Geen verbinding met toon via apps | Eneco Community
vraag

Geen verbinding met toon via apps

• 10 maart 2017
  • 81 reacties
  • 1786 Bekeken

Zowel via iPad (air) en iPhone (6s) geen verbinding mogelijk meer met toon. Via de iPad krijg ik de melding dat toon niet is verbonden met internet en via iPhone krijg ik alleen maar een blanco scherm na het inloggen. Ik heb toon gereset en ook mijn modem en router. toon geeft aan dat er verbinding is met service center. Als ik probeer opnieuw te verbinden via wifi ( terwijl hij dus wel aan geeft verbonden te zijn) krijgt toon geen verbinding meer. Iemand nog een idee?
Toon heeft nog geen update gehad naar de laatste versie , maar de iPad en iPhone draaien van alles de laatste versie. In de korte tijd dat toon nu hangt begin ik hem nu al zat te worden, omdat er geen stabiele verbinding mogelijk is. De router staat binnen 4 meter van toon zonder stoor zenders er tussen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

81 Reacties

Badge
Het is wel vervelend als je voor een dienst betaald en het ligt vaak op zijn gat.
Ik heb er ook veel gal uit gegooit en het hielp inderdaad niks.
Ook werdt het er niet beter van.
En je wordt daar best wel negatief van en je voelt je soms wel bedondert.
Maar echt het gevoel dat Eneco er veel/alles aan doen, geven ze niet.
Ook omdat de storingen vaak op elkaar lijken sinds de "oktoberstoring".
Geen actuele temperatuur, geen actueel verbruik, maar wel je elektra en gas grafiek kunnen zien die up to date is.

Dan is er toch wel verbinding met Toon!
Maar moet er wel iets fout gaan in de software.
Nu moet Eneco alleen nog steeds uitvinden wat .

Maar ik ben genezen van negatief zijn 😉 haha
Reputatie 5
Badge +1
TOP @DJK 🙂, van negatief naar een beetje positief.
Je hebt gelijk dat de app's veel storingen geven, punt van zorg en moet worden opgelost.
Maar staat los van de Toon aan de muur, deze is wat mij betreft betrouwbaar en werkt prima.
En zeker mee eens dat de communicatie van Eneco op klachten/opmerkingen op dit forum sterk kan worden verbeterd, er is veel te weinig terugkoppeling bij klachten/storingen en frustreert vele mensen waarbij ik mezelf hier ook in herken.
Kom op mensen ik ben dit niet gestart om met elkaar over hoop te liggen. Schijnbaar zijn er op de achter grondtoch mensen mee bezig, want ja wel vandaag werkt het weer naar behoren voor mij. Ik hoop zoals eerder al gezegd is dat de aankomende werkzaamheden van de 14e een aantal probleempjes gaan oplossen (ja ben een disney fanaat en droom er rustig op los). Waar het mij wel om gaat is dat eneco best ook hier op het forum kan zeggen als er iets is, want hier staat meestal niks, maar als je belt dan is er wel wat.

Off-topic
Als mensen zo met elkaar om blijven gaan als de eerdere posts dan zal dat dit forum geen goed doen. We willen allemaal het zelfde een werkende toon met in ieder geval 1 goed werkend mobiel toegangspunt toch? We zijn er om elkaar te helpen niet om elkaar de grond in te branden mensen raken geïrriteerd, maar blijf alsjeblieft wel gewoon netjes en controleer wat je posts, zodat het juist over komt.
Ja het werkt niet altijd
Ja de apps zijn bagger en verschillen te veel per apparaat
Ja er vinden nog steeds updates plaats voor toon
Ja het is vervelend als het niet functioneerd zoals het beloofd is
Ja de verschillende afdelingen zouden wat beter kunnen communiceren als er een probleem is
Ja buiten schijnt de ☀️ dus kom op lekker terrasje pikken of ga wat doen met vrienden of familie en laat toon lekker met ? vandaag.

