het nodig is om een vast IP adres toe te kennen aan Toon zodat de verbinding in stand blijft. Heb je dit al geprobeerd ?

Groet, Chantal

Even een aanvulling op @ChantalS. Mocht zo statische IP moeilijk voor je zijn, om voor elkaar te krijgen. Het 1 en ander heb ik uitgelegd in dit topic:

https://forum.toon.nl/algemene-vragen-opmerkingen-24/vast-ip-adres-instellen-voor-toon-185

De tip van @Brandje is ook zeker 1 die gecontroleerd dien te worden door @Marco Laarhoven, aangezien Toon daar zeer raar op reageer, ik heb bijvoorbeeld mij 2,4Ghz en 5Ghz apart van elkaar staan, daar heeft Toon geen last van.
@Marco Laarhoven maak je nog veel gebruik van de 2.4 netwerk van de Connectbox?
Ik zelf had dit ook dat de verbinding geregeld weg viel toen ik deze kreeg en heb maar 3 apparaten die er nog gebruik van moeten maken waar onder toon en 2 laptops. Als je voor alle 3 een static IP-adres maakt ( niet te dicht bij elkaar) kan het ook lukken. Sinds ik dit heb gedaan geen probleem meer met signaal verlies als ze allen in gebruik zijn.
Wellicht wil dit ook voor jou helpen.
Badge
Ik zal eerst TOON een vast IP-adres geven en hoop dat dat helpt. SSID-namen zijn inderdaad gelijk en heb er eigenlijk moeite mee om dat te veranderen omdat één of ander apparaat daar moeite mee heeft. We zullen maar eens gaan kijken vanmiddag. Bedankt zover..
@Marco Laarhoven maak je nog veel gebruik van de 2.4 netwerk van de Connectbox?
Ik zelf had dit ook dat de verbinding geregeld weg viel toen ik deze kreeg en heb maar 3 apparaten die er nog gebruik van moeten maken waar onder toon en 2 laptops. Als je voor alle 3 een static IP-adres maakt ( niet te dicht bij elkaar) kan het ook lukken. Sinds ik dit heb gedaan geen probleem meer met signaal verlies als ze allen in gebruik zijn.
Wellicht wil dit ook voor jou helpen.

Hoi Masterbas,

Een perfect methode uiteraard.
Heb jij wel voor 2.4 een aparte SSID en voor de 5.0 ook een aparte SSID?
Ik zal eerst TOON een vast IP-adres geven en hoop dat dat helpt. SSID-namen zijn inderdaad gelijk en heb er eigenlijk moeite mee om dat te veranderen omdat één of ander apparaat daar moeite mee heeft. We zullen maar eens gaan kijken vanmiddag. Bedankt zover..

Hoi Marco,

Begrijpelijk!
In een eerder topic had een forumlid dezelfde gedachte en wilde dat ook niet wijzigen. Dan blijft het emmeren met Toon®️.
Dat forumlid knoopte er een extra accespointje aanvast puur voor de 2.4 en alles was perfect en stabiel met Toon®️.
Ook Ziggo kan je helpen met een losse WiFi/booster daar maakt Toon®️ ook feilloos verbinding mee.

Suc6 vanmiddag dan, we horen graag nader van je.
Ja dat was ik vergeten te melden al mijn netwerken hebben een aparte naam (4 stuks pffffff)
Ja dat was ik vergeten te melden al mijn netwerken hebben een aparte naam (4 stuks pffffff)

Jaaaaa kijk dan is het duidelijk. ?
Dat is wat ik ook bedoelde.
Dan werkt Toon®️ als een speer. ?
Thx weer voor de aanvulling ?@Masterbas
Badge
TOON een vast I-adres gegeven, daarna één keer melding geen verbinding met servicecenter. Maar dat heb ik met de app op mijn tablet dan ook.. Dan lijkt het niet binnenshuis te zitten..
Als toon geen contact heeft dan kan je hem ook niet via een andere manier (telefoon / tablet) bereiken.
TOON een vast I-adres gegeven, daarna één keer melding geen verbinding met servicecenter. Maar dat heb ik met de app op mijn tablet dan ook.. Dan lijkt het niet binnenshuis te zitten..

Ik denk dat het binnenshuis zit.
Heb je nu voor de 2.4 Ghz een aparte SSID?
Badge
Nee,, ik heb nog meer apparaten op 2.4 Ghz en ook een gastnetwerk. Vind het ook belachelijk dt dit nodig zou zijn.. Beetje dwars misschien, maar als alleen TOON dit vereist en de rest niet, dan is TOON voor mij over. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Jij mag best dwars zijn; jij bent de baas hoe je het thuis wilt inrichten en gebruik wil maken met je netwerk, uiteraard, maar helaas heeft Toon nu eenmaal problemen met 1 SSID-naam voor beide GHz.
Als het goed is is het reeds bekend bij Quby, maar of dat op korte termijn soelaas biedt??
Vandaar mijn eerdere voorstel.
Badge
Ik kan op mijn Ziggo modem de naam van mijn 5 Ghz niet anders maken dan de 2.4.. Als ik het goed heb.
Kijk hier eens:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connect-box-2-4-ghz-5-ghz-netwerk-namen-splitsen-23108
Badge
Bedankt! Ik heb het veranderd, hou jullie op de hoogte!
Graag gedaan!?
Je zal nu zien dat de verbinding gewoon stabiel blijft en je geen storingscode meer ziet. ?
Reputatie 6
@MasterBas @Brandje 👍 👍

@Marco Laarhoven We horen het resultaat graag!
Badge
Het gaat al een paar dagen goed, dank zover!

Reageer