Maar we blijven mensen enn klagen kunnen we als de beste (ik ook), maar dit topic verandert nu in iets wat niet de bedoeling is. Dus hoop ik dat een moderator er morgen een slotje of zo op kan zetten en laten we lekker weer gaan klagen als de onderhouds beurt er op zit, want mijn gevoel zegt me dat het hier weer druk gaat worden ?
Reputatie 6
Badge +2
Heb geen nut de storing ligt bij eneco dus wat we ook doen thuis zal geen nut hebben

Hoi Brandje,

Ik gluur nog met regelmaat mee.
En mocht ik nog ergens kunnen helpen en tijd over hebben dan zal ik nog steeds tips geven.
Tevens zit ik nog 3 jaar aan Eneco vast en heb ik toegang tot het forum waar ik veel leesplezier heb.

Jij ook een heel goed weekend ;)

Oke! Dat begreep ik niet; ik ging er vanuit dat je forumaccount ook stopte.

Gelukkig zou ik zeggen, want iedere expertise is van belang om een krachtig forum, juist in de weekenden te houden, die de helpende hand kan bieden.
Reputatie 5
Badge +1
@S.E. en anderen.
Wat een klaagzang allemaal en veel en veel totaal nietszeggende reacties.
Toon aan de muur werkt prima en is probleemloos te bedienen, er zal hierdoor niemand in de kou komen te zitten.
En de HUE lampen kunt u ook nog bedienen middels uw HUE app, dus ook niemand zit vanavond in het donker.

Het probleem zit in de communicatie van uw app op uw telefoon en/of tablet en heeft totaal niets met de werking van uw Toon aan de muur te maken. Wordt ongetwijfeld z.s.m. opgelost door de IT mensen van Eneco of anderen.
En tja, we zijn NL-érs, die klagen graag, net als over onze centjes, € 3,50 per maand, poeh poeh, zullen we alvast de ambulance maar bellen en de zuurstof voor u klaar laten leggen!

En vergeet tevens niet Tros Radar of Kassa hierover te informeren, u zult hier anders vannacht geen oog dicht doen.
Zo en nu over tot de orde van de dag, er zijn wel belangrijkere zaken.
Reputatie 5
Badge +1
Zal ik nog even toevoegen, bedankt voor de tip Ton.
Reputatie 5
Badge +1
@S.E.
Neem even je pilletje voor je hoge bloeddruk, blijkbaar is deze bij jou nogal hoog.
Moet je echt mee oppassen.
Reputatie 5
Badge +1
Tja, dat is nu de verhuftering in de samenleving waar iedereen het over heeft. @S.E. is hiervan een prima (school)voorbeeld.
Heeft blijkbaar grote moeite om een normale reactie te geven in dit topic en andere topics over dit onderwerp, best wel sneu voor hemzelf eigenlijk.
Het is wel vervelend als je voor een dienst betaald en het ligt vaak op zijn gat.
Ik heb er ook veel gal uit gegooit en het hielp inderdaad niks.
Ook werdt het er niet beter van.
En je wordt daar best wel negatief van en je voelt je soms wel bedondert.
Maar echt het gevoel dat Eneco er veel/alles aan doen, geven ze niet.
Ook omdat de storingen vaak op elkaar lijken sinds de "oktoberstoring".
Geen actuele temperatuur, geen actueel verbruik, maar wel je elektra en gas grafiek kunnen zien die up to date is.

Dan is er toch wel verbinding met Toon!
Maar moet er wel iets fout gaan in de software.
Nu moet Eneco alleen nog steeds uitvinden wat .

Maar ik ben genezen van negatief zijn 😉 haha

Dat is negatief zijn (en terecht als het niet werkt) op een fatsoenlijke manier.
Al eerder schreef ik dat nu voor het eerst het woord grootschalig wordt gebruikt.
Hieruit leid ik af dat het SC dus dinsdag behoorlijk wordt aangepakt.
Ik blijf het zeggen, m.i. zijn de interfaces de boosdoener. Dus de App's; de web-applicatie; de eigen systemen; enz

Men wil te veel en het SC kan het niet aan. Vandaar dat na oktober vorig jaar ook gemeld werd dat er server uitbreiding was gekomen.
Nu nog de bezem er door en wie weet wat dat oplevert!
Reputatie 3
Badge +1
Toon en de app zijn een. Het gebruik van de app was een van de waardes waar mee Toon aangeprezen werd/word. Net als de slimme stekkers etc. Als je om een apparaat aan te zetten van drie hoog naar de begane grond moet word je van zelf pissig. De communicatie vanuit Eneco is gewoon belabert, als je al van communicatie mag praten. Nee mensen de boosheid is niet overdreven. Ik denk dat er meerdere mensen zijn die als hun contract voorbij is weg zijn naar de concurent.
Reputatie 2
Hier weer precies hetzelfde. En maar iedere maand abonnementsgeld afschrijven. Onbehoorlijk !
Reputatie 1
Woensdag,donderdag en nu dag 3 vrijdag geen Toon op afstand.
ONBEGRIJPELIJK wat een grote miskleun om met Toon in "zee" te gaan
Reputatie 7
Badge +9
Klaagzang is begonnen hoor.. Het is weekend, en alle azijnpissers zijn weer wakker.
Misschien Eneco gewoon is de tijd geven om iets te maken, als iets niet werkt..
Dan bedien je Toon maar via Display. Dan werkt hij perfect!
Reputatie 2
En @ maiden heb jij aandelen in die troep ban Eneco dan?? Je praat alsof we niet mogen klagen bij storingen! Eneco moet onderhand eens hun rotzooi op orde krijgen en klanten gaan compenseren
Reputatie 2
Badge +2
Wel erg jammer. Mijn 2e vakantie met problemen met de app. Oh wat is het toch makkelijk om op afstand verlichting en temperatuur te regelen, maar dan moet het wel werken. Ook resetten is geen optie wanneer je niet thuis bent. ??
Ap werkt weer niet krijg een 3 hoek
Badge
Dan ga ik hier ook voor de laatste keer zeuren over Toon :D

Pokkeding doet het niet na resetten..
Nog 18 dagen en dan ben ik van het Toon abbo af!
Het is erg verdrietig hoe Toon op Afstand werkt qua verbinding.
Ik heb lang gehoopt dat het goed zou komen, maar het lijkt wel steeds erger te worden.
Ook buienrader etc werkt de laatste tijd minder.
Jammer hoor!
Met het Evohome systeem wat ik nu bezit heb ik nog geen 1 keer storing gehad, zoals je mag verwachten als consument.

Ik heb lang gehoopt dat het goed zou komen, maar het lijkt wel steeds erger te worden.
Jammer hoor!
Met het Evohome systeem wat ik nu bezit heb ik nog geen 1 keer storing gehad, zoals je mag verwachten als consument.

Oké, jij mag dat best nog ff doen hoor!
Ben je het mooi weer ff kwijt.
Jammer hoor; we (ik) zullen (zal) je expertise missen.

Fijn weekend!
Helaas....de app werkt al weer een paar dagen niet. En ik zie dat ik niet de enige ben....hoe moedeloos kun je worden?
Badge

Jammer hoor!

Oké, jij mag dat best nog ff doen hoor!
Ben je het mooi weer ff kwijt.
Jammer hoor; we (ik) zullen (zal) je expertise missen.

Fijn weekend!

Hoi Brandje,

Ik gluur nog met regelmaat mee.
En mocht ik nog ergens kunnen helpen en tijd over hebben dan zal ik nog steeds tips geven.
Tevens zit ik nog 3 jaar aan Eneco vast en heb ik toegang tot het forum waar ik veel leesplezier heb.

Jij ook een heel goed weekend 😉
Reputatie 2
Zo ff me gal gespugt op Facebook over Toon. Moet zeggen lucht wel op,ondanks dat toon er niet door gaat werken weer. 1 ding hoop ik... en dat is dat ne bericht op Facebook veel gedeeld word
Hoi Ton,

En vergeet Kassa en Radar niet!!
Reputatie 2
Ton63. ( hoop niet dat het je leeftijd is). En jij hebt vast ook aandelen in Eneco!! Luister kerel. Als iets al 5 jaar bestaat mag je r onderhand vanuit gaan dat iets normaal werkt!! Je betaald voor een deugdelijk apparaat. Bij jou werkt alles super!! Tuurlijk zo ken ik r nog wel een paar. Asjeblieft zeg !!
Oja. En als jou die 3.50 euro niks kan schelen dan stort mij elke maand die dan ff. Mafkees